Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Gitaren
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Alle Volgende Huidige pagina: 3 van 4
berichtRe: Mijn gitaarwinkel!
Gepost door: Gertjan
Datum: 28/08/2005 17:40

www.kostermuziek.nl
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 28/08/2005 17:43

MHR muziek, ze hebben alleen super klein assortiment versterkers en gitaren. Ik ga er meestal alleen heen voor snaren en kabels. Wat koop jij dan bij MHR?

Gepost door: Niels D.
Datum: 28/08/2005 20:21

@ vintage, ik ben aan het sparen voor die mooie epiphone es dot die daar hangttandpastagrijns

al sinds ik mijn eerste squier daar heb laten "fine tunen"
ben ik verkocht aan die winkel, die gast WEET waar die mee bezig is, die laat je fijnspelende gitaar NOG beter spelen, 1 nadeel, hij is nu mijn versterker aan het repareren, en dat duurt nu al een tijdje bezorgd...
Datum: 29/08/2005 23:10

die ephiphone standard les paul?
Gepost door: BADMinton
Datum: 30/08/2005 10:28

Strings and Things in Antwerpen
Maar key blijft toch de plezantste om door te wandelen. Die 'arena' is echt cool: machtig veel instrumenten bij elkaar
Gepost door: Jens
Datum: 30/08/2005 18:14

@Koen: kan die man ook aan Vox'en raken?
Datum: 30/08/2005 18:33

guitarshop in Gent, in samenwerking met the soundfactory: goede prijzen, grote verdeler van een aantal merken zoals fender, jackson, ... Wel een zeer kleine winkel (onlangs verhuisd)
=> www.the-soundfactory.com

thoma okaze (gent, antwerpen,en nog ergens ma ben ik vergeten): zeer goed voor de doe het zelver en de beginnende muzikant: groot aanbod tweedehands instrumenten en versterkers.

midician gent: aanbod gitaren is sterk verminderd, eerlijke prijzen, vriendelijke mensen.

Piens: ideaal om te gaan uittesten, maar niet om te kopen (zet je in de zak waar je bij staat...)

Dat is het zoal...

Volgende winkels die ik wil bezoeken: Key-music; één of andere in duitsland (schijnt nog groter te zijn dan key-music, en hebben er alles voor de muzikant), maar kben de naam vergeten, kga het ne keer vragen.
Datum: 30/08/2005 18:51

Concreet is 'mijn gitaarwinkel' eigenlijk [www.guitar-bay.com] ...

nogal blij tong uit de mond grijns
Gepost door: JB
Datum: 30/08/2005 19:08

Dat zou ik zeker doen want ik vertel je zeer waarschijnlijk geen nieuwtje als ik je zeg dat Duitstland errug groot is!

(Ligt het aan mij of is het toeval dat ik de laatste tijd zoveel Belgische muziekvrienden voorbij zie komen op www.gitaar.net?)
Gepost door: Outrage
Datum: 30/08/2005 19:38

@ christophe: de gitaarwinkel in gent waar ik een gitaar zou kopen is de guitarshop of de bebop. De guitarshop heeft naar mijn gevoel de beste prijzen. Het aanbod van gitaren in midician is uitermate geminimaliseerd tot een gitaar of vijf (en dan vnl stagg en andere goedkope merken) toch? In thoma okaze zijn ze nooit vriendelijk tegen mij, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.

Qua hangt het bij die kerel van de guitarshop naar mijn gevoel echt wel af van zijn humeur (maar opnieuw, ik kan er ook de oorzaak van zijn), en ik vond de (goedkopere) jackson modellen niet echt verzorgd. Verder wel de betrouwbaarste winkel in gent. In de bebop is er één verkoper die iedere klant wel iets probeert te verkopen.
Wantijpop 2013 berichtRe: Mijn gitaarwinkel!
Gepost door: Jeroen
Datum: 30/08/2005 19:44

Voor mij is het vrij divers. Even kort voor mezelf op een rijtje zetten om het samen te kunnen vatten:

Squier Affinity Strat (+ beginnersampje en rommel): Wave World (Rijswijk, bestaat niet meer)
Washburn D12S: Rock Palace (Den Haag)
H&K Tube 50 (occasion): Wave World (Rijswijk)
Jackson DK-2: Rock Palace (Den Haag)
Koch Pedaltone: Wave World (Rijswijk)
H&K Triamp combo (occasion): particulier, via Marktplaats
Korg AX100G (occasion): Musik-Produktiv (Ibbenbüren, zelf opgehaald, ik was daar toch)
Condor Jazzbass (occasion): particulier, via Marktplaats
Yamaha TRB5II: Rock Palace (Den Haag)
EBS-300 Gorm 2x10 (occasion): Rock Palace (Den Haag)
Boss GT-3 (occasion): Rock Palace (Den Haag)
Andere elementjes voor mijn Jackson: particulier, via Marktplaats
Boss GT-6 (occasion): particulier, via Marktplaats
Ibanez RG470 (occasion): particulier, via Marktplaats
Ibanez RG550 (occasion): particulier, via Marktplaats
Washburn D12 (occasion): particulier, via Marktplaats
Ashdown ABM C210T-300: Mupo (Zwaag)
Hartke VXL Bass Attack: Just Music (Leiden)
Lag Louisiane (occasion): particulier, via eBay.de
Condor Jazzbass (occasion): particulier, via Marktplaats
Andere elementjes voor mijn Jackson: particulier, via MSN Messenger, met dank aan gitaar.net tong uit de mond grijns

Samenvattend zou je dus kunnen zeggen dat vooral de particuliere handel wel vaart bij mijn koopgedrag knipoog. Maar ook Wave World en vooral Rock Palace kun je veel terugvinden in bovenstaand lijstje, en bevielen me altijd erg goed. En de vreemde eend in de bijt zijn Just Music en Mupo, de winkel waar ons aller Ome John werkt. Prettige sfeer, veel ruimte, vriendelijke lui die alle tijd voor je hebben en ik kon mijn nieuwe aanwinst in alle rust testen in één van de prima geisoleerde oefenruimtes (die daar verhuurd worden). Kijk, da's nog eens OK!

Wat ik erg sterk had bij Wave World, was dat de mentaliteit 'wat we niet kennen, hebben we niet' daar erg sterk heerste. Bovenstaand lijstje is over een periode van pakweg zes jaar, mijn kooppotentie is dus uh...vrij fors. Toen ik op zoek was naar een goeie vijfsnarige bas had ik daar heel wat voor over, maar als ik bij Wave World dan vervolgens vroeg wat ze daar aan linkshandig spul konden leveren kwamen ze niet verder dan de merken die al in de winkel hingen. Enige moeite om verder te zoeken werd nooit gedaan, zodat men niet verder kwam dan de merken Cort en Warwick/Rockbass. Jammer, gemiste kans, dan gaat mijn geld ergens anders heen! Bij Rock Palace is de bereidheid om wat moeite voor je te doen veel groter. Ik merk wel dat die bereidheid pas ontstaat als ze je een beetje kennen, en als je er eerder al wat dingen gekocht hebt.

Voor 'kleingoed' (snaren, kabels, plectrums, standaards, capo's, stemapparaatjes, tassen en koffers enz.) kom ik overal en nergens. Hier in de regio zijn dat met name Rock Palace, Casa Benelly, Gitaar van Meerdervoort/MaxGuitar, de Vanilla Music Store (allen in Den Haag) en in mindere mate Han Meyer, Dols (beiden Delft) en Haenen, waar ik op woensdagavond ook basles heb (Voorburg). Voor Elixir-snaren kan ik bovendien hier vlakbij terecht, bij een lid van de Peavey Vintage T-club die in zijn werkkamer een 'showroom' onderhoudt. Verder koop ik dit soort spullen eigenlijk overal waar ik kom. Als ik iets nodig heb, en toevallig een muziekwinkel passeer (of andersom), pak ik wat ik pakken kan. Zo ben ik al terecht gekomen bij o.a. Feedback en Hakkert (beiden Rotterdam, laatstgenoemde bestaat niet meer), Stand By en Staffhorst (beiden Utrecht) en Dijkman, Tom van Berkel en Dijkman (Amsterdam).

Voor onderhoud, reparaties, afstelwerk en modificaties kom ik graag bij Peer Dellen (Den Haag) en De Brug (Monnickendam). Met beiden heb ik goeie ervaringen, al moet ik bij Peer een kanttekening plaatsen omdat die ooit op eigen initiatief de schakeling van één van mijn gitaren onder handen nam - 'zo klinkt hij veel lekkerder!' - waar ik eigenlijk niet zo van gediend was. Dat is later dus weer ongedaan gemaakt.
Datum: 30/08/2005 20:37

@ vintage, nee, die epiphone ES 335 DOT.
Gepost door: Bilderbeek
Datum: 30/08/2005 22:02

@Cathelijne;

De service bij de Stand-by (Tegenwoordig Dirk Witte Utrecht) slecht?
Daar heb ik nog nooit iets van gemerkt. Ik kom er nu al een tijdje en koop ook regelmatig iets (oefenruimte onderhoud, nieuwe gitaarspullen) en heb nog nooit last gehad met wie dan ook van het personeel. Spullen testen is ook nooit een probleem. Inruilen gaat ook voor een redelijke prijs en afstellen/reparatie is zowel sneller als van hogere kwaliteit dan bij bijv. de feedback; toen ik mijn gitaar binnenbracht voor het installeren van een nieuw elementje met wat custom schakelwerk en een afstelbeurt werd ik de volgende dag al teruggebeld dat ze al klaar waren.
Kun je misschien wat uitleg verschaffen over wat er slecht was aan de service? Ik ben wel benieuwd.
Datum: 30/08/2005 22:21

epiphone ES 335 DOT wat een lelijke gitaar niet mijn smaak. Maarja er zitten humbuckers in dus hij zal wel nice klinken, iig beter dan mijn Squier strat. tandpastagrijns, veel plezier ermee
Datum: 30/08/2005 22:22

Die kerel met die bakkebaarden en dat eeuwige petje bij Stand By is OK blij
Supervriendelijk, heeft altijd alle tijd (ook al komt hij wat gehaast over) en duwt je de spullen haast in je handen ('Hier, probeer gerust even'). Of je nou serieuze koopintenties hebt of niet.
Datum: 30/08/2005 22:28

@ vintage, ik heb m nog lang niet, ik heb nu helemaal niks meer, ik heb net een delay, gekocht. dus dat word weer ouwe zooi op marktplaats zetten en werk zoeken bezorgd
Gepost door: akers
Datum: 30/08/2005 23:14

Is maar net wat je zoekt..

Ik koop alles (nou ja bijna alles) via onderstaande links:

[www.totaalzoeker.com]

[www.totaalzoeker.com]

Het leuke is dat je intypy wat je zoekt en dan wel heel aantrekkelijke en goedkope aanbiedingen in beeld krijgt.

John

PS
op deze link moet je eens goed naar de linkse foto kijken knipoog
Gitaarnet adverteert daar ook

[www.totaalzoeker.com]
Gepost door: JB
Datum: 31/08/2005 10:00

Jeroen:

Hoe heette die winkel in Leiden ook al weer waar je de Hartke Bass Attack uitvoerig uit heb zitten proberen om daar later een lyrisch stuk over te posten? knipoog knipoog knipoog gefrustreerd

(Hoe volledig kun je zijn?) ROTFL ROTFL ROTFL
Gepost door: Blue Matteo
Datum: 31/08/2005 18:11

Grote kans dat het Just Music was (zit op het Stationsplein)
Datum: 31/08/2005 22:08

Klopt! Verdomd, die vergeet ik helemaal. Misschien omdat ik dat ding niet thuis heb liggen maar in onze kast in de oefenruimte - waar ik al dik een maand niet geweest ben... (maar komende zondag weer blij )
Datum: 31/08/2005 22:16

Mijn muziekwinkels zijn:

Stage Music - Aalsmeer
Feedback - Utrecht
Datum: 01/09/2005 02:41

@outrage: waar ligt die bebop?
Gepost door: Outrage
Datum: 01/09/2005 09:03

de bebop ligt aan het sint pietersstation, in de Koningin Astrid laan (het nummer weet ik niet precies). Ik geloof dat ze nu bezig zijn met verbouwingswerken, en in september gaan ze terug open, ik weet wel niet precies op welke datum precies.
In ieder geval is één van die uitbaters ook een technicus, en de winkel waar ik vroeger ging (de GAC, vond ik persoonlijk de beste winkel in Gent - is er jammer genoeg niet meer) die raadde aan om voor verdere aankopen herstellingen enz naar de bebop te gaan.
Datum: 01/09/2005 19:15

ok dan ga ik daar zeker eens naartoe gaan... tanx voor de info
Gibson Les Paul Pro Deluxe berichtRe: Mijn gitaarwinkel!
Gepost door: jan
Datum: 06/09/2005 14:41

"hey jan bedankt, ik zag trouwens in je profiel dat je n jackson charvel hebt, wat voor één precies?"

Hey Outrage, sorry voor de late reactie; zit midden in de herexamens en kom sowieso al wat minder op dit forum.
Wel die Charvel; ik weet nog steeds niet welk type dat is. Heb zelfs ooit die vraag gesteld op het Jackson/Charvel forum; maar daar waren ze het ook niet allemaal eens over welk type het gaat. Ik zal een fotootje toevoegen.
Maar ik ben echt niet content over deze gitaar. De potmeters zijn gans naar de zak. En is echt na 1 minuut spelen al ontstemd; en om em juist te stemmen is ook niet makkelijk, want als je een snaar aanspeelt dan hoor je de toonhoogte echt op en neer gaan. Met de hals ben ik wel echt tevreden, die speelt echt heel fijn. Het was ook geen hele dure gitaar (dacht 12.000 frank indertijd; is zo'n 300€); maar er zijn echt betere gitaren te vinden in die prijsklasse.
Gibson Les Paul Pro Deluxe berichtRe: Mijn gitaarwinkel!bijlage
Gepost door: jan
Datum: 06/09/2005 14:43

fotootje vergeten

Datum: 06/09/2005 15:01

Phew ik wou dat ik meer wist over die lijn, vrijwel zeker een CX series. Ken er bitterweinig van, omdat ik het walgelijke gitaren vind, zowel in uitzicht als in speelbaarheid. Je ziet ze ook niet zo veel.
Gepost door: AVdB
Datum: 23/06/2008 17:06

Hallo!

Ik ben 17 jaar en zou graag een (eerste) gitaar kopen. Ik kan nog geheel geen gitaar spelen maar zou het heel graag leren en ik heb al iemand die mij op weg zou hebben. Weet er soms iemand een goede (tweedehands) en niet te dure gitaarwinkel in Oost-Vlaanderen zijn? Niet té ver van 9600 Ronse? (op de taalgrens). ik ga al eens gaan kijken in die in Gent (guitarshop, bebop,...) maar hoe meer adressen, hoe meer keus knipoog

Bedankt!
ESP Ltd EC 401 Vf berichtRe: Mijn gitaarwinkel!
Gepost door: Gibu
Datum: 24/06/2008 16:31

JnR in hasselt
Datum: 24/06/2008 16:54

hasselt is nogal ver he... tong uit de mond grijns En al je in hasselt gaat zou ik bij jacky cleas gaan zien. Maar in gent weet ik niets zijn sorry
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Alle Volgende Huidige pagina: 3 van 4

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen