elektrische gitaar ... wanneer?
Gepost door: Datum: 30/12/2009 11:42
Ik speel nu bijna een jaar akoustische gitaar, ik ga behoorlijk hard vooruit en ik vind het nog steeds erg leuk. Ik heb van mijn vroegere pianodocent (ik heb bijna tien jaar piano gespeeld) en van mijn moeder (die toch best wel op hoog niveau muziek heeft gemaakt)en in de winkel waar ik een gitaar ging kopen gehoord, dat je het best op een akoustische gitaar kan beginnen met spelen, omdat je de technieken in het begin daarop beter leert beheersen, het speelt (zeker in het begin) moeilijker op een akoustiche dan op een elektrische waardoor je zeg maar gedwongen wordt om het je goed aan te leren omdat het anders niet klinkt. Ik vond het best en volgde hun advies op, ik was toch wel van plan om akoustisch te spelen. Totdat ik op een elektrische gitaar les kreeg en ik dit ook wel erg gaaf vind, (en toen ik de solo van stairway to heaven wilde spelen kwam ik er ook achter dat mijn gitaar te kort was en het niet echt klonk op akoustisch.) Ik wilde toen een elektrische gitaar kopen, zodat ik het beide kon doen en ik veel verschillende stijlen kon spelenwat me erg leuk leek, maar dit raadde mijn moeder sterk af (wat overeenkomt met: dat mag niet) omdat ik eerst goed op een akoustische gitaar moest leren spelen en ik later altijd nog wel een elektrische kon kopen. nou vind ik dit erg jammer dus wilde ik wat advies aan jullie vragen. Natuurlijk zijn er velen van jullie die zeggen dat het helemaal niet waar is dat je het beste op een akoustische gitaar kan beginnen met spelen, maar daar heb ik niet zoveel aan. Ik ben echt best wel gedreven en ook al speel ik pas een jaar gitaar kan ik al best wel veel (al zeg ik het zelf
Dus wanneer kan je het beste met elektrisch beginnen? ALvast bedankt
Re: elektrische gitaar ... wanneer?
Gepost door: Anonieme bezoeker Datum: 30/12/2009 11:46
Laat ze maar lekker lullen, als jij eigenlijk op de elektrische gitaar had willen beginnen had je dat moeten doen
Gepost door: Datum: 30/12/2009 11:48
Nu, ik herken mijzelf wel in jou verhaal. Ik ben ook een jaar begonnen met akoustisch en speel nu 2-3 jaar elecktrisch. Ik zou gewoon naar de gitarenboer gaan en een gitaar uitkiezen.
Gepost door: Datum: 30/12/2009 11:52
Acoustisch en electrisch spelen zijn 2 verschillende dingen. Het is eigenlijk helemaal anders vind ik. Je leert ook meer soleren op electrische. Ik vind het persoonlijk zever om te beginnen met acoustisch. Wat je moeder zegt is waar, maar op benden na kan ik ook best op acoustische spelen..
Als je electrische gitaar wil spelen moet je dat spelen en niet electrisch. Als je moeder moeilijk doet moet je er tegen in gaan. Zij speelt geen gitaar dus wat weet zij daar nu van.
Gepost door: Datum: 30/12/2009 11:52
Zoals je zal merken verschillen de meningen hierover enne omdat je aangaf dat je moeder erop tegen is(overstap naar elektrische gitaar) raad ik je aan (wie ben ik)om nog een half jaartje akoesties te blijven spelen en daarna mbv je gitaarleraar toch over testappen naar elektries (of wachten tot je 18 bent), misschien luistert ze wel naar hem.
Gepost door: Datum: 30/12/2009 11:58
Electrisch spelen is iets totaal anders vind ik. Maarja wie ben ik. Je kan nog altijd acoustisch spelen en leren soleren met electrisch?
Gepost door: Datum: 30/12/2009 12:03
de basis is op akoestische gitaar gewoon lastiger enzo, dus zegt iedereen dat je beter op akoestische gitaar kunt spelen.
maar voor jezelf een electrische gitaar kopen is niks mis mee toch? gewoon beide ^^. Gepost door: Datum: 30/12/2009 12:12 Quote: en je kan niet soleren op een akoestische?
Gepost door: Datum: 30/12/2009 12:19
Wanneer? Nu! Morgen staan de planeten raar voor jouw
Gepost door: Datum: 30/12/2009 12:32
Dat kan je wel, maar het blijft heel anders. En wat mij persoonlijk is opgevallen is dat veel mensen die beginnen met acoustisch puur akkoordjes leren spelen en omdat soleren te moeilijk is het gewoon niet doen...
Gepost door: Datum: 30/12/2009 12:33
Dat lijkt me meer algemeen voor beginnende gitaristen, ongeacht of ze nou op akoestisch of elektrisch beginnen.
Gepost door: Datum: 30/12/2009 12:44
Ook ik ben het eens met het feit dat je gewoon moet spelen wat je wilt. Dus als je ook elektrisch wilt spelen kun je zeker gewoon z.s.n. een elektrische gitaar(+toebehoren) kopen.
Gepost door: Datum: 30/12/2009 12:52 Quote: Niet echt, electrische leren allemaal wel eens een solo, acoustische niet. Ik zie vaak ook dat die minder gemotiveerd zijn. Achja wat maakt het uit. Iemand die acoustisch speelt zie je ook niet vaak benden en dat is toch iets dat electrische gitaristen enorm veel doen.. Zover mijn mening hier over. Als je electrisch wil spelen leer het dan ook op electrisch
Gepost door: Anonieme bezoeker Datum: 30/12/2009 12:59 Soleren kan dus wel op een akoestische gitaar, en nu niet meer zeiken Thibaut..
Gepost door: Datum: 30/12/2009 13:01
Ik zei niet dat het niet kan.. Maar velen laten het aan hun voorbij gaan. Maar laat maar zitten als niemand het geloofd.
Gepost door: Datum: 30/12/2009 13:02
Mag ik gewoon even duidelijk maken dat het een akoestische en een elektrische gitaar is?
Ontopic: Het is misschien wel zo dat je op een akoestische zuiverder leert spelen, maar je maakt gewoon verschillende muziek. Als je elektrisch wil spelen, doe dat dan gewoon.
Gepost door: Datum: 30/12/2009 13:11
Ja het is met een k, typ het alleen vaker in het engels vandaar de fout. En daar ben ik het niet mee eens. Zuiverder leren spelen? Electrisch moet je op clean net zo zuiver spelen. En met redelijk wat gain moet je NOG zuiverder spelen. Je moet voortdurend je snaren muten, per ongeluk een verkeerde snaar raken hoor je veel harder.
Gepost door: Datum: 30/12/2009 13:12 maar luistert gewoon naar uw moe.1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/12/2009 13:13 door Joey.
Gepost door: Datum: 30/12/2009 13:22
Nuja,
'k vind zelf de akoestische solo's 't mooiste. Moet je maar even zien naar Coming Back to Life van Gilmour. Zelf doe 'k ook best wel veel bends op men akoestische. 't valt ook allemaal een beetje te relativeren. Maar je zei dat je gitaar te kort was voor om stairways to heaven te spelen. Wat moeten we ons daarbij voorstellen? Dat zou nu eens een héél mooie reden zijn om wel een electrische gitaar aan te schaffen. Om je mama te overtuigen kan je overwegen een semi- akoestische gitaar te kopen. Heeft toch nog een beetje 't karakter van een akoestische...
Gepost door: Datum: 30/12/2009 13:22
Ach het is een discussie die overal en altijd terug komt. De ene persoon ondervindt voordeel, de andere juist niet. Blijf gewoon akoustisch spelen, maar koop ook een electrische bij. Gitaarapelen is in eerste instantie voor het plezier. En als elektrisch je leuker lijkt moet je dat gewoon doen. Ook als het gewoon motiverend werkt...
Gepost door: Datum: 30/12/2009 13:25
Veel solo's zijn ook op de hogere frets. Akoustische is daar niet zo toegankelijk en je kan sommige dingen dus inderdaad niet spelen. Een heel goed argument om je moeder te overtuigen :
D
Gepost door: Datum: 30/12/2009 13:34 Quote: Natuurlijk weet ik dat maar dat is niet bij alle acoustische. Vind het ook wat onhandig, want je kan je duim nergens kwijt Maar ik ga er even van uit dat hij dat niet heeft, vanwege de reactie te kort... Het blijft een mooi argument
Gepost door: Datum: 30/12/2009 13:37
maar je kunt best solo's hoog op de hals spelen bij akoestische gitaar
je hebt dan alleen een akoestische gitaar met cutaway nodig
Gepost door: Anonieme bezoeker Datum: 30/12/2009 13:37
@Thibaut;
![]() 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/12/2009 13:38 door Roel.
Gepost door: Datum: 30/12/2009 13:40
Thibaut luister eens naar wat muziek van Django Reinhardt... Die soloeert aardig op een akoestiese gitaar
------------------------------------------------------------- Paranoia.. Ja ik ben bang van wel.....
Gepost door: Datum: 30/12/2009 13:44 Quote: Mee eens maar dat was hier niet zo van toepassing. En komop mensen als jullie nu wat mee hadden gedaan had hij zijn moeder dit kunnen laten lezen. Gewoon om te overtuigen ik was al gestopt met de discussie, ga er dan niet nog eens op in
@roel dat heb ik nu ook bij je eindeloze posts over je gas probleem
Gepost door: Datum: 30/12/2009 13:46
kap nou is met dat gezeik tegen Roel.
en Roel, kap nou is met dat gezeik tegen Thibaut.
Gepost door: Anonieme bezoeker Datum: 30/12/2009 13:49
Dankjewel Joey
Gepost door: Datum: 30/12/2009 13:55 Quote: Mee eens ik stop, als hij ook eens stopt. Ik moet al vaak mijn woorden terug nemen, wil soms reacties doen... @ben: met alle respect maar lees eens opnieuw. Ik zeg NERGENS dat het niet kan, alleen wel dat het vaak een andere manier van spelen is, vaak ook een heel andere stijl van muziek maken. Velen laten het soleren op acoustisch aan hun voorbij gaan omdat het moeilijk is. Vandaar dat elektrisch wat motiverender is. Stop nu allemaal aub eens met zo hevig te reageren op mij. Vaak is het gewoon een misverstand, net als deze keer...
Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
Klik hier om in te loggen |
||||