Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Luister hier eens naar!
berichtMuziek langzamer afspelen
Gepost door: Stephan de Vries
Datum: 12/03/2004 21:27

Weet iemand een goed freeware programma om muziek langzamer af te spelen voor solos?
berichtRe: Muziek langzamer afspelen
Gepost door: Yoni
Datum: 12/03/2004 21:42

Als je muziek langzamer laat afspelen worden de tonen dus ook lager. Dus dan zit je ook gelijk fout met de tonen die je wilt spelen. Oftewel: oefen solo's zonder de originele muziek of vul dezelfde akkoordjes in in een programma als Band-In-A-Box (maar die is NIET gratis) en speel het daar rustiger in af of sneller of wat dan ook.
Gepost door: L-X-&-R
Datum: 12/03/2004 21:45

Nee hoor, digitaal vertragen kan gemakkelijk met behoud van toonhoogte.

Windows Media Player versie 9 biedt standaard de mogelijkheid om een clip op halve snelheid af te spelen (dus gewoon effe upgraden).
Verder is er niet veel soeps aan freeware wat ik heb gevonden, maar zoek anders even op "Amazing Slowdowner" of zoiets. Er is best veel van dat soort spul te vinden.
Gepost door: Maurice Makaay
Datum: 13/03/2004 01:50

Ik gebruik met mijn winamp de plugin "PaceMaker". Die doet het echt heel goed. Je kunt toonhoogte en snelheid los van elkaar wijzigen. Wil je een nummer alleen hoger of later laten klinken, dan kan dat hiermee dus ook. Taak nummer één is natuurlijk het vertragen van gitaarsolo's tot een begrijpelijke snelheid knipoog

[sky.prohosting.com]

--
Maurice Makaay
Gitaar.net webmaster, Phorum hacker, gitarist
Gepost door: Joralf
Datum: 13/03/2004 08:35

Werkt die pacemaker ook met de nieuwste versie van winamp? -> nr 3?
Gepost door: Stephan de Vries
Datum: 13/03/2004 09:35

Bedankt....Goed dat je dat maar ff vertelde van die toonhoogte maar het valt ook wel te horen :P download winamp wel even..
Gepost door: Yoni
Datum: 13/03/2004 10:30

@Dr. Fretboard en de rest die mijn ongelijk bewees:
Wow. ik wist dat niet blij Vet..
Gepost door: Maurice Makaay
Datum: 13/03/2004 10:49

@Joralf: volgens mij wel. Mijn Winamp is 5.01 en daar werkt de plugin prima mee (al moest ik toen ik hem gedownload heb wel de beta versie pakken). Mijn plugin versie is 1.32, maar inmiddels is pacemaker al wel weer een stukje verder. Het zal met Winamp 3 dus ook wel loslopen denk ik.
Gepost door: Robvp
Datum: 13/03/2004 12:51

ik gebruik zelf nog steeds winamp 2 (goed genoeg en veel aardiger voor de CPU dan zijn nieuwe broertjes). Voor deze winamp was er nog een gratis chronotron II download (versie >2 is nu commercieel) die in staat is om heel flink te vertragen. Ik heb hem hier nog staan dus als je hem wilt hebben moet je me even mailen op delphiro (apestaartje) zonnet (punt) nl
Gepost door: Thersites
Datum: 13/03/2004 21:35

ndaa,

ik heb zo een learn a lick functie op m'n digitech rp300A, werkt best wel grappig, en de pitch word slechts minimaal vervormd dus wel tof voor 'killersolo's'

greetz

stijn

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen