Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Het gaat ook wel eens niet over gitaren...
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Alle Huidige pagina: 4 van 4
berichtRe: Wie koopt er hier eigenlijk nou nog muziek?
Gepost door: Angelo
Datum: 14/08/2012 17:12

Verder je zegt, het enige punt waar we het over eens zijn is dat sommige wetten achterlopen. Dat is ook het enige punt waar de hele discussie over gaat. Dan zijn we toch klaar?

------------------------------------------------
Mijn JoeTjoep!
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 14/08/2012 17:22

Ik ben ook het meer eens met je dan je geloof ik doorhebt blij

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, “I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Gepost door: Nico
Datum: 14/08/2012 17:34

Jezus, wat een geneuzel allemaal.
Ik download. PUNT.
Het enige wat ik koop zijn DVD's van live registraties van bands/artiesten die ik goed vind.
Datum: 14/08/2012 19:37

Nou das dan jammer voor de artiest dat jij download ipv koopt.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, “I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Gepost door: MK
Datum: 14/08/2012 20:13

Quote:
fuzzyness777

Nou das dan jammer voor de artiestBUMASTEMRA/Free Record Shop/willekeurig welke andere tussenpersoon in de branche dat jij download ipv koopt.

[www.jamaarhoedan.nl]
[www.smeuniversity.com]
Datum: 14/08/2012 21:24

Voor hen ook ja. Maar ik vibd t meer jammer voor de artiest.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 14/08/2012 21:34

Quote:
fuzzyness777

Ach, als ik in diverse showbizz programma's zie hoe de gemiddelde NL artiest woont, hoeven we daar niet echt medelijden mee te hebben, denk ik.
Om nog maar te zwijgen van de ontelbare rappers/hiphoppers in de USA waar ik nog nooit van gehoord heb die hun stulpje laten zien in MTV Cribs, een huis waar mijn hele straat in kan wonen zonder dat we elkaar in de weg lopen met voor iedereen een vette auto op de oprijlaan.
En nee, dat praat niet goed dat ik muziek download (wat overigens in NL volstrekt legaal is), het toont wel aan dat er belachelijk veel geld verdient wordt door de entertainment industrie. Veel van wat ik download gooi ik na beluisteren ook weer weg wegens niet interessant, dat zou ik dus sowieso ook nooit kopen.
Gepost door: Tepelstreeltje
Datum: 14/08/2012 21:56

Quote:
Nico

fuzzyness777

Ach, als ik in diverse showbizz programma's zie hoe de gemiddelde NL artiest woont, hoeven we daar niet echt medelijden mee te hebben, denk ik.
Om nog maar te zwijgen van de ontelbare rappers/hiphoppers in de USA waar ik nog nooit van gehoord heb die hun stulpje laten zien in MTV Cribs, een huis waar mijn hele straat in kan wonen zonder dat we elkaar in de weg lopen met voor iedereen een vette auto op de oprijlaan.
En nee, dat praat niet goed dat ik muziek download (wat overigens in NL volstrekt legaal is), het toont wel aan dat er belachelijk veel geld verdient wordt door de entertainment industrie. Veel van wat ik download gooi ik na beluisteren ook weer weg wegens niet interessant, dat zou ik dus sowieso ook nooit kopen.
Ik sta niet volledig achter je hele standpunt.

Het is wel zo dat ze het geld niet nodig hebben. Maar dan nog, ze verdienen het geld wel, want het is hun werk, hun ziel, zonder hun zou je niet dat ene liedje hebben dat je zo aanspreekt.
Datum: 14/08/2012 22:19

Quote:
Nico
En nee, dat praat niet goed dat ik muziek download
Ah t praat niet goed, maar geeft wel iets aan. Wat is, als t een t andet niet goed praat, dan t verband? Wat is de reden dat je t toch noemt? Dus je vindt t eigenlijk n beetje belachelijk dat mensen zo veel verdienen? Zeker als t rappers zijn, die verder niet zo muzikaal zijn eigenlijk? Prima, dan koop je toch niet van ze? Maar steel dan ook niet van ze. Downloaden is stelen. Dat t niet illegaal is in NL weet ik ja. Ik neem aan dat je de motieven vsn de overheid weet. Die zijn niet "het is geen stelen en geen overtteding van reproductirecht".

Quote:
Veel van wat ik download gooi ik na beluisteren ook weer weg wegens niet interessant, dat zou ik dus sowieso ook nooit kopen.
Misschien had je t wel gekocht, en de cd daarna laten verstoffen, of weggegeven of verkocht.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 15/08/2012 01:29

Quote:
Dus je vindt t eigenlijk n beetje belachelijk dat mensen zo veel verdienen?
Iedereen mag van mij miljonair worden, maar niet als ik ca. €20 euro moet betalen voor een cd waar van de gemiddeld 11 nummers er misschien 4 á 5 echt interessant zijn, dat is gewoon te duur (mijn mening).

Quote:
Downloaden is stelen
Onzin, het is stelen als het wettelijk verboden is en dat is niet zo, ongeacht jouw gevoelens, tenzij jij een definitie hebt van legaal stelen, die zou ik graag horen dan.

Verder ben ik van mening dat internet en downloaden alleen maar een zegen is voor artiesten, zeker voor een beginnende artiest, ik kan zo even geen betere manier verzinnen om je produkt/muziek te verspreiden onder een groot publiek wereldwijd. Het echte geld wordt vervolgens verdiend met concerten en merchandizing (ook te duur btw)
Gibson ES 339 berichtRe: Wie koopt er hier eigenlijk nou nog muziek?
Gepost door: Foob
Datum: 15/08/2012 07:29

Quote:
Nico

Iedereen mag van mij miljonair worden, maar niet als ik ca. €20 euro moet betalen voor een cd waar van de gemiddeld 11 nummers er misschien 4 á 5 echt interessant zijn, dat is gewoon te duur (mijn mening)

Gelukkig maak jij dat niet uit, maar even een vraagje: zou je dit pakweg twintig jaar geleden ook hebben gezegd?

Vroegah, toen de bierkisten nog van hout waren, toen moest je blijven zuipen om de kachel brandend te houden
Gepost door: Sjaak
Datum: 15/08/2012 07:31

Quote:
definitie van legaal stelen

De Belastingdienst!

"Wat Sjaak zegt"
Datum: 15/08/2012 07:41

Quote:
Nico

Iedereen mag van mij miljonair worden, maar niet als ik ca. €20 euro moet betalen voor een cd waar van de gemiddeld 11 nummers er misschien 4 á 5 echt interessant zijn, dat is gewoon te duur (mijn mening).
Wat let je let je om van de artiest alleen die tracks aan te schaffen die je goed vindt?

Quote:
Onzin, het is stelen als het verboden is en dat is niet zo, ongeacht jouw gevoelens, tenzij jij een definitie hebt van legaal stelen, die zou ik graag horen dan.
Wat snap je niet aan 'die zijn niet"het is geen stelen en geen overtreding van het reproductierecht"'?

Quote:
Verder ben ik van mening dat internet en downloaden alleen maar een zegen is voor artiesten, zeker voor een beginnende artiest, ik kan zo even geen betere manier verzinnen om je produkt/muziek te verspreiden onder een groot publiek wereldwijd.
Correctie: het internet is een zegen, niet per se het downloaden. Als ik als artiest gewoon betaald wil worden voor mijn harde werk, is onbestreden overtreden van copyright en reproductierecht (lees illegaal danwel niet-illegaal downloaden) potentieel n vloek.

Quote:
Het echte geld wordt vervolgens verdiend met concerten en merchandizing (ook te duur btw)
Ja idd ja, omdat het downloaden de cd verkopen heeft doen kelderen.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Gepost door: Zilty
Datum: 15/08/2012 09:50

Quote:
Nico

JA JA, dara komt ie dan dames en heren. Dat is wat iedereen hier roept. En dan zelf even vergeten dat we hier in de baas z'n tijd lopen te ouwehoeren. GEeft u ook even 5 euro terug aan de baas ivm verloren werktijd die vergeod dient te worden? Want andermans geld, daar heeft men altijd een hele duidelijke mening over, Martin zegt het netter, maar het punt is hetzelfde. MAG u eigenlijk wel zoveel verdienen? Is dat wle eerlijk? Stelletje bekrompen geesten. Straks weer lekker meejoelen met het nederlands elftal he!

---
Quote:
FUnkadelic
Nee natuurlijk is t je mening, snap ik, ik snap t alleen niet zo.
.
Datum: 15/08/2012 10:02

Ondanks je dramatisch Ziltiaanse manier van uitdrukken.... wederom... eens met Zilty.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 15/08/2012 10:02

verliefd

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Gepost door: Zilty
Datum: 15/08/2012 10:15

Lov joe beebie kus

---
Quote:
FUnkadelic
Nee natuurlijk is t je mening, snap ik, ik snap t alleen niet zo.
.
Gepost door: Lespet
Datum: 15/08/2012 13:42

Ik moet wel lachen om de kreten: "Het echte geld wordt vervolgens verdiend met concerten en merchandizing" en "omdat het downloaden de cd verkopen heeft doen kelderen".
Ik moet nog zien of een artiest/artiesten(als het een band is) er idd geld aan verdienen, met torenhoge kosten die betaald moeten worden, een tour doet men vnl om de cd/dvd verkopen te stimuleren,als je leest wat een tour kost dan loopt dat vaak in de miljoenen en dan heb ik mijn twijfels over het geld "verdienen".

Omdat het downloaden de verkopen heeft doen kelderen: deze kreet hoorde je al eind '70iger jaren (toen was het kopieren) en nu is het downloaden, kortom, er is niks verandert.

Het ergste is er worden vnl in Nederland nog steeds woekerprijzen voor cd's gevraagd en dat merk je vooral als je bvb op vakantie bent in het buitenland.
Meer wil ik over dit item niets zeggen, het loopt al veel te lang.
Baidewee, ik download niet, waarom niet, omdat ik een digibeet ben, het moet niet te moeilijk worden met computers want dan haak ik af (heeft ook z'n voordelen).
Datum: 15/08/2012 14:10

Voor Lespet:

Toch niet slecht
Gepost door: Lespet
Datum: 15/08/2012 15:05

Quote:
Nico

Voor Lespet:

Toch niet slecht

Inderdaad niet slecht, zou dat bruto of netto zijn, in ieder geval hoeven ze de eerste paar jaren niet meer te werken.
knipoog
Gepost door: Da Vinci
Datum: 15/08/2012 15:34

Quote:
Lespet

Nico
Voor Lespet:

Toch niet slecht

Inderdaad niet slecht, zou dat bruto of netto zijn, in ieder geval hoeven ze de eerste paar jaren niet meer te werken.
knipoog

Dat scheelt niet zo veel. Ze hebben namelijk een postadres in Amsterdam, omdat je als succesvolle buitenlandse onderneming het op een akkoordje kan gooien met de Nederlandse belastingdienst. Dus of je nou heel veel verdient of niks verdient, zolang je geen Nederlander bent is het hier een waar paradijs knipoog

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: Kees Vlees
Datum: 26/08/2012 13:07

Ja, ik koop nog cd's en dvd;s. Met narmeover het laat zeer ter spreken.
LP'worden niet meer gekochr. Zal wel een gaank ijken of er in de verzazmeling LP's (circa 800) nog wat van waarde rtussen staat/ Maar dat denki ik jaren. het gedoe.............

Kees Vlees
zelfs mijn zus en dat is een schele
speelt niet op een tele
Pink Floyd rulez! berichtRe: Wie koopt er hier eigenlijk nou nog muziek?
Gepost door: ronald
Datum: 26/08/2012 14:03

De muziek die ik leuk vind heb ik al, zowel op LP als op cd. En af en toe hoor ik een leuk liedje en dan download ik het na verloop van tijd.

Vaak vind ik 1 nummer van een band leuk, dus waarom dan de hele cd kopen?

Mijn favo bands: Pink Floyd, Pink Floyd Pink Floyd en nog een Pink Floyd. O ja, ook Pink Floyd vind ik leuk.
Gepost door: don
Datum: 28/08/2012 23:15

Ik koop geen muziek, en ik download het ook niet (meer). Toch luister ik ontzettend veel verschillende muziek nu via Spotify. Daar betaal ik dan wel 10 euro voor in de maand. Wat daarvan uiteindelijk bij de bands en artiesten terecht komt zou ik niet weten maarja

[www.leersnelgitaar.net]
ride it like you stole it berichtRe: Wie koopt er hier eigenlijk nou nog muziek?
Gepost door: oNNo
Datum: 29/08/2012 07:59

^ grinnikend jeez ik ben al 30 jaar bezig:

"Iedereen Kan Het ... Geen Ervaring Of Talent Nodig"

...the only truth is nature

23.2.2013 Ufercafé, Berlin (D)
16.3.2013 café Emil Zàtopek, Berlin (D)
5.4.2013 aeLiXihr Kaspar Hauser Forum, Berlin (D)
18.4.2013 café Noyman Miller, Berlin (D)
5.5.2013 café st. Gaudy, Berlin (D)
2-9.8.2013 aeLiXihr Les Grands Bals de l'Europe, St. Gervais (F)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/08/2012 08:01 door oNNo.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 29/08/2012 19:23

Quote:
oNNo

Ik heb de moed allang opgegeven ja
Gepost door: Tepelstreeltje
Datum: 29/08/2012 19:28

Quote:
"Piet Sabakker"

oNNo

Ik heb de moed allang opgegeven ja
Quote:
"Piet Sabakker"

Daarbij komt dat jij vraagt om de boel op te schonen, niet eens de TS. Waar haal je het lef vandaan?!
Aangezien ik nu wel TS ben, wil je al je posts op dit topic verwijderen? Dankje blij zwaaiend

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/08/2012 19:28 door Liam.
Gepost door: JanVrm
Datum: 29/08/2012 19:30

Quote:
"Kees Vlees"

Met narmeover het laat zeer ter spreken.

huh?

WAARSCHUWING: dit forum heeft een hoge zuurgraad en kan bij sommigen irritaties oproepen.
CERTIFICAAT: dit forum is ASO-2011 gecertificeerd.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Alle Huidige pagina: 4 van 4

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen