Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Alle Huidige pagina: 4 van 4
berichtRe: zelf een effectpedaal maken
Gepost door: Sander R.
Datum: 16/07/2004 15:12

Ik heb bij de GIF afbeelding geen onderdelenlijst gezien... zo te zien is dit al een versie met NPN transistoren. Het schema in de genoemde PDF file met PNP transistoren (zoals het origineel) heeft de plus aan massa. (en instrukties om 'm "andersom" te bouwen)
Gepost door: Marcel Wiegers
Datum: 16/07/2004 15:29

Mja idd, bij dat .pdf schema niet dezelfde adapter gebruiken want dan ga je geheid kortsluiting krijgen als je een ander pedaal erbij zet op dezelfde adapter.

Wel erg gebruikersonvriendelijk, stel dat je als fabrikant zo'n pedaal op de markt brengt met de + van de batterij of adapter op de ring van je jackplug, heb je wel in eens erg veel mensen aan de helpdesk met kortgesloten voedinkjes etc.
Gepost door: Sander R.
Datum: 16/07/2004 15:37

Ik geloof niet dat de originele fuzzface een aansluiting voor een adapter heeft.
Zolang je batterijen gebruikt (1 per pedaal knipoog) zal je daar geen last van hebben en werkt het probleemloos.

Maart 2008 berichtRe: zelf een effectpedaal maken
Gepost door: Ton
Datum: 16/07/2004 16:01

Toen de orginele Fuzz Face was gemaakt hadden de mensen volgens mij nog geen electriciteit. Maar toen kwam Hendrix en hij had electriciteit nodig voor al z'n versterkers op festivals. En hij gaf iedereen veel meer electrische rock terug dus dat was wel (milieu/mens)vriendelijk.

Ik snap echt niet meer hoe het nu zit! :o Jullie conversatie gaat mij te boven.
Als ik het effect zo bouw als volges die 3D tekening, kan ik 'm dan aansluiten op m'n adapter, die dus zo afgestelt staat dat ie op m'n Boss gaat?
Kan ie dan samen met m'n Boss?
Kan ik ze dan allebei achter elkaar aansluiten op m'n amp?

Bericht bewerkt (16-07-2004 16:39)
Datum: 16/07/2004 21:03

Owja, en ik wil jullie natuurlijk ook even bedanken dat jullie me hierbij helpen want ik heb er niet zo veel verstand van aanbiddend

blij
Gepost door: Marcel Wiegers
Datum: 17/07/2004 00:17

Ik zou idd ook dat 3D ding nemen en die kan je gewoon zoals een fuzz gebruiken blij

np trouwens wat kan je niet volgen?

Datum: 17/07/2004 00:50

Jullie hadden het over plus, min, massa enzo en allemaal door elkaar en dat trek ik niet.

Misschien heb je MSN Messenger, dan kan ik je daar nog vragen stellen als ik die nog heb. Mijn adres staat in m'n profiel, als je me wilt toevoegen. blij
Wantijpop 2013 berichtRe: zelf een effectpedaal maken
Gepost door: Jeroen
Datum: 17/07/2004 12:48

Hm, eens kijken of ik ergens bouwtekeningen van een basoverdrive kan vinden! tong uit de mond grijns
Datum: 17/07/2004 14:16

Moet ik nou iedere transistor in die rij kopen? Of moet ik ze 2 keer kopen, zodat ik ook 2 dezelfde in combinatie kan proberen? Wat kost een transistor? Het lijkt me een beetje nutteloos om voor 20 euro aan transistors te kopen, als ik er 2 nodig heb...
Gepost door: uuhi
Datum: 17/07/2004 17:18

Waarom wil iedereen nou een Fuzz maken ?? verward Er zijn een hoop andere die ook makkelijk te maken zijn. Persoonlijk, vind ik dat de Fuzz een k*t geluid geeft. Maarja smaken verschillen tog ? schouderophalend

Greetens Frozen Sheep headbangend
Gepost door: MjS
Datum: 17/07/2004 22:41

Omdat aangegeven wordt dat de fuzz een van de makkelijkste pedaaltjes is om te bouwen. Relatief weinig werk, toch veel effect.
Datum: 18/07/2004 19:29

Ik heb runoffgroove.com een mailtje gestuurd en ze zeiden dat je beter deze fuzz kan maken [runoffgroove.com] omdat de fuzz face met de mooie 3D tekening transistors gebruikt die bijna niet meer te vinden zijn.

Misschien kunnen de technische lui hier eens hiero kijken [www.gitaar.net]. (de laatste vragen) Alvast bedankt. blij
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Alle Huidige pagina: 4 van 4

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen