Gepost door: Datum: 11/01/2003 22:13
hallo, is het normaal dat een gitaarband (van fender) die 45 € gekost heeft constant afschiet van de rechse kant van mijn gitaar (het ronde gedeelte) weet daar iemand een tip voor? en ja, mijn moeder heeft het kleiner gemaakt door der in te stikken mee haar naaimachene, maar tevergeefs, als ge nog een andere tip weet, aarzeld dan nie hem te zeggen
stijn
Re: gitaarband
Gepost door: Datum: 11/01/2003 22:47
Straplocks!
Heb je nergens meer last van... Maar..... ik weet me god niet hoe die zooi werkt dus dat moet iemand anders maar uitleggen
Gepost door: Datum: 12/01/2003 01:10
Het rode rubbertje van een beugel fles Grolsch erover.
Gepost door: Datum: 12/01/2003 01:18
Straplocks heb ik ook, ideaal. Gewoon kopen, monteren en de gitaar tien keer om je nek laten draaien. Voor dat beetje geld bespaar je je van "eventuele" schade aan je gitaar. Uiteraard lijkt het ook een beetje knullig als dat ding van je nek flikkerd.
Gepost door: Anonieme bezoeker Datum: 12/01/2003 13:22
of je kan hem andersom gebruiken
snapje
Gepost door: Anonieme bezoeker Datum: 12/01/2003 21:49
neej eigenlijk snap ik dat niet!
Gepost door: Datum: 12/01/2003 21:55
de band omdraaien zodat de kant met een groter gat aan de andere kant zit..
Gepost door: Datum: 13/01/2003 07:47
Die strap-locks is een erg goede uitvinding. Ik heb ze op ongeveer alle gitaren zitten. Grolsch is goekoper; staat ook goedkoper. Andere oplossing: gitaarband niet iedere keer losmaken, maar gewoon "over je hoofd" afdoen.
Straplocks; hoet het werkt. Je schroeft de adaptors op de plaats waar de gewone bevestigingspunten op je gitaar zitten. Aan de gitaarband bevestig je de z.g click-on gedeeltes. (schroef je vast) Daar zit een veermechanisme in met een soort "handje" (klemmetje) dat over de adapotor (is een soort balletje) grijpt d.m.v. een soort schuifje. En de zaak zit vast. Losmaken: knopje omhoog trekken en de click-on losschuiven........ Kosten: +/- 35 gulden per setje. Nooit meer ergens last van. Past op IEDERE gitaarband. En als je 45 € betaalt voor een Fender band, heb je laten afzetten trouwens..... Bij Feedback zo'n 45-55 GULDEN.....
Gepost door: Datum: 13/01/2003 21:30
Ik kocht laatst een OLP als reserve gitaar, gelijk een paar StrapLock knoppen op laten zetten. Kostte me 7 euro extra.
Kan ik wel dezelfde riem gebruiken als op m'n andere gitaar. Zoals Wim het omschrijft klinkt het best wel moeilijk, maar als je er 1 maal aan gewend bent wissel je net zo makkelijk je riem van de ene gitaar naar de andere als dat je zonder straplocks zou doen. Je kan trouwens wel een riem zonder StrapLocks op een gitaar met Straplock knoppen gebruiken. De u.s.a. serie van Fender (de echte) zijn standaard al uitgerust met riemknoppen waar de Straplocks op passen (tenminste de 2 die ik heb wel .
Gepost door: Datum: 14/01/2003 09:56
Er zijn ook gitaarbanden met geïntegreerde straplocks. Hier zit een metalen gedeelte op de uiteinden, bovenop het leer. Je hangt eerst de lederen band doodgewoon over de ophangpunten aan je gitaar. Vervolgens steek je de ophangpunten door een rond gat wat uitloopt in een sleuf. Je trekt het metalen gedeelte omhoog, zodat het ophangpunt precies in de sleuf uitkomt, en geen kant meer op kan. Klinkt simpel, is het ook. Het gewicht van je gitaar zorgt er verder voor dat hij er niet afvalt.
Veel gitaren hebben overigens vrij grote riemknoppen, waardoor de straplocks die IK beschrijf niet passen (proefondervindelijk vastgesteld op mijn Jackson). Deze knoppen zijn echter dèrmate groot dat straplocks overbodig zijn. Mijn gitaarband is van vrij stug leer, dus dit geeft niet mee wanneer mijn gitaar eraan hangt .Goedkoopste optie blijven de Grolsch-beugelfles-afdichtingsringetjes-dingetjes. Werkt uitstekend, kost je alleen twee Grolsch beugelflessen (moet geen probleem zijn, lijkt me). Het wordt hiermee alleen wel lastiger om de band van je gitaar af te krijgen. Als je af en toe van gitaar moet wisselen en maar één draagband hebt, zou ik deze optie niet gebruiken, maar èchte straplocks monteren, of een andere gitaarband kopen...klinkt misschien lullig, maar het verdient zich terug!
Gepost door: Datum: 14/01/2003 09:57
streaplock knoppen zonder de bijpassende sluiting is ECHT VRAGEN om ellende... hehehe ik kan het weten... mijn eerste straplocks heb ik gekocht nadat een hele dure gitaar via een buizenframe head-first de grond raakte en ik letterlijk stond te trillen.. de JEM heeft het overleefd en guhlenn is naar de winkel gerend.
Gepost door: Datum: 15/01/2003 07:58
Slim baasje, die Guhlenn...... Ik gebruik ze al jaaaaaaaren en wil niet andrs meer. Al bied de waarheid me te zeggen dat niet AL mijn gitaren emee zijn uitgerust.......
Gepost door: Maurice Timmerman Datum: 15/01/2003 08:42
Is de dunlop straplock beter dan de schaller??
Gepost door: Datum: 16/01/2003 07:54
Geen idee... Weet niet eens wat er bij mij opzit. Weet alleen dat ze goudkleurig zijn.....
Gepost door: Datum: 16/01/2003 10:41
nee. maar de schaller is wel makkelijker... imho
Gepost door: Tim Datum: 16/01/2003 22:37
Gewoon vastlijmen die hap! Wel aan een t-shirt/trui dat je dan altijd draagt als je gitaarspeelt.
Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
Klik hier om in te loggen |
||||