Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Bassisten
Let's Rock berichtkoptelefoon
Gepost door: Patrick
Datum: 22/06/2009 13:59

gitaar spelend Beste basfans,
ik ben op zoek naar een goede koptelefoon, mijn oude is aan barrels, en ik ben op zoek naar een nieuwe....
wie heeft er tips voor mij? ik denk aan een draadloze maar waar moet ik op letten, of maakt het niet zo veel uit?
zelf denk ik aan Senheizer...
hoor graag van jullie!
groetjes Patrick
rock-in-park berichtRe: koptelefoon
Gepost door: Henkie (PC)
Datum: 22/06/2009 14:16

Owwwwkee?
Het is dus alleen voor basgitaar?
Is het allen voor huisgebruik? (of ook in studio o.i.d.)
Waarom draadloos?

Ik ben altijd wel een fan van AKG-headphones kijk even op hun site (www.akg.com). Hun koptelefoons hebben naar mijns inziens het beste weergave van geluid (Vind onze bassist trouwens ook, die heeft een AKG K7nogwat)

Maar let niet op mij, ik eb een kater.

Pieter-counter = 100! (retired)
Quote:
Wenk

Henkie de gekstuhhh!
Let's Rock berichtRe: koptelefoon
Gepost door: Patrick
Datum: 22/06/2009 14:23

beste henkie
het is voor thuis, en draadloos is makkelijk weer een snoer minder.heel erg blij
Met de Ellio Martina in Speakers, Delft berichtRe: koptelefoon
Gepost door: Jeroen
Datum: 22/06/2009 14:37

Draadloos kan, maar heeft wel nadelen, met name bij een wat dynamischere speelstijl. De zender heeft meestal een automatische in- en uitschakeling, en heeft een bepaalde sterkte van het ingangssignaal nodig voordat hij aan gaat. Als er te lang geen signaal (of een te zwak signaal) binnenkomt, gaat hij weer uit. Dat kan een nadeel zijn, omdat veel gitaar- en basversterkers een wat zwakker signaal hebben. Ik had voor mijn Ashdown bijvoorbeeld een EBS Gorm 300 met een 600 Ohm koptelefoonuitgang die niet heel hard ging, het volume moest vol open om wat aan mijn koptelefoon te hebben en dan nog was het niet heel hard. Voor een draadloze koptelefoon was die versterker niet geschikt geweest.

Een koptelefoon met snoer zou daarom voor mij altijd de voorkeur hebben.

Een snoer minder gaat ook niet echt op, er komt juist een snoer bij tong uit de mond grijns
Een snoer van de koptelefoonuitgang naar de zender, èn de voeding van de zender.

Ik maak zelf ook gebruik van AKG koptelefoons, een K240 Studio en een K171 Studio, en beiden bevallen me erg goed. Vooral laatstgenoemde, een model met gesloten oorschelpen, heeft een erg fijne en strakke basweergave en veel definitie en laat weinig omgevingsgeluid door (en andersom lekt er ook weinig muziek weg naar mijn omgeving).

The Bullfight - pop noir
Annatar - female fronted metal
berichtRe: koptelefoon
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 22/06/2009 14:50

Probeer voor jezelf ook een referentiegeluid te bepalen en aan de hand daarvan een keuze te maken.

Ik heb zelf de fout gemaakt om voor een wat goedkopere Sennheiser te kiezen die meer bas weergeeft t.o.v. reguliere speakers. De meeste goedkopere koptelefoons hebben hier volgens mij last van. Het is met name belangrijk als je zelf ook opnames maakt die je m.b.v. koptelefoon mixt.
Mooie impressie van tivoli berichtRe: koptelefoon
Gepost door: Daan van Hasselt
Datum: 22/06/2009 15:53

Ik heb ook een AKG K240 studio, maar in tegenstelling tot de K171 die Jeroen noemde heeft die geen gesloten oorschelpen en komt de omgeving bijzonder goed door. Andersom dus ook. Verder wel een fijne heldere weergave, maar m.i. iets te weinig laag.

--

Werk is de ondergang van de drinkende klasse.
PM mij voor meer informatie over zelfbouw pedalen, of kijk op DonFX.nl
Live in Italie (Avola) berichtRe: koptelefoon
Gepost door: Joshua
Datum: 22/06/2009 17:04

ik heb ook net de k171. gewoon goed! Was btw goed afgeprijsd bij de feedback laatst!

The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.
rock-in-park berichtRe: koptelefoon
Gepost door: Henkie (PC)
Datum: 22/06/2009 17:14

Ik zou inderdaad mét snoer nemen, ik heb bij de 'huiscomputer' ook een draadloze Sony staan. Heb ik niet veel problemen (werkt zelfs als je op de wc zit!) maar voor kwaliteit moet je dat niet nemen.
voor kwaliteit heb ik de AKG K530ltd (groter is altijd beter grinnikend), lekkere kussentjes ook belangrijk vind ik, heeft een goed bereik, klinkt helder.
Ik zou persoonlijk een open koptelefoon nemen, die gesloten zijn 8 van de 10 keer slecht (met slecht bedoel ik 'geen realistische weergave', vaak een te hoge basweergave.

Succes!

Maar let niet op mij, ik eb een kater.

Pieter-counter = 100! (retired)
Quote:
Wenk

Henkie de gekstuhhh!
Gepost door: De dissonant
Datum: 22/06/2009 20:54

HD-25, klaar.

Opzeggen zit onder uitloggen.
Datum: 22/06/2009 23:14

Is ook een mooie ja!

The Bullfight - pop noir
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 22/06/2009 23:17

Quote:
CoverMark

Probeer voor jezelf ook een referentiegeluid te bepalen en aan de hand daarvan een keuze te maken.

Ik heb zelf de fout gemaakt om voor een wat goedkopere Sennheiser te kiezen die meer bas weergeeft t.o.v. reguliere speakers. De meeste goedkopere koptelefoons hebben hier volgens mij last van. Het is met name belangrijk als je zelf ook opnames maakt die je m.b.v. koptelefoon mixt.

Ik heb het idee dat het ook een beetje Sennheiser eigen is. Ik heb een aantal oordopjes en koptelefoons gehad en die waren allemaal wat bass heavy. Persoonlijk vind ik dat wel fijn eigenlijk. Bij veel koptelefoons mis ik het een beetje.
Gepost door: Danny Schuttevaer
Datum: 23/06/2009 00:54

Regel 1: hij moet lekker zitten, anders zet je hem niet op
Regel 2: de klank moet je aanstaan, al geld denk ik voor instrumenten dat je zo neutraal mogelijk wenst....
Regel 3: draadloos is kwaliteitsverlies.... Ik ken geen draadloze zonder... misschien een podiumsysteem, maar geen huis-koptelefoon, als je begrijpt wat ik bedoel.

Tips: Beyer Dynamic DT770 (als hifi of als studio)
Sennheider HD 25-II
Gepost door: Danny Schuttevaer
Datum: 23/06/2009 08:45

Persoonlijk valt voor mij AKG af wegens regel 1, ik vind ze niet lekker zitten...
Al klinken de 701 en 272 wel erg mooi...

Ook kun je natuurlijk kijken naar een paar mooie in-ears van ultimate-Ears of Shure
Gepost door: Robbert Lentink
Datum: 23/06/2009 20:48

Als je toch een koptelefoon met draad kiest dan zou ik als ik jouw was een gedeelte van de plug en een gedeelte van het begin van de kabel goed omwikkelen met isolatieband.
Hoe dikker hoe beter!
Dit ter voorkoming dat de kabel by de plug gaat breken en het kan tenminste een beetje trekkract hebben mocht je hem onverhoopt strak trekken.
Een tevreden Sennheiser gebruiker,
Greetz
Mooie impressie van tivoli berichtRe: koptelefoon
Gepost door: Daan van Hasselt
Datum: 24/06/2009 12:59

Daar hebben de meeste AKG´s ook iets voor: een mini-XLR plug aan de koptelefoonkant en een gewone stereo mini-jack aan de andere kant. Nadeel is dat het sneller kapot gaat, voordeel is dat je het makkelijk kunt repareren.

--

Werk is de ondergang van de drinkende klasse.
PM mij voor meer informatie over zelfbouw pedalen, of kijk op DonFX.nl
Datum: 24/06/2009 17:05

Nadeel is wel dat geen hond die kabels op voorraad heeft.
Ik had laatst een nieuwe nodig voor mijn K240 Studio, waarvan de kabel het na 5 jaar begeven heeft, maar hier in de regio had helemaal niemand ze dus ik moet 'm nog bestellen (ik kan toch maar één koptelefoon tegelijk dragen, dus ik gebruik nu de kabel van de K171).

The Bullfight - pop noir
Gepost door: Robbert Lentink
Datum: 25/06/2009 01:17

Misschien een tip: kyk eens op startpagina/kieskeurig.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen