Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Luister hier eens naar!
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2
berichtIntwine?
Gepost door: Tim
Datum: 17/03/2003 15:34

Hee die gozer die uit Idols is gestapt en waar nog enig talent in leek te zitten, zag ik dus onlangs op tv met zn nieuwe clip.
Waarom komt die gast nou weer aan met zo'n Kane liedje? Nog even en we kunnen een grondwetswijziging door gaan voeren die Kane liedjes en Direct liedjes verbiedt...

Met zn bontkraag...
berichtRe: Intwine?
Gepost door: jorix
Datum: 18/03/2003 13:16

intwine sucks, vooral wat ik van ze tot nu toe gehoord heb, bijv in 'happy' herhaalt hij zo vaak 1 zin daar wordt je helemaal lijp van echt gestoord..mja
Gepost door: guhlenn
Datum: 18/03/2003 13:31

aardig liedje, beetje commercieel maaar alla...
Gepost door: Jeroen
Datum: 18/03/2003 13:35

Is dat die kale gast met die sik? Zo ja, dan klonk het inderdaad best OK!
Datum: 18/03/2003 14:08

Maar het is zo zonde! DIe gast heeft echt een geweldige stem en dan komen er alleen maar van die poprock uit...
Zonde...
Gepost door: Bilderbeek
Datum: 18/03/2003 14:37

I hope you're not like me...
Dat hopen wij ook...
Gepost door: MjS
Datum: 18/03/2003 17:14

Klink wel aardig, alleen zo veel van hetzelfde kwa tekst.
Gepost door: Elmer Postma
Datum: 18/03/2003 20:52

pfff ik vind wel dat hier een hoop gasten op het forum zitten die gelijk vanalles afkraken zogauw het een beetje commercieel word. zoals direct, blink182, kane en nu dit weer. het gaat toch om de muziek??? wtf kan je dan schelen dat die dwerg een bontjas aanheeft?
Datum: 18/03/2003 21:53

w8 w8, was di-rect ooit niet commercieel?:o
Datum: 19/03/2003 10:07

Ik vind de muziek ook niet echt geweldig, maar dat is dan mijn mening he. Het is zo'n overdreven gelikt liedje en voegt naar mijn mening niets toe aan wat we al hebben.
Gepost door: guhlenn
Datum: 19/03/2003 10:51

tsja toevoegende waarde.. kom op welke band heeft di wel... persoonlijk vindt ik bovengenoemde (direct, blink182, kane )vbands ruk. en ik heb ook het idee dat die het in eerste instantie voor het geld doen. Ehcter Intwine heeft het gewoon verdomde slim aangepakt en daar kan ik alleen mar respect voor hebben

nee, dat liedje bestormt niet de hemelpoorten van het muziekdom maar kom op, het is best aardig... en beter dan welk blink of direct liedje dan ook..
Gepost door: Rik Wanders
Datum: 19/03/2003 12:23

Jonges,

Als je al zo'n eikel ben om met Idols mee te doen, dan heb je al commercieliteit in je zitten....

Dus dat was te verwachten.

Maar, boeie?! Laat die lullo's lekker saaie muziek maken en hun groopies neuken.

En tja, het nrtje dat ze hebben klinkt echt niet slecht. Maar het is gewoon een beetje standaard, daar is geen bewijs tegen.

En echt goeie muziek bedenken is ook niet een makkie, maar daar zijn wij voor he!
Datum: 19/03/2003 15:25

Wat ook opvalt is dat het is ROGER en Intwine.
Ik kan het niet hebben als het zoiets is als ZANGER en de rest. Ook al zou ik zelf in zijn plaats staan, dan nog zou ik dat niet willen puur uit respect voor de band. Boeiend of hij het nou schrijft of niet, die gozers staan daar te spelen maar ze staan puur in dienst van Rogah.
Heb dan lef en speel het ook allemaal zelf in.
Datum: 19/03/2003 20:14

Met Idols meedoen lijkt me nog niet eens zo'n slecht idee hoor! Dat is niet commercieel denken, dat is gewoon een poging om wat meer mensen te bereiken met je muziek. Het gaat pas fout als je je normen en waarden aan de kant zet om meer bekendheid te vergaren. En dus muziek gaat spelen waar je zelf helemaal niet achter staat, in het ergste geval. Maar volgens mij is dat hier niet het geval...
Gepost door: peavey 82
Datum: 19/03/2003 20:18

liedje klote of niet die jongen heeft wel talent en wat
die kritiek betreft misschien jaloezie omdat die jongen
iets aan het bereiken is waar de meesten hier alleen maar van kunnen dromen?
Gepost door: Rik Wanders
Datum: 20/03/2003 10:45

Ik droom daar echt niet van :-P!

(Ik nachtmerry daar van)
Gepost door: jeff
Datum: 20/03/2003 12:00

Naar mijn mening vind ik die idols/ starmaker programma's maar pure onzin...

waarom ik dat onzin vind ?
- ze leren er niks, ze verdienen het gewoon niet om heel makkelijk een cd'tje op te nemen en later maken en schrijven ze toch niet hun eigen liedjes omdat alles voor hun wordt gedaan...
en toch maar geld lopen verdienen ---
waar ik nou juist heel veel respect voor heb zijn de mensen zoals bob dylan, bryan adams, mark knopfler, pink floyd enz omdat die juist heel veel moeite hebben gedaan om goed door te breken..
bijna alle nummers die nu in de top 40 staan zijn verdomme allemaal gecoverd ( zoals nu met heaven van BRYAN ADAMS is 2 keer gecoverd .. (en toch daarmee maar volop poen verdienen??)

ik laat het maar hierbij...

groetjes,
jeff
Datum: 20/03/2003 14:01

Hmm het gaat nu denk ik niet om jaloezie hoor. Ik zet nu met mn eigen band (waar het niet alleen om de zanger gaat) al een jaar een stijgende lijn door, ik kom er liever op eigen kracht, want daarop kun je de mensen die het echt in zich hebben onderscheiden van de 'idols' typetjes.
Datum: 20/03/2003 16:22

Ze leren er niks?

Iedereen die ik ken die de serie gevolgd heeft zegt hetzelfde: die pikkies zijn flink gegroeid op het podium in de loop van de serie!

Je leert er wel degelijk wat. Je leert omgaan met een kritisch publiek (sterker nog, een MEGAkritische JURY, en bovenal, Jerney fucking Kaagman!), een podiumpresentatie opbouwen, en je maakt kennis met 'de business' onder 'professionele begeleiding' (weliswaar met een wurgcontract, maar daar zit je niet je hele leven aan vast. Als je eenmaal een naam hebt opgebouwd als 'dat ventje uit Idols' en je contract loopt af, kun je je eigen weg gaan, en weet je door schade en schande dat je bij je volgende contract meer vrijheid moet proberen te bedingen. Zodat je bijvoorbeeld zelfgeschreven liedjes ten gehore kan en mag brengen - Roger stapte er voornamelijk uit omdat DAT nou juist niet mocht).

Dus je leert er niks? Hm...
Datum: 20/03/2003 16:49

tsja je hebt wel genoeg geld om lekker in de zon te gaan liggen voor de rest van je leven
Maarja, ik speel liever, hoewel een leuk salaris ervoor nooit weg is
Datum: 20/03/2003 17:45

Ja, okee, maar als je echt professioneel de muziek in wilt, moet je er ook van rond kunnen komen. En al die Idols-onzin is een perfecte manier om dat alvast zeker te stellen...

Michiel, jij had toch meegedaan?
Datum: 20/03/2003 22:30

Daarbij komt er voor mij persoonlijk nog bij dat ik wel weer de DIY-mentaliteit heb. Maar op den duur valt dat niet helemaal in stand te houden als je er je baan van wilt maken das waar. Maar ik vind wel dat de muziek iets moet blijven dat je helemaal zelf bepaalt en waar niemand anders iets over te zeggen heeft.
Datum: 21/03/2003 09:19

Ben ik met je eens. Als je groot wilt worden in de muziek met je EIGEN muziek, moet je niet eerst doorbreken met zoete troep die het publiek braaf slikt. Met het risico dat ze je laten vallen als een baksteen als je eigen muziek gaat spelen die radicaal anders is. Dat gevaar blijft dan natuurlijk wel bestaan.
Datum: 21/03/2003 23:16

Ik heb idd meegedaan :P
Voor de grap, bedacht door Tim Vicous himself! Blijkt het niet te gaan om zangkwaliteiten... ik schrok al zo toen Tim vertelde dat hij wel door was... :|
Ik vind niet dat ik supergoed kan zingen, maar beter dan Jim is het wel...
Gepost door: A Nobel
Datum: 22/03/2003 11:25

ach dat hele Idols Zuckz... En als je dan zo`n contract krijgt zal er ook wel gedeeltelijk voor je bepaald worden wat je zingt...
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 23/03/2003 19:47

tuuurlijk, dat zijn de liedjes van dhr. van Tijn!!
Maar das natuurlijk logisch...
Datum: 23/03/2003 20:51

Ja, en die Starmaker-onzin was van de broertjes Bolland.
Gepost door: Tim Veersema
Datum: 26/03/2003 21:24

Jah Starmaker was echt het punjte van de zalm wat betreft but programmas. Ik vond Idols eigenlijk wel OK. Zeker in die eerste ronde om het zooite autisten, spasten en ritmegestoorde wat voorbij kwam (er waren uitzondering natuurlijk).
Het heeft ook wel echt talent naar boven gebracht die anders niet of later pas de kans zouden krijgen om hun kunsten aan het massale publiek te laten horen. Die Zosja bevoorbeeld, dat mens is echt rete goed, zal nu ook wel een leuke carriere hebben, en die verdient ze ook wel.
Wel natuurlijk een beetje jammer dat alles wordt voorgekauwd voor de winnaar. Soort lompende geldmachine wordt dat.
Datum: 26/03/2003 21:47

...en heeft iemand dat nummer van Evanescense al gehoord/gezien?
Nu-metal met gothic-achtige elementen en een zangeres erbij. Klinkt heel lullig...

De eerste keer dacht ik 'Zo!'. Maar de tweede keer al had ik zoiets van: hm, dit is kut! En nu zie en hoor ik toevallig de videoclip voor de vierde keer, en denk ik: 'Niet wéér!'...
Datum: 26/03/2003 21:54

Het blijft zo plakken en de gastzanger kan zo bij Linkin Park geplakt worden.
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen