Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2
berichtGibson les paul--> 490r en 498t eruit, EMG 81/85 erin..
Gepost door: Maik
Datum: 12/04/2012 13:30

Heey allemaal,

Zoals de titel misschien al een beetje verraad: Ik ben een groot fan van het EMG geluid. Nu ben ik een beetje uitgekeken op mijn (Epiphone) SG met deze EMG's en stap ik over op de Gibson Les Paul. Dit omdat de les paul meer sustain en natuurlijk VEEEEEL meer kwaliteit bied dan de Epiphone.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of sta ik nu op het punt om iets super doms te doen?

www.badobsession.nl
Guns N' Roses tribute
berichtRe: Gibson les paul--> 490r en 498t eruit, EMG 81/85 erin..
Gepost door: MK
Datum: 12/04/2012 13:33

Wat krijgen we nog meer voor vragen? Ik zou t niet doen want a. EMG is niet mijn ding en B. je moet frezen voor een batterij. Als het wel jouw ding is: doen, joh. Vergeet niet dat je ook andere pots nodig hebt.

En nu lees ik je vraag nog eens en snap ik eigenlijk helemaal niet wat je wilt doen. Je hebt het over een les paul, een sg een set gibson elementen en een set emg's. wat is nou het probleem?

[www.jamaarhoedan.nl]
[www.smeuniversity.com]
Gepost door: Zilty
Datum: 12/04/2012 13:34

zonde van de LP. blij

---
Quote:
FUnkadelic
Nee natuurlijk is t je mening, snap ik, ik snap t alleen niet zo.
.
Datum: 12/04/2012 13:38

Quote:
MK

Wat krijgen we nog meer voor vragen? Ik zou t niet doen want a. EMG is niet mijn ding en B. je moet frezen voor een batterij. Als het wel jouw ding is: doen, joh. Vergeet niet dat je ook andere pots nodig hebt.

En nu lees ik je vraag nog eens en snap ik eigenlijk helemaal niet wat je wilt doen. Je hebt het over een les paul, een sg een set gibson elementen en een set emg's. wat is nou het probleem?

Dat ik opzoek ben naar mee kwaliteit als het gaat om de bespeelbaarheid van de gitaar en dat ik toch niet teveel van mijn geuild wil verliezen. Ik ben best wel tevreden met mij geluid en dit heeft voor een groot deel met de elementen te maken. en frezen heoft niet want de batterij kan tussen de potmeters erbij. Ik heb het bij verschillende muziekzaken gevraagd en zij kwamen met deze oplossing. Als er in de gitaar gefreest zou moeten woren had ik het sowieso niet gedaan.

www.badobsession.nl
Guns N' Roses tribute
Datum: 12/04/2012 13:38

Quote:
Zilty

zonde van de LP. blij

Het frees gedeelte of het eruit halen van de elementen?

www.badobsession.nl
Guns N' Roses tribute
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 12/04/2012 14:17

Gewoon doen. Ik wil die 490R en 498T wel van je overnemen. Jammer, ik heb net al mijn EMG's verkocht, anders hadden we een leuke deal kunnen maken.
Gepost door: Da Vinci
Datum: 12/04/2012 14:19

Ik wil ze ook wel hebben, en de pots erbij knipoog

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: Lespet
Datum: 12/04/2012 15:07

Ik betwijfel of de kwaliteit (bespeelbaarheid v/d gitaar) er op vooruit gaat als je van Pups wisselt (snap wel wat je bedoelt, maar schrijf het dan ook zoals je het bedoelt).
Of je op het punt staat iets superdoms te gaan doen, tijd zal het leren, pech is pech en je bent gelijk een belangrijke ervaring rijker.
Persoonlijk zou ik die 490R en 498T eruit halen en Seth Lover's in pleuren of SD Antiquity Pups (minder output dus).

Maarja smaken verschillen (gelukkig) enne nu doen wat Piet zegt (jij moet op die gitaar spelen).
Gepost door: BaS
Datum: 12/04/2012 16:18

Je zit in een guns n roses tribute band en je wil emgs in je les paul!? ik zou het niet doen, maar wie ben ik.
Gepost door: Kees Vlees
Datum: 12/04/2012 16:26

Dude je bent de LP niet waard.

Kees Vlees
zelfs mijn zus en dat is een schele
speelt niet op een tele
Datum: 12/04/2012 17:30

Quote:
Bas

Je zit in een guns n roses tribute band en je wil emgs in je les paul!? ik zou het niet doen, maar wie ben ik.

Nee, voor de band gebruik ik een Strat. Zou eigenlijk een Tele en HEEL eigenlijk een Gibson ES moeten zijn(ik heb de rol van Izzy Stradlin). Maar voor mezelf wil ik watmeer een metalmonster.

www.badobsession.nl
Guns N' Roses tribute
Datum: 12/04/2012 20:02

Quote:
Bas

Dat meisje in je profiel foto heeft een aandoening denk ik. alle lichaamsvet concentreert zich op haar borst. Heel raar. En afleidend. Waar ging dit topic eigenlijk over? Ach, who cares. Vertel wat meer over je profiel foto! Ze kijkt zelf ook een beetje verbaasd. Zo van: He? Hoe kan dat nou? Dat dacht ik ook blij.

---
Quote:
FUnkadelic
.
Gepost door: BaS
Datum: 12/04/2012 21:29

Quote:
Zilty

Bas

Dat meisje in je profiel foto heeft een aandoening denk ik. alle lichaamsvet concentreert zich op haar borst. Heel raar. En afleidend. Waar ging dit topic eigenlijk over? Ach, who cares. Vertel wat meer over je profiel foto! Ze kijkt zelf ook een beetje verbaasd. Zo van: He? Hoe kan dat nou? Dat dacht ik ook blij.

Iets bij der kut ofzow? kheb geen idee tong uit de mond grijns
Gepost door: scrib
Datum: 12/04/2012 21:29

ik geloof niet dat het haar lichaamsvet is, eerder twee zakjes half lauw brak water.

vraagje: maakt de natuurlijke sustain van een gitaar nog veel uit als je er EMG's in propt? lijkt mij van niet maar ik heb geen idee eigenlijk.

--
"It's not poison, it's just bad acid."
Gepost door: bas
Datum: 13/04/2012 08:32

Ik vind dat je net als bij vrouwen alles zoveel mogelijk moet verbouwen. Dus hup die EMG's erin en spelen maar, moet je alleen nog even kijken waar je ze precies bij haar gaat plaatsen.

[www.hetdok.com]
Datum: 13/04/2012 08:39

Quote:
bas

Ik vind dat je net als bij vrouwen alles zoveel mogelijk moet verbouwen. Dus hup die EMG's erin en spelen maar, moet je alleen nog even kijken waar je ze precies bij haar gaat plaatsen.

En even kijken waar je de batterij in stopt.
Beter is natuurlijk om twee batterijen te gebruiken.
Datum: 13/04/2012 08:54

Quote:
"Piet Sabakker"

bas

En even kijken waar je de batterij in stopt.
Beter is natuurlijk om twee batterijen te gebruiken.

Meer vermogen, spreekt voor zich!

---
Quote:
FUnkadelic
.
Datum: 13/04/2012 09:40

EMG's zijn vooral leuk als je 15 jaar bent, of Zakk Wylde..
Datum: 13/04/2012 09:43

Quote:
Ibanez666

EMG's zijn vooral leuk als je 15 jaar bent, of Zakk Wylde..

Waarom dat? Ik zie dat jij zelf ook niet echt bepaald liefdes lietjes zal spelen. Het gaat mij er niet om dat het merk EMG in mijn gitaar zal zitten maar het gaat mij erom dat ik echt een mes scherp geluid heb. Ik vind de seymour duncans nog een beetje te bol klinken zegmaar.

www.badobsession.nl
Guns N' Roses tribute

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/04/2012 09:46 door Maik.
Datum: 13/04/2012 10:07

Omdat ik zelf ook EMGs wilde toen ik klein was blij Nu vind een vintage sound wat fijner, kwestie van smaak blij
Datum: 13/04/2012 10:13

Kijk! Nu komen we verder. Wat gebruik jij nu? De elementen die bij de gitaar mee kwamen?

www.badobsession.nl
Guns N' Roses tribute
Datum: 13/04/2012 10:15

Ik gebruik Ibanez super 70's en super 58's
Gepost door: scrib
Datum: 13/04/2012 10:54

...en heel veel conditioner grinnikend

--
"It's not poison, it's just bad acid."
Gepost door: bas
Datum: 13/04/2012 11:15

ik vind het eigenlijk allemaal niet zoveel uit maken wat voor pick up's erin zitten...
Het verandert de klankkleur een beetje - Volgens mij zit het geluid voornamelijk in hoe je speelt.

[www.hetdok.com]
Datum: 13/04/2012 12:10

Quote:
scrib

...en heel veel conditioner grinnikend

hehehe, helemaal niet om eerlijk te zijn blij
Datum: 13/04/2012 12:11

Quote:
bas

ik vind het eigenlijk allemaal niet zoveel uit maken wat voor pick up's erin zitten...
Het verandert de klankkleur een beetje - Volgens mij zit het geluid voornamelijk in hoe je speelt.

nah, pickups zijn wel belangrijk. De versterker nog iets belangrijker. Hoe je speelt geeft net het laatste zetje..
Sexay berichtRe: Gibson les paul--> 490r en 498t eruit, EMG 81/85 erin..
Gepost door: Outrage
Datum: 13/04/2012 12:12

Dit is toch de gitaar waar Knopfler lange tijd op heeft gespeeld, bij mijn weten haalde hij uit deze gitaar met EMG's toch een perfect aanvaardbaar geluid? Of niet?

Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen.
Datum: 13/04/2012 12:19

perfect aanvaardbaar, klinkt een beetje tegenstrijdig.. of niet? knipoog
Sexay berichtRe: Gibson les paul--> 490r en 498t eruit, EMG 81/85 erin..
Gepost door: Outrage
Datum: 13/04/2012 12:26

Taal dient om grenzen mee te verkennen.

Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen.
Datum: 13/04/2012 12:29

Quote:
Outrage

Taal dient om grenzen mee te verkennen.

Zeg dat maar tegen je leraar Nederlands knipoog
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen