Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Luister hier eens naar!
berichthoe opnemen
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 02/03/2004 17:57

he ik wilde eff mijn prachtig stukje gitaar spel aan iedereen laten horen, van "Sweet childknipoog"
Alleen als ik opneem kan dat maar voor 60 sec. IK speel dus thuis via een microphone op de pc.

Heb win 98
start - program - bureau acces - entertaintment - geluidrecorder

moet toch een andere manier wezen?? tmnx

Bericht bewerkt (02-03-2004 18:04)
berichtRe: hoe opnemen
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 02/03/2004 18:20

Download Audacity

freeware en voldoet prima blij
Gepost door: Robvp
Datum: 02/03/2004 20:14

Duurdere oplossingen:

Ik heb een simpel mixertje (Yamaha MG10/2 - 125 euro) tussen de opname apparatuur en het instrument staan. Dat werkt erg prettig en zorgt voor een beter ingangsniveau

Wil je betere audio kwaliteit koop dan een M-Audio Delta Audiophile 2496 dat biedt DVD kwaliteit tegen een redelijke prijs (ca. 250 euro)

Probeer aan de betere software te komen (CoolEdit ofzo).. oudere versies voldoen al vaak prima en zijn goedkoper te krijgen.

En een wijze les die ik ooit van een recording goeroe kreeg... je opname is zo mooi als de zwakste schakel. Oftewel pak de zwakste schakel in je opname route het eerste aan.

Overigens kan ik je ook nog Sweep [www.metadecks.org] aanraden.. moet je wel eerst even Linux installeren maar het is absoluut de moeite waard.. wat werkt dat soepel en wat een berg effecten heb je ter beschikking!

--bewerking--
Oh ja, sweep is (uiteraard) gratis!

Bericht bewerkt (02-03-2004 20:15)
Gepost door: Vikash S. Narain
Datum: 02/03/2004 22:52

ff linux installeren? alsof de gemiddelde gitarist dat even kan knipoog grapjas.. en hij zegt toch dat hij onder win98 werkt? probeer idd gewoon een betere audio-editing-tool, ik werk zelf met goldwave, maar das ook beperkt indien je de shareware versie hebt.. probeer idd audacity zou ik zeggen, zoek ff op google blij
Gepost door: Robvp
Datum: 03/03/2004 09:16

ff linux installeren hoeft niet eens blij

wat dacht je van MandrakeMove downloaden, op CD branden, de PC rebooten en je hebt linux op je PC. Even naar de sweep site en de Mandrake sweep package downloaden en installeren (net als je audacity zou installeren) en je kunt er mee werken.

Heb je een USB stick? Dan kun je meteen alles zodanig opslaan dat bij de volgende boot van CD alle instellingen bewaard zijn.

Kost geen cent en minder inspanning als win 98 draaiend krijgen / houden. cool

(de link - gratis download)
[ftp.nl.uu.net]

of zie mandrake site

Bericht bewerkt (03-03-2004 09:20)

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen