Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Het gaat ook wel eens niet over gitaren...
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
mysticcoverjesus-2.jpg 420 KB open | download Peter S 11/02/2010 Bericht lezen
berichtLow-cost cd boekjes printen
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 10/02/2010 15:40

Wie heeft tips voor low-cost cd hoesjes? Goede kwaliteit, geen fouten of misprints, goede kwaliteit, kleine oplagen (denk aan 50 oid) mogelijk etc?

Kreeg door al dat geneuzel over quarks etc in Bever's topic opeens ideeën voor een hoesje. Hier een eerste schets. Don't shoot, it's done in Microsoft Paint in een paar minuten blij

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, “I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
berichtRe: Low-cost cd boekjes printen
Gepost door: Just-a-Beaver
Datum: 10/02/2010 15:48

Ik ben een sucker voor patronen als dat, kan daar stiekem best lang naar kijken. blij Ik ben zelf klant bij DTA Systems, op aanraden van ons aller Bas die daar ook goede ervaringen mee had. Het is nogal moeilijk om online de fatsoenlijke bedrijven van de zolderkamer-bedrijven te onderscheiden dus ben voor de zekerheid gewoon even langsgewipt. Een fatsoenlijk bedrijf dat snel en efficient levert, maar weet niet of zulke kleine oplages een probleem worden. Mijn ervaring is dat als men het al doet het even duur is om er gewoon 300 van te bestellen. Zo bestelde ik 500 stuks inclusief hoesje en kreeg er een paar doosjes met boekjes extra bij omdat het voor hun toch geen hol uitmaakt en ze dan iig het juiste minimum aantal hebben.

Vraag anders ff aan Bas, als vormgever is die vast wel bekend in de wereld van kleine oplages. Maaaar: betekent dit dat ie dan echt gaat komen dan, de 'komt in 1997 uit' Fu cd?

Quote:
JanVrm

De Bever zit er niet naast. Het is alleen even wennen aan zijn geknaag.
Hoort me hier knagen!
Gibson en Fender berichtRe: Low-cost cd boekjes printen
Gepost door: Spollie
Datum: 10/02/2010 15:52

Iemand met een kleurenlaserprinter misschien?

Lid van het elite groepje gitaarspelers die de mooiste kleur gitaar hebben: ROOD!
Het groepje waar ondere andere Stefhan, Benwave, Rink, Zilty, Chris, Arjan, oNNo, DML, Michel, Gibu, Nik, Marcel, Bas, Carien, Maurice Makaay, Paul Beerens, Olaf Tuulen, E.R. Kanters, Jeroen en andere virtuozen bijhoren!
Datum: 10/02/2010 17:03

@Greasy Beaver: aha, maar dan hebben we t dus over CD's persen, de hele rambam? Mmm is waarschijnlijk voordeliger om alles bij 1 bedrijf te doen ja doh!

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, “I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Gepost door: MK
Datum: 10/02/2010 17:03

Quote:
"toFU or not toFU"

Wie heeft tips voor low-cost cd hoesjes? Goede kwaliteit, geen fouten of misprints, goede kwaliteit, kleine oplagen (denk aan 50 oid) mogelijk etc?

Kreeg door al dat geneuzel over quarks etc in Bever's topic opeens ideeën voor een hoesje. Hier een eerste schets. Don't shoot, it's done in Microsoft Paint in een paar minuten blij

Bel even met cito repro op de prinsengracht, vraag naar robin. In vestiging noord hebben ze een super digitale printmachine (nexpress) die niet van drukwerk te onderscheiden digitale prints maakt. Robin is meestal wel bereid tot meedenken.

[www.jamaarhoedan.nl]
[www.smeuniversity.com]
Datum: 10/02/2010 17:04

Koel, thanks! duim omhoog

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 10/02/2010 17:31

Fu: 50 stuks wordt vermoedelijk niet persen, dat doet niemand onder de 300 stuks. Maar 50 kopietjes met bedrukking en verpakking is vermoedelijk een stuk goedkoper en sneller dan zelf wat schijfjes bakken en los de verpakking te kopen. Enig idee wat je budget gaat worden?

Quote:
JanVrm

Hoort me hier knagen!
Datum: 10/02/2010 17:33

Voor 50 CD exemplaren: bel tapes op de parnassusweg.

[www.jamaarhoedan.nl]
[www.smeuniversity.com]
Datum: 10/02/2010 17:35

Budget maakt op zich niet zo extreem veel uit. De vraag is meer hoeveel denk ik er te verkopen? Ik hoef er GEEN winst op te maken. Ik aim uiteraard op de (Christelijke) metal scene en weet ze ook wel te bereiken, maar weet nog even niet hoeveel interesse ik ga genereren. 10 orders? 100?

Gelukkig duurt t nog vele maanden voor t echt zo ver is blij droevig

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 10/02/2010 17:35

Quote:
"Rink Stamminga jr."

Voor 50 CD exemplaren: bel tapes op de parnassusweg.
Wederom een goede tip. Thanks.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Gepost door: Rob de Jong
Datum: 10/02/2010 17:37

Wij doen alles via Tapes, zowel kleine dingetjes als full releases. Goedkoop, professioneel, flexibel.

streeft naar verbetering v1.1
Datum: 10/02/2010 17:42

Net gechekt die site. Ziet er goed uit, gouden tip! Al vanaf 10 stuks. En van die digifiles al vanaf 25 stuks! blij

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 10/02/2010 17:49

Bij afname van 50 stuks zou een full-colour bedrukte CD in een digifile 7.23 EUR kosten zo te zien.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 10/02/2010 17:55

Quote:
"Rob de Jong"

Wij doen alles via Tapes, zowel kleine dingetjes als full releases. Goedkoop, professioneel, flexibel.

Ah. Kwistnie dat ze ook drukwerk deden tegenwoordig. Weer wat geleerd.

[www.jamaarhoedan.nl]
[www.smeuniversity.com]
ESP Ltd EC 401 Vf berichtRe: Low-cost cd boekjes printen
Gepost door: Gibu
Datum: 10/02/2010 19:17

Mooi ontwerp!

Niets uit deze post mag, in geen enkel land, worden vertaald, bewerkt, verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt worden door middel van druk, fotokopie, microfilm of welke wijze ook zonder voorafgaande uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van de auteur.
Datum: 10/02/2010 19:47

Fu, de prijs van de digifile is bij een afname van 100 ipv 50 min of meer twee keer zo laag, tenzij je ruimtegebrek hebt kan je echt beter voor de zekerheid wat meer nemen, is praktisch gratis. Zou zonde zijn als je moet bijbestellen en je daarmee een eventuele winst gewoon weggooid.

Quote:
JanVrm

Hoort me hier knagen!
Gepost door: bas
Datum: 10/02/2010 20:36

Fu, digitaal print/(druk)werk is interessant als je onder de 100 stuks blijft. De print technieken zijn de laatste jaren echt enorm goed.

Je kunt ook naar internetdrukkers gaan (goede ervaringen mee) voor alleen het hoesje en het boekje door een andere producent. Denk dit de goedkoopste (maar wel een goede) manier is. check even: [www.virtualprinter.nl]

Maar als je alles in een huis wilt laten doen is DTA systems een goede partij. Laatst met de CD van Arjen gedaan en is gewoon erg goed en laag in prijs. (boven de 200 stuks interessant)

Wat betreft het aanleveren van het artwork. Ik zou je aanraden om dit met iemand te doen die voldoende kennis heeft van aanleveren/werktekenen van drukwerk bestanden.
Hier gaat vaak veel fout.

Ik wil je wel even op weg helpen zodat je weet welke stappen je moet ondernemen om het tot een goed resultaat te brengen. Stuur me maar even PM of gewoon even bellen. Nog veel makkelijker!

[www.hetdok.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/02/2010 20:37 door bas.
Datum: 10/02/2010 21:40

@Bever: yes I know, redelijk groot verschil. Maar ik weet niet eens of ik er 10 verkoop haha.

@bas: waar jij het over hebt is dus alleen het boekje? Is evt ook een optie ja. Maar ik vind t wel aantrekkelijk dat Tapes ook van die mooie digipacks doet en bedrukte cd's blij Ik doe ws maar één keer in mijn leven een cdtje, dus...

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 10/02/2010 21:41

@bas: ik ben zo eigenwijs om te denken dat ik weet hoe ik eea moet aanleveren, but thanks!

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 10/02/2010 21:55

prima Fu - ik wil de drukwerk bestanden ook even nakijken voor je als je wilt..
Geef maar een gil als je me hulp denkt nodig te hebben.

met welk programma werk je?

[www.hetdok.com]
Datum: 10/02/2010 22:05

Graag! Ehm ik heb bovenstaande in Paint gemaakt grinnikend Ik weet nog niet wat ik ga gebruikeb, misschien PaintShop Pro. Wat ik wil is heel simpel: één plaatje met daarop 2 inverted text balken. Kan zelfs in Paint. De rest van het boekje misschien niet hehe.

Ik maak tzt graag gebruik van je expertise!

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 10/02/2010 22:26

zou het maar doen knipoog

want er zijn weinig drukkers die met Paintshop / paint werken of met die bestanden iets kunnen. (tenzij je er een drukwerk pdf van maakt) Tip: Begin meteen te werken met de programma's waar een producent mee overweg kan. Hoef je het niet opnieuw te doen. Adobe Indesign/photoshop/illustrator - Quark Xpress zijn de programma's waar iedereen mee werkt/overweg kan.

Ik kom echt zo vaak bestanden tegen die technisch niet kloppen. (Moet je drukkers eens horen - die hebben allemaal een dtp afdeling in het leven geroepen omdat er teveel fout ging bij het aanleveren, en dus controleren ze nu elf voordat het de pers opgaat.)

Vandaag nog een logo van echt een hele grote landelijke organisatie op mijn beeldscherm gehad waar fouten inzitten die problemen kan opleveren in drukwerk.

Als je niet weet wat bijvoorbeeld afloop, registratietekens, uitsparen, CMYK, hoge resolutie is, moet je er niet aan beginnen om het zelf aan te leveren.

mocht je hulp nodig hebben is het slim om van te voren even te bellen voordat je gaat ontwerpen/maken.

[www.hetdok.com]
Datum: 11/02/2010 00:05

Maar ik mag hopen dat iedere shop op zijn minst een BMP of JPG aankan toch? Dan heb je nergens last van. En CMYK en high res zeggen me wel wat ja, de rest niet, maar is dat nodig? Het gaat toch om afmeting (en bijbehorende dpi) en een formaat dat ingelezen kan worden?

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Gepost door: Nico
Datum: 11/02/2010 00:48

Fu, ik zou even googelen op aanleveren drukwerk, geeft je waarschijnlijk een hoop duidelijkheid.
Datum: 11/02/2010 09:29

Quote:
bas

Adobe Indesign/photoshop/illustrator - Quark Xpress zijn de programma's waar iedereen mee werkt/overweg kan.

Alleen jammer dat niet iedereen zijn monitor kan calibreren, dus er gaat nog steeds veel fout.

Quote:
"toFU or not toFU"

Maar ik mag hopen dat iedere shop op zijn minst een BMP of JPG aankan toch? Dan heb je nergens last van. En CMYK en high res zeggen me wel wat ja, de rest niet, maar is dat nodig? Het gaat toch om afmeting (en bijbehorende dpi) en een formaat dat ingelezen kan worden?

DTP is niet voor niets een vak. Natuurlijk kan iedere shop een BMP of JPG aan, maar dat is meestal niet het formaat waar druk/printmachines mee werken. Als jij zo ruw aanlevert gaat de drukker voor jou preprocessen en kun je nog 25-50 euro opstartkosten extra betalen. Met natuurlijk altijd nog de kans dat het fout gaat.

Doe nou niet zo eigenwijs en stuur het even langs Bas. Kan hij er een EPS of cPDF van maken in de juiste kleurcodering.

Oh, btw: virtualprinter is inderdaad ook wel ok voor drukwerk, maar ik ben nooit zo enthousiast over de beperkte aanlevermogelijkheden. Alles wat niet in hun standaard past kost extra €€€.

[www.jamaarhoedan.nl]
[www.smeuniversity.com]
Gepost door: Zilty
Datum: 11/02/2010 09:35

50 ben je vrij snel kwijt Fu, familie, vrienden, vage bekenden, recensies. En dan heb je 50 thuis liggen voor het geval dat anderen er ook 1 willen knipoog

---
Quote:
FUnkadelic
Nee natuurlijk is t je mening, snap ik, ik snap t alleen niet zo.
.
Datum: 11/02/2010 09:43

Ok ok ik stuur t langs Bas blij duim omhoog Maar t gaat toch nog wel ff duren ben ik bang. Althans voordat de master met muzak klaar is. Dat boekje kan ik ook pas afmaken als de teksten en zangers bekend zijn. Maar ik kan we'll eens een weekendje aan t ontwerp gaan sleutelen hehe.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 11/02/2010 12:03

Nieuw design, veel simpeler. Ik vind t wel lekker kijken.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Gepost door: Rob de Jong
Datum: 11/02/2010 12:48

wel ok, maar het heeft nog iets amateuristisch over zich. Logisch, want je bent ook geen grafisch ontwerper. Bas, wat zou jij hier nou nog aan veranderen?

streeft naar verbetering v1.1
Datum: 11/02/2010 13:27

ai lastige vraag.

Ben namelijk van mening dat als iemand het gemaakt heeft en goed vindt het ook prima is voor de maker. (Ik heb toch altijd een andere mening (net als iedereen))

Ga wel mee met Rob dat je ziet dat het niet door een professional gedaan is.

Een paar korte opmerkingen die ik anders zou doen:
Ik voel dat er te weinig concept achter zit.
Teveel gebaseerd op vormgeving/beeld
Typografie van de titel Grace is te weinig mee gedaan. Is ondergeschikt gemaakt aan het beeld.
Het zijn teveel losse elementen en niet echt een geheel.

Hoop dat je er iets mee kunt Fu
groet

[www.hetdok.com]
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen