Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Speeltechniek en theorie
berichtAanslaan/Slagritmes/strumm patterns
Gepost door: Rens
Datum: 22/04/2008 22:31

Hi,

Bij tabs waar alleen de akkoorden vermeld staan heb ik soms wel eens moeite om het goede slagritme te vinden, zoiets als het onderstaande:

2x naar beneden
2x naar boven
1x naar beneden
1x naar boven

Wat kan ik hier aan doen? Als ik het slagritme eenmaal weet kan ik de nummers moeiteloos spelen, maar 9 van de 10 x is dit niet vermeld....

Bedankt!
berichtRe: Aanslaan/Slagritmes/strumm patterns
Gepost door: Olger
Datum: 22/04/2008 23:22

Als je die op/neer informatie hebt moet je goed luisteren naar het nummer wat je wilt spelen.

Zet het wat langzamer als het moet, maar als je het een tijdje beluisterd en probeert mee te spelen krijg je uiteindelijk wel het ritme door.

Als je wat langer speelt zal dit ook veel makkelijker gaan.
Gepost door: Thom
Datum: 23/04/2008 07:35

Inderdaad, de slagritmes moet je op gehoor doen, luister goed naar de nummers, en probeer het na te spelen. Hoe meer je dit oefent, hoe makkelijker het zal gaan
Datum: 23/04/2008 10:02

Bedankt!

Is er misschien ook software om muziek makkelijk langzaam af te spelen? Want in Windows Media Player kan je alleen maar normaal, snel en langzaam kiezen.
Gepost door: Olger
Datum: 23/04/2008 11:56

Welke versie van WMP heb je?

ik heb de nieuwste als het goed is, dan kun je op het pijltje onder 'Nu Afspelen' drukken en dan naar 'Opties' gaan en dan 'Instellingen voor afspeelsnelheid'

Dan is het wat makkelijker en preciezer langzamer te zetten.
Datum: 23/04/2008 14:16

Ik heb versie 9.0. Niet de nieuwste dus, goede tip, ik ga even updaten!
Gepost door: NeoPhix
Datum: 23/04/2008 21:48

Transcribe! is ook een zeer fijn programma om vertraagd of versneld af te spelen. Met 1 druk op de knop kan je ook het hele liedje een halve of meerdere tonen verhogen of verlagen. Is te kopen en van horen zeggen kan je er ook gemakkelijk via torrents aan komen schijnheilig

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen