Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Recording en Software
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
voorbeeld zang-instru.mp3 2.26 MB open | download Paul Berens 04/06/2010 Bericht lezen
berichtmuziek uit een lied halen
Gepost door: Bas Willem van der L
Datum: 02/06/2010 22:06

Hey mensen,

Ik weet dat je de stem uit een lied weg kan filteren,
maar ik vraag me af, of het ook mogelijk is om de instrumenten uit een lied te halen zodat alleen de vocals overblijven.

als iemand weet of het mogelijk is, graag vermelden hoe/met welke programma's dat kan,

Ciao,
-BW
berichtRe: muziek uit een lied halen
Gepost door: Just-a-Beaver
Datum: 02/06/2010 22:28

Nee, dat kan niet. Het wegfilteren van stemmen kan, kort door de bocht, op twee manieren:

1) Het beperkte frequentiegebied van de zang wegfilteren (waarbij je dus ook alle instrumenten en dat gebied verliest!)

2) Door het kanaal van de zang weg te draaien (kan alleen als de zang hard naar links of rechts is gepanned, wat meestal alleen bij instructie-cd's is).

Dat werkt dus niet als je alleen de zuivere zang wilt hebben. Helaas, want zou echt supervet zijn als je zo elke zanger kon gaan rippen. Gastoptreden van Thom Yorke in een duet met wijlen Luciano Pavarotti. blij

Quote:
JanVrm

De Bever zit er niet naast. Het is alleen even wennen aan zijn geknaag.
Hoort me hier knagen!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/06/2010 22:28 door Greasy Beaver.
Datum: 02/06/2010 22:30

Haha tja, ik ben dus in de stage om een CD op te nemen,

voor mijn opa en oma die het niet meer aankunnen door de drukte om naar live optredens te gaan,

maarja...helaas kan ik niet zo goed(ok...helemaal niet) zingen,

dus zou vet zijn als dat kon mijn gitaar spel met een gastzanger tong uit de mond grijns ^^
Gepost door: jantje
Datum: 02/06/2010 22:57

Er zijn wel backingtracks van originele bands waar alleen de gitaar uit is gelaten.
Vaak zijn dit live optredens waarbij alle kanalen apart zijn opgenomen.
Op guitarbt.com ben ik wel eens tegengekomen van bijv. U2 en ACDC. Helaas heb ik deze niet bewaard.
Het nadeel is dat je goed moet zoekentong uit de mond grijns
Wil je trouwens van bekende bands of gewoon in het algemeen?
Datum: 02/06/2010 23:06

bekende en minder bekende,

Paar nummbers:

-Hallelujah
-Con te partiro(time to say goodbye)
-dust in the wind
-the lion sleeps tonight
-May it be
-Conquest of paradise

En meer van dat soort liederen,

niet het meest interressante, of bekendste, maar wel wat de doelgroep graag luisterd tong uit de mond grijns
Gepost door: Just-a-Beaver
Datum: 02/06/2010 23:11

Quote:
"Bas Willem van der L"

Haha tja, ik ben dus in de stage om een CD op te nemen,

voor mijn opa en oma die het niet meer aankunnen door de drukte om naar live optredens te gaan,

maarja...helaas kan ik niet zo goed(ok...helemaal niet) zingen,

dus zou vet zijn als dat kon mijn gitaar spel met een gastzanger tong uit de mond grijns ^^

Schattig idee. Als het om eigen werk gaat wil ik best helpen met een en ander, en anders moet je maar lief vragen of mensen hier met covers willen werken. blij

Quote:
JanVrm

De Bever zit er niet naast. Het is alleen even wennen aan zijn geknaag.
Hoort me hier knagen!
Gepost door: Purple John
Datum: 03/06/2010 08:32

Mooi idee. Ik ben geen wereldzanger, maar wil je met covers wel een handje helpen.

"I have no tolerance for fools"- Ritchie Blackmore
www.fab5.2trouble.nl
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 04/06/2010 17:53

Quote:
"Greasy Beaver"

Nee, dat kan niet. Het wegfilteren van stemmen kan, kort door de bocht, op twee manieren:

1) Het beperkte frequentiegebied van de zang wegfilteren (waarbij je dus ook alle instrumenten en dat gebied verliest!)

2) Door het kanaal van de zang weg te draaien (kan alleen als de zang hard naar links of rechts is gepanned, wat meestal alleen bij instructie-cd's is).

Dat werkt dus niet als je alleen de zuivere zang wi............................................

Als ik het goed heb, kun je als je de track hebt zonder vocalen, in combinatie met de precies dezelfde track, maar dan met vocalen, onder elkaar zetten,en dan iets met de fase verschillen doen. Maar ik heb dat zelf nog niet gedaan. Maar die manier is dus ook een optie waarbij je dacht ik wel aardige goeie kwaliteit hebt, vergeleken met de rest.
berichtRe: muziek uit een lied halenbijlage
Gepost door: Paul Berens
Datum: 04/06/2010 19:11

het programma virtual dj heeft een effect dat je kunt kiezen om de stem weg te halen of de instrumenten weg te halen
no problem, is puur kwestie van frequenties

open | download - voorbeeldzang-instru.mp3
gedaam met het programma

het complexe van een master is alleen wel deboventonen, en de reverb.
een reverb wan een zanglijn bestrijkt een veel groter frequwentie gebied dan de zang zelf

Check [www.paulberens.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/06/2010 19:13 door Paul Berens.
Datum: 08/06/2010 00:30

Quote:
"purple john"

Mooi idee. Ik ben geen wereldzanger, maar wil je met covers wel een handje helpen.
Dat is wel een vet idee eigenlijk,

ik pm je vandeweek wel ff met wat songs die ik nog even in moet spelen dan,(teveel bezig geweest met een goed geluid krijgen in revalver MK III zodat ik de opnames nog niet bewaard heb tong uit de mond grijns)

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen