Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 6
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
DSCF0028.JPG 260.8 KB open | download Benwave 23/11/2011 Bericht lezen
DSCF0033.JPG 260.8 KB open | download Benwave 23/11/2011 Bericht lezen
DSCF0029.JPG 258.2 KB open | download Benwave 23/11/2011 Bericht lezen
DSCF0034.JPG 260.7 KB open | download Benwave 23/11/2011 Bericht lezen
DSCF0032.JPG 268.2 KB open | download Benwave 23/11/2011 Bericht lezen
Akoesgibbychina.mp3 1.09 MB open | download Benwave 24/11/2011 Bericht lezen
berichtChinese Akoestische J-200bijlage
Gepost door: Benwave
Datum: 23/11/2011 14:30

Staat net de postbode aan de deur, met de J-200

Het blijft echt ongelooflijk voor die 350 euro met koffer en al.
Schitterende afwerking.
Zowel het boven als onderblad is mooi gespiegeld hout
Een mooie donkere palissander toets. Prima aktie zo gelijk uit koffer.
Mijn bek is open gevallen.

Zo even naar Zwier op de scooter om een setje Elixers

-------------------------------------------------------------
Paranoia.. Ja ik ben bang van wel.....
Gibson ES 339 berichtRe: Chinese Akoestische J-200
Gepost door: Foob
Datum: 23/11/2011 15:32

Wow, wat ´n plaatje duim omhoog veel plezier ermee!

Vroegah, toen de bierkisten nog van hout waren, toen moest je blijven zuipen om de kachel brandend te houden
berichtRe: Chinese Akoestische J-200
Gepost door: Da Vinci
Datum: 23/11/2011 15:38

Hey Ben, bij welke toko heb je die gekocht?
En wat is ongeveer de tijd tussen bestelling en levering?

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Datum: 23/11/2011 15:52

Quote:
"Da Vinci"

Hey Ben, bij welke toko heb je die gekocht?
En wat is ongeveer de tijd tussen bestelling en levering?

Net terug van Zwier, het zijn Martin snaren geworden, die elixers waren daar 28 euro, dacht het niet voor Berhard

Hij komt bij DHgate vandaan.
Levertijd was iets meer dan twee maanden. Dat kwam omdat er geen normale factuur bij zat.
Ik heb van te voren twee keer gevraagd of ze er een normale invoice bij wilden doen, no problem is dan het antwoord. Dus ook zo brief van de belasting ( net als je oom), of ik de factuur op wou sturen en wat er in het pakket zat.
Zo gedaan dus. Nu is het zo dat de douane het pakket 30 werk dagen kan laten liggen.
Dat zijn 6 weken voor een normaal mens. En dat hebben ze dus ook gedaan.
De kunst is die chinezen aan hun verstand zien te krijgen dat ze er een normale factuur bij doen in het engels, en niet in het chinees

Gepost door: FUnkadelic
Datum: 23/11/2011 16:01

Mmmm voor een kleine vergoeding praat ik wel in t Chinees met ze volgende keer tong uit de mond grijns

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, “I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Gepost door: Angelo
Datum: 23/11/2011 16:49

Prachtige gitaar!

------------------------------------------------
Mijn JoeTjoep!
Datum: 23/11/2011 16:54

Quote:
Benwave

Levertijd was iets meer dan twee maanden. Dat kwam omdat er geen normale factuur bij zat.
Ik heb van te voren twee keer gevraagd of ze er een normale invoice bij wilden doen, no problem is dan het antwoord. Dus ook zo brief van de belasting ( net als je oom), of ik de factuur op wou sturen en wat er in het pakket zat.
Zo gedaan dus. Nu is het zo dat de douane het pakket 30 werk dagen kan laten liggen.
Dat zijn 6 weken voor een normaal mens. En dat hebben ze dus ook gedaan.
De kunst is die chinezen aan hun verstand zien te krijgen dat ze er een normale factuur bij doen in het engels, en niet in het chinees

Herkenbaar verhaal idd. Bij mijn oom stelde die Chinees zelf nog voor om de volgende keer een invoice bij te doen met een lagere waarde, zodat de invoerrechten lager zijn en dat ding niet 6 weken blijft liggen. Leuk dat ie meedenkt, maar je zou verwachten dat iemand die het als werk heeft dingen naar een ander land te sturen van dit soort zaken op de hoogte is en pro-actief handelt. Maarja, Chinezen...

Onstage met U2-Experience! berichtRe: Chinese Akoestische J-200
Gepost door: Roberto sin-o
Datum: 23/11/2011 17:09

heb net ook wat besteld bij een chinees en ik weet zeker dat mijn bestelling over een half uurtje hier is.
hoeft ook niet door de douane natuurlijk...

Niks
Datum: 23/11/2011 17:19

ja

Gepost door: Eric
Datum: 23/11/2011 17:27

Mooi hoor, klinkt het ook zoals het eruit ziet?
Datum: 23/11/2011 18:08

Ja hij klinkt echt prima. Minstens net zo goed als mijn Yamaha, en die was meen ik 1300 euro indertijd.
Van de week eens wat opnemen, mijn vingers doen zeer van het spelen op dat kreng

berichtRe: Chinese Akoestische J-200bijlage
Datum: 23/11/2011 18:11

Het staat erin, dus zal het wel echt zo zijn.
"Guaranteed Gibson"

Ik vind het wel humor

The family berichtRe: Chinese Akoestische J-200
Gepost door: Dave
Datum: 23/11/2011 18:49

Ik vind het een fantastisch verhaal. Het leek me heel onwaarschijnlijk dat je die gitaar echt in één stuk zou ontvangen. Nu ben ik wel héél benieuwd geworden: is het echt meer dan de kwaliteit van een Stagg'je? Hoe zouden ze dat anders voor dat geld kunnen maken?

Qua kwaliteit moet deze dan te vergelijken zijn met een Epiphone, of niet?
Datum: 23/11/2011 19:24

Tja Dave, dat weet je pas als je ze in je handen hebt. En garantie krijg je nooit. Al is die van Ben super kan die van jou nog steeds ruk zijn. En ga maar eens naar China voor garantie op een namaak product...

Maar zoals een draadje van een paar dagen geleden; mijn oom heeft onlangs een Gretsch gekocht op dezelfde wijze en is heel tevreden. Ik zit er ook serieus aan te denken om iets te laten komen.

Datum: 23/11/2011 19:28

Quote:
Dave

Nu ben ik wel héél benieuwd geworden: is het echt meer dan de kwaliteit van een Stagg'je? Hoe zouden ze dat anders voor dat geld kunnen maken?

Ik denk dat hier meer ruimte voor productiekosten is dan voor een Stagg die voor 250 euro in Nederland verkocht wordt, waar BTW in zit, die vervoerd is, ergens in een magazijn is gelegd en weer uitgehaald, in een winkel verkocht wordt waar ook nog het pand en personeel betaalt moet worden, en dat we hier andere andere lonen voor winkelpersoneel, vrachtwagenchauffeurs en huur rekenen dan in China waar de armoedegrens geloof ik op 0.41 dollar per dag ligt.

Maar nogmaals, garanties krijg je niet.

Datum: 23/11/2011 21:05

Quote:
Dave

Nu ben ik wel héél benieuwd geworden: is het echt meer dan de kwaliteit van een Stagg'je? Hoe zouden ze dat anders voor dat geld kunnen maken?

facepalmfacepalm

Hahha ja tuurlijk je betaald 2000 euro aan materiaalkosten bij een gibson he.
Of dacht je dat een paartje Nike schoenen ook 150 euro kost om te maken, nee dat kost 1 euro.

Mijn JoeTjoep!
Gepost door: Michiel loves Variax
Datum: 23/11/2011 21:30

mooi ben!! dus in principe kunnen ze de zo'n custom relic strat ook perfect namaken?
Rory G of die van John M.....?

[www.mhmusic.nl]
Datum: 24/11/2011 01:26

Kerel het is china, als je maar betaald maken ze de relics inclusief meneer G en meneer M zelf na.

Mijn JoeTjoep!
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 24/11/2011 09:03

'Copyright'vertaalt daar naar 'right to copy'.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, “I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 24/11/2011 10:11

Quote:
fuzzyness777

'Copyright'vertaalt daar naar 'right to copy'.

nee joh, het zijn geen koppieen, dat zie je toch zo? Het is gewoon een stukkie hout met een Gibson logo erop knipoog
Datum: 24/11/2011 12:07

huh?

Mijn JoeTjoep!
Datum: 24/11/2011 12:24

Quote:
Angelo

huh?

Quote:
Benwave

Voor mij zijn het geen vervalsingen, want voor mij is het net zo duidelijk als wanneer er Colt 45 op een waterpistool staat. Een blinde kan namelijk het verschil zien tussen een echte en een neppert.

dus is het ipv een stuk plastic (waterpistool) met een naam erop een stuk hout met een naam erop. Iedereen ziet toch meteen dat dit geen vervalsing is, maar slechts een stukie hout met een naam erop?
Gepost door: Zilty
Datum: 24/11/2011 12:26

Ibbie heeft z;n panty wat te hoog opgetrokken Angelo, geeft verder niks.

---
Quote:
FUnkadelic
Nee natuurlijk is t je mening, snap ik, ik snap t alleen niet zo.
.
Datum: 24/11/2011 12:27

Quote:
Zilty

Ibbie heeft z;n panty wat te hoog opgetrokken Angelo, geeft verder niks.

Ik draag kouzen
berichtRe: Chinese Akoestische J-200bijlage
Datum: 24/11/2011 12:32

En zo klinkt dat ding dan.
Alleen een microfoon ervoor (Samsung CO1) verder niets geen galm, geen mastering helemaal niets zeg ik toch.
Tja Ik ben er echt dik tevreden mee, en snap nog steeds niet dat het kan voor die centen.

open | download - Akoesgibbychina.mp3

Datum: 24/11/2011 12:40

Quote:
Ibanez666

Angelo
huh?

Quote:
Benwave

Voor mij zijn het geen vervalsingen, want voor mij is het net zo duidelijk als wanneer er Colt 45 op een waterpistool staat. Een blinde kan namelijk het verschil zien tussen een echte en een neppert.

dus is het ipv een stuk plastic (waterpistool) met een naam erop een stuk hout met een naam erop. Iedereen ziet toch meteen dat dit geen vervalsing is, maar slechts een stukie hout met een naam erop?

Ja dat klopt toch, Er staat in koeieletters Chinees boven voor 350 euro, dan kan dus zoals Ben zegt inderdaad een blinde weten dat het een neppert is.

En als we dan toch gaan quoten

Quote:
Ibanez666

Zilty

Wat betreft het tweede: ibbie klaagt de kopers aan en die gaan hem vooralsnog niet verkopen als 'echt' . Daarnaast bestaat er ook zoiets als gezond verstand. Ik heb wel vaker Rolexen voor een tientje aangeboden gekregen (in Spanje, op het strand). Ik vermoed dat dat geen echte was geschokt

Probleem is dat ze deze vaak tegen gangbare tweedehands gibsonprijzen verkopen. Als ze er 10 euro voor zouden vragen had ik er geen probleem mee hoor knipoog

Als ze 10 euro voor een nep Rolex vragen heb je er geen problemen mee.

Nou wat is dan je Probleem met Ben die heeft zn vorige Gibsuns duidelijk als kopie en Voor een mooi prijsje te koop gezet. Iedereen blij.

Dus als je probleem is dat mensen niet vermelden dat het om kopieen gaan en voor een gangbare originele prijs verkopen zit je hier in de verkeerde topics te schoppen.

Als je probleem is dat de vervalsing markt geboycot moet worden, dan moet je je naam veranderen en je ibanezen de deur uit doen want als er 1 bedrijf groot is geworden met deze praktijken....

Of ben je boos dat Ben geen retourticket heeft gehaald om de gitaar zelf op te halen? Naar mijn weten is het volledig legaal om een neppert mee te nemen als je zelf reiziger bent.

Mijn JoeTjoep!
Datum: 24/11/2011 12:47

Quote:
Benwave

Welke verkoper? Ik ga ook een gitaar bestellen en omdat het een gokje blijft heeft een aanbieder met goede referentie de voorkeur knipoog

Datum: 24/11/2011 12:50

Vieze crimineel....

klinkt goed trouwens Ben!

Mijn JoeTjoep!
Datum: 24/11/2011 12:51

Iedereen moet lekker doen wat hij zelf wil, maar probeer niet dezelfde vergelijking te maken tussen deze gitaar en een echte Gibson en aan de andere kant een echt Colt pistool met een waterpistool met de naam Colt erop.

Een vervalsing blijft een vervalsing. Ook als je hem zelf meeneemt. Dit is gewoon 100% illegaal, wat voor mooi verhaal je er ook van wil maken om het voor jezelf goed te praten.
Datum: 24/11/2011 12:54

Nee een vervalsing kopen is helemaal niet Illegaal wat voor een mooi verhaaltje jij er ook bij probeert te maken.

Tenminste dat is wat de Douane zegt

Mijn JoeTjoep!
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 6

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen