Hoe/Waar akoestisch leren spelen?
Gepost door: Datum: 10/08/2010 17:50
Hoi,
Ik heb besloten om akoestische gitaar te leren spelen en dus vroeg ik me af hoe er aan te beginnen. Koop ik een leercursus op internet voor €50 of ben je daar niets mee? Een dvd anders? Of is de beste manier (prijs/kwaliteit) nog steeds lessen volgen? Zoja, weet iemand waar ik niet te dure groepslessen kan vinden in omgeving gent? (Excuses als dit al eens gevraagd is of als dit ergens anders moest gepost worden) Grtz, Vincent Gepost door: Datum: 10/08/2010 17:55
Hey Vincent!
Ikzelf ben gewoon begonnen doordat een vriend van me een paar standaard akkoorden op een papiertje heeft gezet, en ik die toen ben gaan oefenen.. En daarna ben ik gewoon op internet gaan zoeken. Ik raad je dan ook aan om eerst zelf het een en ander op te zoeken en te proberen d.m.v. het internet en vrienden/kennissen, en daarna kijken of dit een beetje lukt, en zo niet kan je altijd nog op les gaan.. Als je even een G D en C akkoord opzoekt en leert kan je al snel 1000 liedjes spelen, voeg daar een Em akkoord bij en je hebt er nog eens 1000, en zo kan je steeds wat akkoorden erbij leren! Zoals ik al zei is dit hoe IK gitaar heb leren spelen (heb zelf nooit lessen gehad) en het is bij mij gelukt, en heel goedkoop geweest =D
Re: Hoe/Waar akoestisch leren spelen?
Gepost door: Datum: 10/08/2010 18:13 Quote: Thx voor de snelle reactie! Zoals jij het zegt was mijn eerste plan maar ik hoorde hier en daar dat je echt wel lessen nodig hebt voor je basis. Maar je hebt men twijfel al wat weggenomen ^^ Toen jij er net mee begon, was je kennis ook nada? En hoe lang duurt het met internet alvorens je het G, D en C akkoord vloeiend kunt spelen? (Met elke dag een uurtje oefening bv) Meer reacties zijn altijd welkom Gepost door: Datum: 10/08/2010 18:24
Als je lekker gemotiveerd bent en zo'n beetje elke dag je gitaar automatisch oppakt kom je heel ver met lessen op het internet. Ik ben zelf ooit begonnen op www.akkoord.be , handige site om verschillende ritmes en, voor jou nog, 'raare' akkoorden te leren.
Oefen als je zin hebt om te oefenen, dan leer je veel meer dan als je jezelf dwingt elke dag 1 á 2 uur te oefenen. En als je meisjes wil smelten zou ik maar beginnen met het nummer Wonderwall
En daar is dan ook alles mee gezegd.
Gepost door: Datum: 10/08/2010 18:40
Bedankt voor tips, die site zal ik zeker gebruiken
Hoeveel akkoorden zijn er eigenlijk? EN dat filmpje lol! Maar nogmaals, dat was gewoon een voorbeeld om het type muziek te verduidelijken, but thx! :d Gepost door: Datum: 10/08/2010 18:59
ongeveer 50000000000 die je allemaal uit je hoofd kunt leren en daar je hele leven over doet of die jemet een weekje theorie les allemaal zelf weet te vinden en te benoemen.
akkoordjes rammen en een beetje aanprutsen kan leuke resultaten geven, als je de keuze hebt is het waarschijnlijk eens tuk effectiever en verstandiger om les te nemen. ------------------------------------------------ Mijn JoeTjoep!
Gepost door: Datum: 10/08/2010 19:25 Quote: Thx Enig idee van de prijs btw?
Kan het opzoeken maar hier is realistischer.. Gepost door: Datum: 10/08/2010 19:37
13 euro voor een half uur per week.
Gepost door: Datum: 10/08/2010 20:11 Quote: Realistischer is wanneer je een muziekschool/gitaarleraar benaderd met de vraag wat het kost...
Gepost door: Datum: 10/08/2010 20:19
benadert
"Wat Sjaak zegt" Gepost door: Datum: 10/08/2010 20:43
Benadert.
Verder ben ik ook bang dat Sjaak gelijk heeft, brrrrrr.....enge gedachte. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/08/2010 20:47 door Nico. Gepost door: Datum: 10/08/2010 21:48
Ik raad als concreet lesboek aan:
gids voor gitaarspelen door phil capone. Net zelf gekocht, en bij lesje 13, de pentatonische mineurladder. Gepost door: Datum: 10/08/2010 22:07 Quote:+1 ...the only truth is nature 23.2.2013 Ufercafé, Berlin (D) 16.3.2013 café Emil Zŕtopek, Berlin (D) 5.4.2013 aeLiXihr Kaspar Hauser Forum, Berlin (D) 18.4.2013 café Noyman Miller, Berlin (D) 5.5.2013 café st. Gaudy, Berlin (D) 2-9.8.2013 aeLiXihr Les Grands Bals de l'Europe, St. Gervais (F) Gepost door: Datum: 10/08/2010 22:09 Quote: Is niet helemaal waar.. Sowieso hebben de meeste beginners maar een half uurtje tot een uurtje les per week.. dus daar zit het 'm sowieso niet in. En verder, het ligt eraan hoe gemotiveerd je bent en hoe muzikaal je bent.. Zoals ik al zei: het is verstandig om het eerst zelf te proberen, en later kan je altijd nog les nemen! Ik kon na een jaartje zelfles vrijwel elke noot/akkoord herkennen, en mijn vingersnelheid/technieken verbeter ik gewoon door heel veel te oefenen. Hij wilt een wonderwall gitarist worden, geen Hendrix, onthoud dat wel even Gepost door: Datum: 10/08/2010 22:21
Wat Maxim zegt. Sommige mensen zijn gewoon tevreden als ze hun favoriete nummers mee kunnen spelen, en dat is dat. Ik ken er genoeg.
Motivatie is voor je techniek natuurlijk het belangrijkste, maar muzikaliteit... Je moet wel wat te vertellen hebben natuurlijk. Gepost door: Datum: 10/08/2010 22:33 Quote: Nee je lult uit je nek want als je begint kun je niet weten hoe jij 10 jaar later er tegen aankijkt en wat je dan wilt. in het begin ben je blij dat je met je favoriete liedjes mee kunt rammmen. Grote kans dat je jaren later meer wilt En als je 10 jaar een foute techniek hebt aangeleerd duurt het nog eens 10 jaar om die foute techniek af te leren. En aan een half uurtje per week heb je voldoende om op je fouten gewezen te worden waar je de rest van de week aan kan werken. Ga dus alsjeblieft niet een tegen een beginner zeggen dat het verstandig is om zelf zonder les te beginnen, dat is advies wat beginners die zelf geen les hebben gehad geven. Als je aan mensen die een jaar of 20 spelen dezelde vraag stelt zal 90 procent zeggen dat als je de keuze hebt het verstandig is om wel les te nemen. Zelfs hele goede gitaristen die zichzelf hebben leren spelen en geen noot kunnen lezen zullen vaak zeggen dat ze spijt hebben dat vroeger geen lessen hebben genomen. ------------------------------------------------ Mijn JoeTjoep! Gepost door: Datum: 10/08/2010 22:36
en nogmaals +1
![]() ...the only truth is nature 23.2.2013 Ufercafé, Berlin (D) 16.3.2013 café Emil Zŕtopek, Berlin (D) 5.4.2013 aeLiXihr Kaspar Hauser Forum, Berlin (D) 18.4.2013 café Noyman Miller, Berlin (D) 5.5.2013 café st. Gaudy, Berlin (D) 2-9.8.2013 aeLiXihr Les Grands Bals de l'Europe, St. Gervais (F) Gepost door: Datum: 10/08/2010 22:37
Angelo heeft 100% gelijk. Ik heb eerst gewoon 2 jaar op elektrisch les gezeten, mijn ouders betaalden. En nu pas begin ik het echt vet te vinden. Misschien een slecht voorbeeld, maar het zet wel kracht bij zijn standpunt.
Mijn leraar heeft het altijd gezegd als hij iets vreemds zag(duim verkeerd, vreemde aanslag etc), en zelf zag ik dat gewoon niet. En noten kan ik lezen . Meteen gaan leren bij mijn eerste, akoestische gitaarles. Dat was iets van 6 jaar terug.1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/08/2010 22:38 door Joachim.
Gepost door: Datum: 10/08/2010 22:38
25 uur per uur dude,plus een bak koffie.
Tuurlijk Maxim, eersr ga je lekker eeb beetje lopen prutsen (kom je ook ver mee hoor)dan bedenk je je na jaren dat les wellicht nog niet zo heel gek is als idee. Kun je fijn na al die jaren hard prutsen al die prustfouten weer uit je spel en houdig halen. Was je net gewent aan al die verkrampingen die je jezelf hebt aangeleerd krijg je met zo een docent te maken die zegt "ontspan die schouder eens dude!" Wat een mafketel zeg. Wie prutst die prutst. Wie oefent aan den hand van ervaren ideeën leert spelen. Succes Vincent. Kees Vlees zelfs mijn zus en dat is een schele speelt niet op een tele Gepost door: Datum: 10/08/2010 23:20
Inderdaad, als je les kan nemen neem les! Ik ben ook zo'n zelfprutser (doordat ik erg onregelmatig les kan nemen door mijn werk, erg veel op reis), maar ik snak echt naar les. Heb nu wel iemand gevonden die mij wat wil bijleren, maar is geen gitaardocent. In ieder geval hulp. Eind september weet ik of ik terecht kan bij een gediplomeerd docent die mijn situatie begrijpt, hopelijk gaat dat lukken. Het genoemde boekje van Phil Capone heb ik ook liggen en is best een leuk boekje om aan te schaffen en de lessen te doen. Maar neem les!
Gepost door: Datum: 10/08/2010 23:21
Heb het boekje eigenlijk in een impuls gekocht(de man vd boekwinkel was zelf gitarist). Ik heb lead metal guitar er ook bij besteld btw
Rythm metal guitar bestel ik als lead me bevalt. Ik weet, de verkeerde volgorde.
Gepost door: Datum: 10/08/2010 23:24
Ok les wordt het dus
Iedereen bedankt voor de tips en gelukswensen! Gepost door: Datum: 11/08/2010 09:57
Jij ook succes man. Vertel het als je het hebt gemaakt he
Gepost door: Datum: 11/08/2010 14:40 Quote: Je zal me wel op jim tv zien met men nieuwste song
Gepost door: Datum: 24/08/2010 18:07 Quote: 20 per uur, plus bier (facultatief) als je in Den Haag woont en niet met de auto komt
Gepost door: Datum: 24/08/2010 19:36
Twee uur 40 euro dudes.
Nog steeds met koffie. Wordt welo druk, wellicht bij een maat als ik geen plaats meer heb. Zelfde tarief en voorwaarden. Kees Vlees zelfs mijn zus en dat is een schele speelt niet op een tele
Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
Klik hier om in te loggen |
||||