Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
berichtMorris gitaar
Gepost door: humb
Datum: 17/04/2004 12:58

hallo,

Ik heb laatst een gitaar gekregen van het merk Morris. Op internet en bij muziek instrumenten winkels kan ik hier niks over vinden. Hij komt uit japan en klinkt en speelt best goed (na veel afstellen). Hebben jullie een idee waar ik info over dit merk kan vinden???

Groet,

David Hermsen
Gibson Les Paul Pro Deluxe berichtRe: Morris gitaar
Gepost door: jan
Datum: 17/04/2004 13:22

hier is de site: [www.morris-guitar.com]

hier is een Engels-talige site: [www.morrisguitars.com]
berichtRe: Morris gitaar
Gepost door: wietse
Datum: 17/04/2004 13:24

morris waren destijds erg goedkope gitaartjes die maar net iets beter waren dan de hondo's van die tijd.
zitten soms toch wel goede tussen , een maat van me heeft een SG van morris en die speelt prima.
info is erg moeilijk te vinden over zulke oude cheap ass gitaren , zeker als de merknaam allang niet meer gebruikt wordt.
het merk morris bestaat nog wel is een japanse gitaar fabriek die alleen maar acoustische gitaren bouwt.
weet niet of het dezelfde is , wie weet hebben ze vroeger wel electrische gebouwd.
je kan er ook gewoon eens een mailtje naar toe sturen , naar die fabriek.
meestal krijg je wel netjes antwoord , (wel effe in het engels mailen)
Datum: 17/04/2004 13:26

Is de gitaar van David wel een elektrische?
Gepost door: wietse
Datum: 17/04/2004 15:39

daar heb je een punt jan, geen idee.
Gepost door: Sebastiaan
Datum: 17/04/2004 16:35

Nu we het toch over Japanse gitaren hebben...
Mijn alleerste gitaar, een ietwat beschadigd Japans model, is van het mark 'Takeharu'. Dus niet Takamine, even voor de duidelijkheid. Hij is akoestisch, en in het klankgat staat 1973. Verder weet ik niks van deze gitaar af, dus elke aanvullende informatie is prettig.
Datum: 17/04/2004 17:21

siteje met gitaren waarover weinig geweten (die man wil ook foto's en modellen van takeharu gitaren op z'n site zetten; moet je dus naar hem sturen):

[members.fortunecity.com]

Voor de rest niet veel te vinden op het net; wel ergens gelezen dat het kan zijn dat het een viool bedrijf is.
Gepost door: Javaca
Datum: 17/04/2004 22:12

Hé bedankt.
Mijn klassieke Asterix is een Morris-kindje.

Weet je toevallig ook wat over Suzuki gitaren? Ik heb hier een vooroorlogse liggen.
Gepost door: Martijn Emsbroek
Datum: 17/04/2004 23:48

is Hondo echt zo slecht? Heb dus nog steeds de Hondo 12 string maar ik ga hem es vergelijken met een fender.(zit wel aardig in die prijsklasse denk ik)
Gepost door: humb
Datum: 20/04/2004 12:16

het is een elektrische gitaar heb je daar ook een www adres voor groet,

david
Gepost door: erik van velzen
Datum: 28/04/2004 20:40

ik was aan het zoeken op google naar morris electrische gitaren kreeg er vandaag ééntje aangeboden, is in huis! het is een style les paul en is een oud dingetje, weet niet wattie waard is, maar koop hem wel eerst nieuwe snaren erop zetten enzo, schat hem zelf op jaren 70 WIE weet er meer van?

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen