Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Bassisten
berichtBass Overdrive/Distorion
Gepost door: Ruben
Datum: 09/11/2006 20:41

Is de Behringer BOD 100 Bass Overdrive aanteraden om te kopen? Goeiekwaliteit, Niet te snel stuk enz. Ik heb nog nooit een effect gehad.

[www.feedback.nl]

Groeten Ruben

Bericht bewerkt (09-11-2006 22:48)
stingray 5 berichtRe: Bass Overdrive/Distorion
Gepost door: Ronald
Datum: 09/11/2006 22:04

Bij Behringer denk ik niet aan goede kwaliteit of degelijk, maar aan lowbudget en mindere kwaliteit.
misschien valt jouw overdrive (die ik verder niet ken) wel in de categorie "leuk dingetje voor die prijs"

Bericht bewerkt (09-11-2006 22:07)
berichtRe: Bass Overdrive/Distorion
Gepost door: Robbert-Jan
Datum: 11/11/2006 15:16

uitproberen!!! en kijken of het past bij wat je wilt... je kunt natuurlijk ook een boss bass-distortion kopen kost 3 keer zo veel, maar ja... dan heb je oo kwat
Gepost door: Tuscan
Datum: 11/11/2006 16:27

Behringer spul is vrij snel kapot, het is allemaal van plastic in tegenstelling tot Boss, die bijna overal metaal gebruikt. de knopjes voelen goedkoop aan en het geluid vind ik over het algemeen vrij bagger. (heb zelf een Chorus, echt een hele slechte ondiepe chorus die totaal in het niet valt bij de chorus van mijn Boss GT3.)

Verwacht er iig niet teveel van.
Gepost door: Sukke
Datum: 13/11/2006 12:04

Ik heb er 1tje.

Geluid is wel te verdragen, maar kwaliteit van pedaaltje is k*t. Alleen al de manier waarop je de batterij er in moet doen gefrustreerd Moet je bijna die hele pedaal uit elkaar halen...je denk dat elk moment de plastic piefjes af knappen. Naja iig je kunt het gewoon proberen.

Voor mij was het ff een test met overdrive op mn bas. Maar das toch niet zo mijn ding. Voor die 19 E was het wel leuk pielen. Ik gebruik em nu niet meer. Heb nu een Hartke Bass Attack, bevalt me 100x beter al is dat niet echt een overdrive pedaal. Maar je kunt een tube overdrive randje ermee creeren en dat is voor mij voldoende. Verder ook ideaal als DI en als sound shaper. hmm maak ik nu reclame voor hartke? monddood
Gepost door: Jeroen
Datum: 13/11/2006 13:01

Yep, daar gebruikte ik de Hartke ook voor. Ik heb 'm niet meer, ik heb hem ingeruild voor een EBS MicroBass II. Doet precies hetzelfde, maar dan beter en met wat meer mogelijkheden qua toonregeling.
Datum: 13/11/2006 13:10

jah ik heb je review gelezen. Mooi ding blij alleen helaas ook wat prijziger. Achja, misschien koop ik em op een dag van je over als jij weer een gasaanval hebt gehad en die EBS weer kwijt wilt knipoog
Datum: 13/11/2006 13:14

Hehe, reken daar voorlopig maar niet op. Ben erg enthousiast over dat ding! Ik heb sowieso wel wat met EBS, ik had enige tijd een 2x10-combo van ze. Klonk vréselijk strak op alle volumes, en had voor zo'n ultiem cleane versterker toch een geluid met ontzettende ballen! Dat geluid kan ik met de MicroBass II redelijk namaken. Over de PA klinkt het èrg goed. De versterker die ik als monitor gebruik in de oefenruimte laat helaas wel te wensen over (een uh... Behringer BX1200 gefrustreerd ). Klinkt erg kil en saai. De aluminium speakerconus kleurt het geluid enorm, in negatieve zin. Je hoort het metalige er duidelijk aan af.
michaelkelly deucephoenix berichtRe: Bass Overdrive/Distorion
Gepost door: anton KJ DDWH DJ
Datum: 13/11/2006 13:28

@ Jeroen,Wat is dan het beste basgitaardistortionpedaal.Die hartke in ieder geval dan niet.Is die EBS echt beter ik zit zelf te denken aan de ashdown basdistortion met compressor.Beide effecten zijn pedalen.
droom berichtRe: Bass Overdrive/Distorion
Gepost door: Joris
Datum: 13/11/2006 14:02

dat is er niet anton, dat zou jij als amptester toch moeten weten!
michaelkelly deucephoenix berichtRe: Bass Overdrive/Distorion
Gepost door: anton KJ DDWH DJ
Datum: 13/11/2006 15:13

@ Joris,Ik zit al met een basgitaarversterker.Aleen moet ik daar nog wat sounds FX bij hebben [ en met EBS en hartke heb ik allebei nog geen ervaring mee gehad ].Hopelijk komt dat nog.Ik ga waarschijnlijk dan voor ashdown FXpedalen.Maar in ieder geval keuze genoeg.
Datum: 13/11/2006 15:20

Anton, zowel de EBS als de Hartke zijn geen distortionpedalen maar voorversterkers met DI. Ze zijn minder geschikt om voor een versterker te plaatsen, omdat ze permanent aan staan. Je kunt alleen schakelen tussen een paar geluiden, maar helemaal uit zijn ze nooit. Daar zou ik ze dus nooit voor kopen. Ik gebruikte de Hartke in plaats van een versterker, en plugde rechtstreeks in de mengtafel. Ik doe datzelfde nu met de EBS.
Datum: 13/11/2006 16:35

Exact. De Direct-out vanuit mijn Hartke gaat naar de mengtafel. De parallel-out gaat naar de basversterker als monitor. Tis een pre-amp. Geen scheurpedaal!! knipoog

En ff ontopic, de BOD-100 waar het hier overgaat is WEL een scheurpedaal voor bas. Ik zou als je toch een overdrive wilt ens ff de tweedehands markt gaan checken. BOD-100 is alleen leuk als je weinig geld hebt en toch ff wilt pielen. Onstage......nah zou ik niet doen.
Gepost door: Ruben
Datum: 14/11/2006 10:25

Ik heb hem gekocht en is een leuk ding, maar idd on stage ga ik hem niet gebruiken. Ik koop wel een nieuwe als deze kapot is (en ik genoeg geld heb) een Boss ofzo. Weet er nog iemand leuke bass effecten?
Gepost door: Mr. H
Datum: 14/11/2006 13:20

Ik heb 'n Zoom 607 multieffectpedaal omdat ik niet kon kiezen. Dat was maar goed ook, want in de praktijk gebruik ik geen effecten meer op t podium. Voor thuisopnames is het wel eens leuk om chorus, wah, delay en een randje distortion te gebruiken. En dan is zo'n ding wel handig.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen