Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Apparatuur
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
DL4.jpg 18 KB open | download vleermuis 09/04/2012 Bericht lezen
berichtLine 6 DL4 probleem.
Gepost door: Spawn
Datum: 09/04/2012 01:08

Hallo medegitaristen,

Recent kocht ik een Line 6 DL4, tweedehands. Zo af en toe heeft het pedaal
echter de neiging krakende/aanzwellende geluiden te maken (zoals buizen
die kraken, beter kan ik het niet beschrijven). Ik heb het pedaal op technische mankementen
nagekeken, en de volumedrop die het ook vertoonde heb ik zo opgelost, maar kan de oorzaak van het krakende geluid niet vinden. Ik denk aan de powersupply,
maar kan het ook totaal mis hebben. Vervelend is dat het niet altijd voorkomt,
en met een onbetrouwbaar pedaal kan ik geen optredens doen.

Dus mijn vraag: heeft iemand enige ervaring met DL4's, of weet iemand een reparatieplek die het eventueel na zou kunnen kijken?

'poele poele poele'
Koch GPA geweldig berichtRe: Line 6 DL4 probleem.
Gepost door: vleermuis
Datum: 09/04/2012 10:49

Hey Popmeters al met contactspay behandels en gebruik daarbij ook maar eens wattestaafjes met schoonmaak-azijn.
berichtRe: Line 6 DL4 probleem.
Datum: 09/04/2012 10:55

Het geluid is inderdaad gelijk aan een potmeter die stoffig/kapot is,
maar het ontstaat spontaan (niet bij gebruik potmeters) en is er als je
het effect aantrapt. Ook neemt het na verloop van tijd meestal toe.
Overigens zijn de potmeters helemaal gesloten en dus niet te smeren/schoonmaken.
Wel heb ik alle andere connecties/jacks etc. nagekeken en waar nodig schoongemaakt.

'poele poele poele'
Datum: 09/04/2012 11:02

Quote:
Spawn

Overigens zijn de potmeters helemaal gesloten en dus niet te smeren/schoonmaken.
Wel heb ik alle andere connecties/jacks etc. nagekeken en waar nodig schoongemaakt.

Poe poe, waar een wil is, is een weg toch, kan het niet vanuit de gitaar komen die vuil is. En alles wat in elkaar gezet is, kan toch uit elkaar?
Datum: 09/04/2012 11:12

Quote:
vleermuis

Spawn

Poe poe, waar een wil is, is een weg toch, kan het niet vanuit de gitaar komen die vuil is. En alles wat in elkaar gezet is, kan toch uit elkaar? heb hem net ff opgezocht. Hij kan open en het kan misschien ook een Elco zijn die op knappen staat. maar eerst heel goed schoonmaken. middels eerste reactie
Koch GPA geweldig berichtRe: Line 6 DL4 probleem.bijlage
Datum: 09/04/2012 11:37

Tof effect trouwens, hij gaat waarschijnlijk open op de pedals (moertjes) en de potmeters. dan kom je plaat in iedergeval los. schroeven aan de onderzijde. contactspray met heel dun siliconeslangetje er tussen zetten en probleem is dan waarschijnlijk verholpen. Randaarde kan ook prebleem zijn. zet bijvoorbeel een dunne draad van mainswitch naar een schroefje van de grondplaat. controleer de kabels. rubbertje van een padel kan metaal raken. kortom genoeg om ff te onderzoeken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/04/2012 13:18 door vleermuis.

Gepost door: Frans Princen
Datum: 09/04/2012 14:22

Ik zou iig NOOOIIIT contactspray gebruiken, al zou je dat gezien de naam wel doen, maar WD40, contactspray heeft de vervelende eigenschap ietwat vretend te zijn en na verloop van tijd niet meer te werken, terwijl WD40 niet vreet en zijn werk vele malen langer doet
Datum: 09/04/2012 15:05

Quote:
"Frans Princen"

Ik zou iig NOOOIIIT contactspray gebruiken, al zou je dat gezien de naam wel doen, maar WD40, contactspray heeft de vervelende eigenschap ietwat vretend te zijn en na verloop van tijd niet meer te werken, terwijl WD40 niet vreet en zijn werk vele malen langer doet

Jaja goed opgelet, maar nadeel van wd is dat de fyscosieteit te laag ligt. het wordt warm en dit geeft dus nieuwe problemen. maar werkt wel als het minder electronica zou zijn. ik ben bang dat er een Elco op knappen staat (deze is zichtbaar en staat dan bol)Bij gebrek aan conatct spray gewoon spiritus (met mate) gebruiken.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/04/2012 15:39 door vleermuis.
Datum: 09/04/2012 16:47

Dank voor de tips!

Heb het pedaal recent al eens uit elkaar gehaald om een mod uit te voeren. Dit was wat betreft het volume (laatste buffers r36 en r37 zijn van een te lage waarde om het signaal gelijk te trekken met het origineel, resultaat: volumedrop). De WD40 zal ik ook eens proberen, hoewel ik stilaan het idee krijg dat het misschien ook een fluctuatie in de adapter kan zijn. Andere contacten heb ik reeds nagekeken.

Je idee een verbindingsdraad van main pot naar aarde te leiden, is ook te overwegen. Het is een tof pedaal, maar de hoeveelhuid ruis en bijgeluiden is enorm. Ik wil het vooral gebruiken voor ambient loops, en gezien het ontbreken van enige betrouwbaarheid, denk ik dat het op termijn toch maar een boss of andere looper wordt.

'poele poele poele'

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/04/2012 17:26 door Spawn.
Datum: 09/04/2012 17:26

Quote:
Spawn

Dank voor de tips!

Heb het pedaal recent al eens uit elkaar gehaalt om een mod uit te voeren wat
betreft het volume (laatste buffers r36 en r37 zijn van een te lage waarde om het signaal gelijk te trekken met het origineel, resultaat: volumedrop. De WD40 zal ik ook eens proberen, hoewel ik stilaan het idee krijg dat het misschien ook
een fluctuatie in de adapter kan zijn. Andere contacten heb ik reeds nagekeken.

Je idee een verbindingsdraad van main pot naar aarde te maken, is ook te overwegen. Het is een tof pedaal, maar de hoeveelhuid ruis en bijgeluiden is enorm. Ik wil heb vooral gebruiken voor ambient loops, en gezien het ontbreken van enige betrouwbaarheid, denk ik dat het op termijn toch maar een boss of andere looper wordt.

doe er geen wd40 tussen, die gast zit te joken. maar kom je er niet uit, voeg me ff toe op msn vleermuiswesman apenstaartje.
Datum: 09/04/2012 17:28

Nog geen oplossing gevonden nee, helaas heeft de powersupply van line 6 een
net iets kleinere bus, anders had ik die al eens uitgewisseld voor een
andere adapter.

'poele poele poele'
Datum: 09/04/2012 18:05

Quote:
Spawn

Nog geen oplossing gevonden nee, helaas heeft de powersupply van line 6 een
net iets kleinere bus, anders had ik die al eens uitgewisseld voor een
andere adapter.

Okee, je vroeg of iemand er wilde naar kijken, maar ben ff aan het luisteren hoor [www.live365.com] ... =&from=pls

voeg msn maar toe,
Gepost door: bas
Datum: 09/04/2012 18:34

goede radio!

[www.hetdok.com]
Gepost door: Richard
Datum: 10/04/2012 18:36

Zoek op dit forum eens naar IPA.
Super spul voor krakende pots.
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 10/04/2012 19:32

IPA...India Pale Ale. Werkt overal voor.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/04/2012 19:34 door Rob de Jong.
Datum: 11/04/2012 19:32

heel erg blijik ben nogsteeds niet uitgeluist joh

en waarom wordt deze link niet verwijderd is toch reclame of mag dit? [www.live365.com] ... =&from=pls

is het potmeter probleem al verholpen?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/04/2012 19:35 door vleermuis.
Gepost door: ==X@LeX==
Datum: 13/04/2012 20:24

Quote:
"Rob de Jong"

IPA...India Pale Ale. Werkt overal voor.

jaja tong uit de mond grijns

My bands:
{SOULSTAR}
{AIN'T NO FOO - Foo Fighters Experience}
Gepost door: Roel
Datum: 30/04/2012 18:46

.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/05/2012 13:03 door Roel.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen