Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Luister hier eens naar!
berichtluister eens naar mijn mp-3tjes
Gepost door: Maarten van der Poll
Datum: 03/02/2003 13:07

Ik heb wat op het net gezet in de vorm van een simpele website met wat mp-3tjes.

Laat jullie oordeel eens horen over de twee nummertjes, ik ben benieuwd.

groeten,

Maarten
berichtRe: luister eens naar mijn mp-3tjes
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 03/02/2003 16:06

Welke site??
Gepost door: Oswald
Datum: 03/02/2003 17:13

dan moeten we maar gokke./
Gepost door: Bilderbeek
Datum: 03/02/2003 18:50

Site gevonden in profiel..
welke nummers? :s
Gepost door: peavey 82
Datum: 03/02/2003 21:55

heb wat nummers gevonden maar zijn er 3 in plaats van 2.godforsaken soil,like enemys like slaves en nog iets.zijn het wel de goeie?klinkt in ieder geval niet slecht.teminste dat is mijn mening. gr peavey 82
Datum: 04/02/2003 10:24

Oh @!#$, veregeten de site erbij te zetten.
De je gevonden had was de site van mijn band stockholm syndrome, dat is weer heel iets anders dan wat ik wilde laten horen.

Je kunt ze vinden op: [home.12move.nl]

Ik wacht jullie reacties weer af...
Gepost door: (nog een) Rob
Datum: 06/02/2003 14:37

inderdaad erg Sacksioni..

heb je ze zelf geschreven?? Ze klinken erg leuk al ben ik al een tijdje niet bepaald meer een fan van Sacksioni (klassiek is leuker en mooier knipoog en ik word altijd zo moe van die baspartijen (pom - pom - pom - pom - pom )) maar de stukken klinken absoluut leuk. Zet ze op bladmuziek dan kun je er nog wat aan verdienen blij
Datum: 09/02/2003 22:28

nee, niet zelf geschreven, ik zal binnenkort wat eigen materiaal erop zetten. (het ene nummer is zelfs van sacksioni)
Klassiek is inderdaad ook te gek, maar daar ben ik nog niet mee bezig. Zolang ik dit leuk vind om te doen blijf ik nog even bij fingerpicking, maar wie weet.

Hen je zelf ook nummers op het web staan ergens ?
Wim swingt als een trein... berichtRe: luister eens naar mijn mp-3tjes
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 11/02/2003 08:12

Hee, Maarten, waarom ga je niet gitaar spelen??? Grapje..... klinkt ERG goed trouwens..... En da's geen grapje! Welke gitaar gebruik je hiervoor? Klinkt een beetje Martin achtig.
Datum: 11/02/2003 08:42

Quote:
Heb je zelf ook nummers op het web staan ergens ?

Ben er mee bezig.. ik heb nog vrijwel geen ervaring met het opnemen van klassiek gitaar. Thuis ligt sinds kort een richtmicrofoon en een 'hang aan je klankkast' microfoon. Ik heb alleen meer vrije tijd nodig om het te testen want overdag maken mijn kinderen teveel herrie en 's avonds worden de kinderen weer wakker van mij blij

Een stuk staat op
[home.zonnet.nl]
maar let niet op de belabberde kwaliteit en de bijgeluiden (opgenomen met shure zangmicrofoon en bewerkt via progsels die bij mijn Audigy geluidskaart zaten)
Datum: 11/02/2003 10:44

Hee da's grappig Wim,

ik wist niet dat de opnames zo goed overkwamen. De gitaar die ik gebruik is namelijk maar een 90 euro Phoenix gitaar (gekocht om mee op vakantie te nemen).

Ik heb ook nog een Takamine G-series, maar die had ik op het moment van opnemen niet ter beschikking.
Echter ik vind die goedkope gitaar toch niet verkeerd klinken al haalt ie het natuurlijk niet bij een echte Martin.

En Rob, ik zal je stuk eens gaan beluisteren, ben benieuwd...

Misschien een tip: ik heb mijn opnames gemaakt met een Trust microfoon (ook deze was zeer goedkoop, maar is speciaal geschikt voor de PC. Hij kost slechts 8 euro en is te koop bij V&D, het is dus allicht het proberen waard) De microfoon is vrij gevoelig, maar voor een goede klank moet je er echt dicht bij gaan zitten (een centimeter of 10 / 15 met de klankkast er vandaan). Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Datum: 12/02/2003 10:28

Klinkt goed Rob, maar inderdaad het tempo is iets te laag.
Maar wel zeer goed gespeeld.

Ik speel de Bourre overigens ook, evenals wat stukken van Fernando Sor. Ik zal ze binnenkort ook eens opnemen.
Datum: 12/02/2003 11:31

nee, het tempo is *veeeels* te laag blij (tenminste als je het over de Bourree hebt)

Een Bourree is dans en moet wel richting de 160bpm... Deze versie is puur bedoeld als meeleesversie bij de gitaarles (waar ik de bladmuziek heb staan). Het is overigens een stukje uit suite E majeur (BWV 1006 geloof ik) en de rest in tig keer moeilijker. Ik speel daarvan ook de prelude en die is echt heel mooi. Eens kijken of ik die eens op kan nemen met jouw tip.

Baas.. ik wil meer vrije tijd! (hup, Rob ontslagen knipoog
Datum: 12/02/2003 13:06

Maar zo zie je maar weer dat kwaliteit lang niet altijd in dure spullen zit......
Datum: 12/02/2003 13:07

Ik zie dat je bij Philips werk PNL staat voor Philips NatLab? Ken de Philips goed, zeven jaar gewerkt. (Hilversum, telecom)
Datum: 12/02/2003 16:45

Het kan dat PNL voor Philips natlab staat, maar zelf werk ik bij Philips lighting in Acht (vlakbij Eindhoven) als programmeur.

Wat voor gitaar speel je zelf trouwens om op de kern van de zaak terug te komen.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen