Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Zelfbouw, customizing en modificatie
Pagina's: Vorige Eerste... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 Volgende Huidige pagina: 29 van 33
permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Tom
Datum: 26/11/2011 14:53

ja hoor...
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 26/11/2011 14:54

No problemo Don Roelio! blij

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Rock 'n Roll permanente discussieRe: Post je Pedalboardbijlage
Gepost door: Marcel
Datum: 05/12/2011 13:32

Alweer een update nogal blij

Korg Pitchblack tuner
MI Audio Crunchbox
T-Rex Tonebug
TC Electronic Vintage Series Dual Distortion Indigo
EH Nano Doctor Q (envelope filter)
TC Electronic Nova Modulator
Tech 21 Boost D.L.A. (met tap tempo)

Nog steeds op een Pedaltrain (wauw, wat een uitvinding, super) en nog steeds gevoed door de Harley Benton Powerplant.

Kom achter die computer vandaan en ga gitaarspelen!

Quote:
"Rob de Jong"

Kutnewbies

Datum: 05/12/2011 14:02

Leuk, leuk, hoe is de dr Q? Vind die envelope filters wel tof, maar wil niet zoveel uitgeven aan een pedaal met zo'n hoog gadget gehalte.
Rock 'n Roll permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Marcel
Datum: 05/12/2011 14:44

Ik zag een filmpje van meneer Guthrie Govan die zijn pedalboard demonstreerde, hij had een Guyatone Wah Rocker 3 op zijn bord. Ik vond het echt een fantastisch pedaaltje en ik dacht, ik moet ook zo'n ding, maar zat een beetje met het zelfde als waar jij nu mee zit. Toen heb ik voor een paar tientjes dit pedaal van marktplaats geplukt.
Het is in de verste verte geen WahRocker. Eigenlijk is het een heel slecht pedaal. Er zit een bas boost schakelaar op. Als je die uit hebt, heb je een heel zacht, dun en schel geluid. Die heb ik altijd standaard aanstaan. En dan nog, is het schel als je op de G, B en e speelt. Geen goed pedaal, maar toch wel fun. Je kunt er echt freakie dingen mee doen. De enige bruikbare instelling is de range op 9 uur en basboost aan. Dan kom je enigszins in de buurt van een autowah of zo'n Guyatone Wahrocker. Ik gebruik 'm overigens alleen zonder vervorming, dus alleen clean. (Doe je dat wel dan is het beter om 'm vr je drives te zetten.)
*dit is MIJN ervaring ermee, hoe ie in mijn setup zit. Bij mij klinkt ie dus nogal schel*

Kom achter die computer vandaan en ga gitaarspelen!

Quote:
"Rob de Jong"

Kutnewbies
Datum: 06/12/2011 22:03

Geen dr q voor mij dan.... :P

Hierbij mn vernieuwde unit:

permanente discussieRe: Post je Pedalboardbijlage
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 23/12/2011 15:53

De mijne, wordt gebruikt bij mijn beide setups.

Datum: 23/12/2011 16:10

fuck, dan kan je net zo goed meteen een bord om je nek hangen waarop "flaming homosexual" staat.
Datum: 23/12/2011 16:43

Quote:
Tom

fuck, dan kan je net zo goed meteen een bord om je nek hangen waarop "flaming homosexual" staat.

Zegt hij, met een Superchamp xd.......
Datum: 23/12/2011 16:50

Ik heb dan ook altijd een bordje om met "Raging flaming homosexual".
Datum: 23/12/2011 16:58

Ik heb meestal een Explorer om m'n nek hangen.
Gepost door: Spawn
Datum: 02/01/2012 14:04

Heren (en enkele dames),

Een feauteau van onze twee pedalboards voor bas en gitaar tijdens
onze jam afgelopen weekend. Op zoek naar nieuwe ideen zo vaag
mogelijke sounds gemaakt met Wurm, Fuzz, Whammy, OC2's, etc.

De DL4 heb ik op de kopt getikt via het web (dacht mijn Replica, Carbon Copy
en DD6 te kunnen vervangen + looptime te krijgen). Wat me nu al opvalt (algemeen bekende problemen): volume-drop, ruis, maar toch ook een erg goede sound als je hem voor de amp gebruikt. Heb hem al uit elkaar gehad/nagekeken. Sindsdien zijn de problemen weg. (afkloppen!)

'poele poele poele'

Gepost door: Roel
Datum: 02/01/2012 18:11

Eerst:

Nu:

De MXR '78 Custom Badass is weer weg, was vrij overbodig sinds ik mijn Marshall AFD100 heb.
De TC Electronic Nova Modulator is verkocht, goed apparaat, maar ik gebruikte er gewoon veel effecten niet van.
De footswitch is op het board bevestigd.
Er is een TC Electronic Hall Of Fame reverb bij gekomen, iets wat wel op de Koch zat, maar miste op de Marshall.
Gepost door: Ian
Datum: 04/01/2012 00:47

weer een versie van mijn bord ( het blijft veranderen)
dit is de uitgebreide versie, die al eens varieert naargelang wat het optrede nodig heeft maar lekker makkelijk met die 2 pedaltrains

Gibson en Fender permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Spollie
Datum: 05/01/2012 01:27

Quote:
Spawn

Heren (en enkele dames),

Je gitaar envelope filter naar een pingpong delay met veel repeats naar een cleane versterker met galm en oversturende versterker met tremolo geeft een leuk resultaat moet ik zeggen. Ik heb van de week ook ff zitten klooien met allerlei effecten.

Lid van het elite groepje gitaarspelers die de mooiste kleur gitaar hebben: ROOD!
Het groepje waar ondere andere Stefhan, Benwave, Rink, Zilty, Chris, Arjan, oNNo, DML, Michel, Gibu, Nik, Marcel, Bas, Carien, Maurice Makaay, Paul Beerens, Olaf Tuulen, E.R. Kanters, Jeroen en andere virtuozen bijhoren!
Datum: 05/01/2012 03:46

Quote:
Spollie

Spawn
Heren (en enkele dames),

Je gitaar envelope filter naar een pingpong delay met veel repeats naar een cleane versterker met galm en oversturende versterker met tremolo geeft een leuk resultaat moet ik zeggen. Ik heb van de week ook ff zitten klooien met allerlei effecten.

ok, feli.
Datum: 14/01/2012 16:36

Bij deze ben ik afgestapt van de 2 pedaltrains met een shitload aan pedaaltjes en heb mezelf een M13 gefikst op de pedaltrain 2 enkel de wah ernaast.

Dat oogt al een stuk netter !

Gepost door: Mark N
Datum: 15/01/2012 11:41

Quote:
"CACTUS(a.k.a. Ian)"

Bij deze ben ik afgestapt van de 2 pedaltrains met een shitload aan pedaaltjes en heb mezelf een M13 gefikst op de pedaltrain 2 enkel de wah ernaast.

Dat oogt al een stuk netter !

Volgende stap is gewoon een Vetta II versterker.
Datum: 15/01/2012 13:18

neihknipoog daarvoor hou ik te veel van mijn orange !!
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire permanente discussieRe: Post je Pedalboardbijlage
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 16/01/2012 14:46

Ziehier een erg lelijke foto van mijn nog lelijkere nieuwe pedaaltjes-setup.
Maar: klinken doet het.
Ik heb dit pedalboard samengesteld voor een Nine Inch Nails achtig project. Hard, machinaal en een beetje eighies.

De keten werkt als volgt:
Wah -> Bass Micro Synth -> fOXX Tone Machine (kloon) -> Boss DS2 (met ander pedaaltje) -> LS2 (met ander pedaaltje) voor het aan/uit schakelen van de Roland SDE1000 delay, met flinke modulatie -> TU2.

Nee, er is geen speciale reden voor dat de tuner aan het eind zit. schouderophalend

Peter Beeker & Ongenode Gaste
Woods on Fire

Gepost door: Henkie (PC)
Datum: 16/01/2012 16:31

Wat is dan de niet speciale reden dat de tuner aan het eind zit?

Mooie feauxteaux!

En daar is dan ook alles mee gezegd.
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Datum: 17/01/2012 00:39

@ Henkie: dat kwam gewoon handig uit ivm het plekje linksboven dat nog vrij was op mijn bord.
Het heeft trouwens wel wat handigs. Als ik alles aan heb staan ruist het natuurlijk als een malle. De Tuner is dan een soort killswitch.

Woods on Fire
Gepost door: JanVrm
Datum: 18/01/2012 13:12

Je blijft toch prullen aan zo'n ding h?

De Morley ABY switch is voorlopig even werkloos geworden, maar ik laat hem er nog maar even opzitten voor het geval dat. Misschien heeft hier iemand nog wel een slimme suggestie voor mij, eentje die ik nu even over het hoofd gezien heb? schouderophalend

Zelf een true bypass looper in elkaar geklust. Ik speel via de Boss GT8 altijd over 2 versterkers, waaronder 1 buizenversterken (Mesa/Boogie). Voor de Mesa staat de H20 chorus/delay nog. Ik kan in de huidige situatie kiezen tussen stereo spelen over 2 versterkers en mono over de Mesa waarbij ik door de TBL de GT8 kan omzeilen. Dan blijven als effecten over de H20 en de mogelijkheden die de Mesa footswich bieden (2 channel, waarvan 1 met meer gain ingesteld is) en de EQ.

Had al eerder een hutselknutsel switch gemaakt om de manual setting en tuner van de GT8 te bedienen. Dat kreng opgeruimd en nu vernieuwd met een fatsoenlijke aluminium behuizing.

Gepost door: Ralf Diependaal
Datum: 24/01/2012 11:34

Hallo,

Ik zal me even kort voorstellen, mijn naam is Ralf ben 22 jaar en ik speel een jaar of 6 gitaar. Ik kwam via google hierop en ik heb al een aantal pagina's met posts gelezen, vind het gaaf om te zien wat voor creatieve dingen de leden hier hebben bedacht. Ik hoop dat ik hier een beetje kan inburgeren.

Ik zal trouwens gelijk een foto van mijn board posten blij

Groeten, Ralf

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/01/2012 11:35 door Ralf Diependaal.

Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Datum: 24/01/2012 11:47

Quote:
"Ralf Diependaal"

Hallo,

Ik zal me even kort voorstellen, mijn naam is Ralf ben 22 jaar en ik speel een jaar of 6 gitaar. Ik kwam via google hierop en ik heb al een aantal pagina's met posts gelezen, vind het gaaf om te zien wat voor creatieve dingen de leden hier hebben bedacht. Ik hoop dat ik hier een beetje kan inburgeren.

Ik zal trouwens gelijk een foto van mijn board posten blij

Groeten, Ralf

Welkom Ralf! Mooie spulletjes. Geinig ook, dat je pedalboard groter is dan je amp blij

Woods on Fire
Gepost door: Henkie (PC)
Datum: 24/01/2012 11:58

wat vincent zegt tong uit de mond grijns
En een mooi hoerenlampje in je pedalboard? Heeft dat nog enige betekenis? tong uit de mond grijns

Welkom!

En daar is dan ook alles mee gezegd.
Gepost door: Wuls
Datum: 24/01/2012 22:28

Vanaf linksboven met den klok mede:
Empress Effects Super Delay-DonFX Super Hard On-Tuner-Keeler Stretch Wah-
VoodooLab Micor Vibe-Lovepedal Les Lius-DonFX Woolly Mommah-Boss CE-5.
Twijfel nog over een phaser. De Earth Quaker Grand Orbiter lijkt me wel wat. Meh.

Normaliter nog een plaat onder m'n pedaltrain maar wil nog wel eens rommelen aan die dingen.
Gibson ES 339 permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Foob
Datum: 24/01/2012 22:44

...enne...gebruik je ze ook..? schijnheilig

Vroegah, toen de bierkisten nog van hout waren, toen moest je blijven zuipen om de kachel brandend te houden
Gepost door: Nico
Datum: 24/01/2012 22:47

Quote:
Foob

...enne...gebruik je ze ook..? schijnheilig

HUH? Pedalboards zijn toch puur show-off?
Gibson ES 339 permanente discussieRe: Post je Pedalboard
Gepost door: Foob
Datum: 24/01/2012 23:28

Kudt, natuurlijk facepalm

Vroegah, toen de bierkisten nog van hout waren, toen moest je blijven zuipen om de kachel brandend te houden
Pagina's: Vorige Eerste... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 Volgende Huidige pagina: 29 van 33

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen