Gepost door: Datum: 02/06/2012 16:00
Mijn gitaar heeft tot op heden de volgende kenmerken:
- 1 actieve EMG humbucker in brugpositie - 1 tone, en 1 volume knop - 5-way switch Nu wil ik graag zelf er een 2e EMG humbucker bijzetten en de tone knop vervangen voor een killswitch. Heeft iemand een plaatje van zo'n schema, of weet waar ik die kan vinden? Ik heb tot nu toe naast de gitaar zelf alleen de 2e humbucker, welke onderdelen/draden moet ik nog kopen? Alvast bedankt ![]() The Scarlet Desire Gepost door: Datum: 03/06/2012 11:47
nou kijk hier is het schema zonder killswitch maar ik weer niet waar je een killswitch in moet bouwen
[www.seymourduncan.com] Just think about....... something else. Gepost door: Datum: 03/06/2012 20:10
euh... met actieve elementen ziet zo'n schema er toch wat anders uit denk ik
-- "It's not poison, it's just bad acid." Gepost door: Datum: 04/06/2012 10:43
Ja dat denk ik ook.
Ik heb al een schema gevonden op de EMG site. Nu mis nu alleen nog een kabeltje van EMG. Een kabel met een 3-pin connector voor aan de pick-up zelf: Het kabeltje in de rechterbovenhoek van de onderstaande afbeelding: Waar kan ik zo'n specifieke kabel vinden? The Scarlet Desire Gepost door: Datum: 04/06/2012 19:49
die stekkertjes zijn volgens mij een standaard maatje... zelfde wordt in PCs gebruikt om bijvoorbeeld de aan/uit knop voorin de PC met het moederbord te verbinden... dus een beetje elektronicaonderdelenzaak zou dat wel moeten hebben liggen... dan rest alleen nog de vraag: weetje welk pinnetje waarmee verbonden moet worden?
Oja, als je het schema kan posten dat je hebt gevonden... dan heeft misschien iemand die met dezelfde vraag zit en dit draadje tegenkomt er ook wat aan ![]() -- "It's not poison, it's just bad acid." Gepost door: Datum: 05/06/2012 10:10
Oké dan ga ik daar eens langs. Gitaaronderdelenwinkels als Tonefactory verkopen ze niet los. Misschien heb ik er zelfs dan eentje over van m'n nieuwe pc.
Hier is het schema (diagram #6b): [www.emgpickups.com] The Scarlet Desire
Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
Klik hier om in te loggen |
||||