Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Luister hier eens naar!
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
Bluesje2.MP3 969.5 KB open | download Anonieme bezoeker 11/01/2007 Bericht lezen
opnemen.jpg 49.1 KB open | download Javaca 11/01/2007 Bericht lezen
IMGA0020.JPG 78.2 KB open | download Anonieme bezoeker 11/01/2007 Bericht lezen
berichtIs dit ergens van?bijlage
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 25/03/2004 16:08

He, weet iemand of dit van een bestaand nummer komt of dat het gewoon een standaard dingetje is? Het komt me zo bekend voor.

Thanx

Ps. Wat is volgens jullie de beste manier voor het maken van opname. Op dit moment prop ik namelijk een 'my first sony achtige mic' in mn computer en zet deze voor mijn japanse namaak versterker uit 1881. Harddiskrecorder of bepaalde software. Gewoon op leuk wat dingen mee op te nemen, ik hoef geen cd uit te brengen of zo.

gr Boy verward

Bijlagen:
open | download - Bluesje2.MP3 (969.5 KB)
Wall of sound berichtRe: Is dit ergens van?
Gepost door: Rob van der Sterren
Datum: 25/03/2004 16:24

lijkt veel op ZZTop... tush
berichtRe: Is dit ergens van?
Gepost door: Yoni
Datum: 25/03/2004 17:34

Uhm goede manieren om op te nemen zijn kabels via je versterker in je computer (heb je speciale kabels voor, weet de naam niet ervan..) of je kan via (als je die hebt) effectapperatuur naar de computer toe linken. Alles via de Line-Out, klinkt prima!
Datum: 26/03/2004 06:40

BOY,
Als ik jou was zou ik niks doen aan die My first Sony opname-"techniek", want het klinkt wel lekker authentiek. Al die legendarische bluessounds werden ook gemaakt met rommel en kapotte speakers. Houden zo!!! headbangend
berichtRe: Is dit ergens van?bijlage
Gepost door: Javaca
Datum: 26/03/2004 15:33

Korte verklaring van de foto:

Versterker: Emthree studio 60w 4x10" 50,-
Microfoon: Tenlux (in de uitverkoop van feedback 3 voor 20,-)
Microfoonhouder: Overgebleven van een IKEA lamp.

Gepost door: wietse
Datum: 27/03/2004 19:08

inderdaad wat zz top achtig , klinkt tenminste wat op tush zoals maten van me het vroeger speelden , terwijl ze het nummer eigenlijk zat waren dus het zo snel mogelijk speelden.
ze hadden ook een supersnelle versie van knockin'on heavens door , werd altijd aangevraagd en een hekel dat ze op den duur aan dat nummer hadden!
en wat heb jij een oude versterker joh 1881!!! moet je zuinig op zijn. nogal blij
het is niet erg dat het ergens van is, het is tegenwoordig erg moeilijk om iets te verzinnen en zeker in de blues dat nog nooit eerder is gedaan.
Gepost door: Gitaarlex
Datum: 27/03/2004 19:24

Het lijkt ook wel wat op "no class" van motörhead en die staat ook in A.
Wantijpop 2013 berichtRe: Is dit ergens van?
Gepost door: Jeroen
Datum: 27/03/2004 20:04

Uuuhhhhh....

Een èchte 1956 Stratocaster, of een reissue?
Datum: 27/03/2004 22:56

Het is wel een echte 56 Stratocaster alleen komt hij uit 2001!
Het is een 1956 closet classic. Het is er een uit de Custom Shop.

Is in mijn ogen het hoge aankoopbedrag zeker waard. Hij klinkt in vergelijking met andere strats echt waanzinnig, het is een strat zoals de strat bedoeld is; one piece maple hals en een two tone sunburst finish.

gr Boy
Wantijpop 2013 berichtRe: Is dit ergens van?
Gepost door: Jeroen
Datum: 28/03/2004 00:43

Closet Classic = specificaties van het origineel, maar alsof hij vijftig jaar lang in een kast bewaard is en niet bespeeld, toch? Dus echt in nieuwstaat? Of is dat NOS (New Old Stock) en is de Closet Classic lightly aged? Weet het niet meer...Ik geloof dat laatste...?
Gepost door: Koen
Datum: 28/03/2004 15:56

het is een nieuwe gitaar uit de Time Machine Series: 3 graden van Aged finishes: 1) New Old Stock (geen slijtage, alsof hij nooit bespeeld is doordat hij nooit uit het fabriek geraakt is) 2) Closet Classic (beetje slijtage: vergeeld, scheurtjes in de lak, alsof hij 50 jaar in de kast gelegen heeft) 3) Relic (totaal afgeleefd)
berichtRe: Is dit ergens van?bijlage
Datum: 28/03/2004 16:56

Jep that's it.

Gepost door: Erik
Datum: 01/04/2004 23:28

Het lijkt idd behoorlijk op no class van Motörhead, alleen dan een heel end cleaner.

Shut up, you talk to loud
You don’t fit in with the crowd headbangend

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen