Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Luister hier eens naar!
berichtOpname repetitie
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 21/11/2012 20:16

Opgenomen met 1 stereomicrofoon (Roland Edirol)

[soundcloud.com]
berichtRe: Opname repetitie
Datum: 21/11/2012 23:17

Klinkt helemaal niet verkeerd duim omhoog
Datum: 22/11/2012 10:06

Quote:
Foob

Klinkt helemaal niet verkeerd duim omhoog

dank u

Heb hier nog een nummer: [soundcloud.com]
Datum: 22/11/2012 10:09

Best goed hoor. Ben niet zo weg van de zangeres (iets te vlak), maar lekker soundje. Zit zelf ook al een tijdje naar zo'n edirol te kijken. Heb je hier nog plugins/eq overheen gegooid?
Datum: 22/11/2012 10:22

Quote:
MK

Best goed hoor. Ben niet zo weg van de zangeres (iets te vlak), maar lekker soundje. Zit zelf ook al een tijdje naar zo'n edirol te kijken. Heb je hier nog plugins/eq overheen gegooid?

Ja zang klinkt hier vrij muf op de opname, je hoort helemaal niks terug van de galm die ze wel had in de rep.ruimte. Twas allemaal best lastig neerzetten omdat onze zangeres ook drumt. Alles is puur natuur deze opname, geen extra dingetjes, gewoon klaarzetten, aanzetten en spelen.
Datum: 22/11/2012 10:23

Ik heb wel een kennis die de boel gaat masteren, dus wie weet gaat hetb nog wat beter klinken.
Gepost door: Da Vinci
Datum: 22/11/2012 19:53

Zeker niet verkeerd Ibbi. Luister lekker weg en klinkt alsof je 't vaker gehoord hebt.
Zingende drumm(st)er is altijd lastig... het is eigenlijk bijna niet allebei goed te doen en je mist een frontman/vrouw, zelfs als je geen beeld hebt.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Datum: 22/11/2012 20:53

Quote:
"Da Vinci"

Zeker niet verkeerd Ibbi. Luister lekker weg en klinkt alsof je 't vaker gehoord hebt.
Zingende drumm(st)er is altijd lastig... het is eigenlijk bijna niet allebei goed te doen en je mist een frontman/vrouw, zelfs als je geen beeld hebt.

Yep, klopt helemaal, maar tis ook wel weer leuk en uniek een zingende drumster...ach, kan niet alles hebben he? blij
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Opname repetitie
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 23/11/2012 08:33

Klinkt goed hoor!
Het klinkt lekker strak en gedreven. Lekker pittig solootje ook.
Als het gemasterd wordt, zal iets van de mufheid nog wel weggenomen kunnen worden.
Wat helaas niet kan is de gitaren een tikkie harder zetten. Dat zullen jullie de volgende keer toch daar in de ruimte moeten doen.
Als je dit vaker doet weet je op een gegeven moment exact wat de goeie plek en afstelling is.
Tip: Kijk eens even of je misschien iets aan akoestische behandeling van de ruimte kunt doen. Check wat de grote harde weerkaatsende vlakken zijn en dek die af door er iets groots, zachts of onregelmatigs-van-vorm voor te zetten. Of allebei.
Vloerkleed! Matras tegen de deur! Zet een lekkere bank neer!
Daar zal het minder dozig van gaan klinken.

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Datum: 23/11/2012 09:21

Quote:
"Vincent van Haperen"

Klinkt goed hoor!
Als het gemasterd wordt, zal iets van de mufheid nog wel weggenomen kunnen worden.
Wat helaas niet kan is de gitaren een tikkie harder zetten. Dat zullen jullie de volgende keer toch daar in de ruimte moeten doen.
Als je dit vaker doet weet je op een gegeven moment exact wat de goeie plek en afstelling is.
Tip: Kijk eens even of je misschien iets aan akoestische behandeling van de ruimte kunt doen. Check wat de grote harde weerkaatsende vlakken zijn en dek die af door er iets groots, zachts of onregelmatigs-van-vorm voor te zetten. Of allebei.

thnx voor de tips, het was inderdaad de eerste keer proberen en het viel me qua resultaat niet tegen. De ruimte betere akoestiek geven is lastig, het is echt een hele grote ruimte denk wel iets van 12-15m x 5m of zo en ook heel hoog. We hebben er alleen vloerbedekking in liggen. De gitaren hadden inderdaad harder gekund. We hebben toen via een koptelefoon teruggeluisterd en dat geeft blijkbaar toch een ander resultaat dan via PC speakers. Ook iets om rekening mee te houden. Al met al een leerzame ervaring en het is ook leuk om jezelf terug te horen. Bij 1 nummer die we al heel lang spelen, bleek de baspartij niet helemaal lekker te lopen. meestal hoor je dat bij het spelen zelf wel, maar deze op een een of andere manier niet blij

Ik zal nog wat andere nummers posten ook binnenkort, wel minder qua afstelling, maar wel leuk om te laten horen wat voor nummers we nog meer hebben misschien. We hebben ongeveer 1,5 uur eigen werk.
Datum: 23/11/2012 14:14

Quote:
Ibanez666

Vincent van Haperen
Klinkt goed hoor!

thnx voor de tips, het was inderdaad de eerste keer proberen en het viel me qua resultaat niet tegen. De ruimte betere akoestiek geven is lastig, het is echt een hele grote ruimte denk wel iets van 12-15m x 5m of zo en ook heel hoog. We hebben er alleen vloerbedekking in liggen. De gitaren hadden inderdaad harder gekund. We hebben toen via een koptelefoon teruggeluisterd en dat geeft blijkbaar toch een ander resultaat dan via PC speakers. Ook iets om rekening mee te houden. Al met al een leerzame ervaring en het is ook leuk om jezelf terug te horen. Bij 1 nummer die we al heel lang spelen, bleek de baspartij niet helemaal lekker te lopen. meestal hoor je dat bij het spelen zelf wel, maar deze op een een of andere manier niet blij

Ik zal nog wat andere nummers posten ook binnenkort, wel minder qua afstelling, maar wel leuk om te laten horen wat voor nummers we nog meer hebben misschien. We hebben ongeveer 1,5 uur eigen werk.

Het valt zeker niet tegen, dat bedoel ik ook niet. Ik geef gewoon tips om het nog iets beter te krijgen - de volgende keer.
Het is inderdaad zo dat je soms arrangements- en timingsissues beter kunt horen als je een opname terug luistert, dan als je gewoon alleen live speelt. Soms confronterend, maar ook nuttig en dus leuk.
Probeer het ook eens met video, dan zie je ineens heel goed ieders maniertjes, die soms juist wel, soms juist niet werken (visueel gezien).

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Datum: 24/11/2012 09:53

Viddeo hebben we zowaar eens geprobeerd. Ik moet zeggen dat ik eerst zoiets had van ok, is dit wel nodig? blij Maar het is best leuk en leerzaam jezelf terug te zien. Nou helpt het ook enorm dat ik zo'n knappe vent ben blij
Datum: 24/11/2012 11:16

Quote:
Ibanez666

Viddeo hebben we zowaar eens geprobeerd. Ik moet zeggen dat ik eerst zoiets had van ok, is dit wel nodig? blij Maar het is best leuk en leerzaam jezelf terug te zien. Nou helpt het ook enorm dat ik zo'n knappe vent ben blij

Dat scheelt vast al een slok op 'n borrel, inderdaad. grinnikend

Met name van video's van een heel optreden heb ik zelf veel geleerd. Je ziet precies (zeker als je een deel van het publiek erbij filmt) wanneer je door je spel en presentatie het publiek bij de kloten pakt en wanneer de aandacht juist verslapt.

En het wordt door zo'n video ook vaak meteen duidelijk waar het hem in zit als het mis gaat: het liedje, het spel, de presentatie of juist wat er allemaal tussen de liedjes door gebeurt (gitaarwissels, stemmen, bindteksten, slokje drinken, onderonsje met je matties op rij 1, ... )

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb jouw band nog nooit live gezien dus ik weet niet of het voor jullie nodig is. Ik kom hier op omdat het voor mijzelf zo'n eye-opener was. (slightly off-topic, sorry daarvoor).

Het gaat nog steeds niet altijd goed bij mijn eigen bands, maar het helpt al om je ervan bewust te zijn dat je hele set ook een goede spanningsboog moet hebben, net zoals je afzonderlijke liedjes die hebben. En dat je de luisteraar en kijker heel erg kunt en moet be´nvloeden door voor hem te beslissen waar je wil dat hij/zij de aandacht op richt.

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Datum: 24/11/2012 14:59

Quote:
"Vincent van Haperen"

Ibanez666

Dat scheelt vast al een slok op 'n borrel, inderdaad. grinnikend

Met name van video's van een heel optreden heb ik zelf veel geleerd. Je ziet precies (zeker als je een deel van het publiek erbij filmt) wanneer je door je spel en presentatie het publiek bij de kloten pakt en wanneer de aandacht juist verslapt.

En het wordt door zo'n video ook vaak meteen duidelijk waar het hem in zit als het mis gaat: het liedje, het spel, de presentatie of juist wat er allemaal tussen de liedjes door gebeurt (gitaarwissels, stemmen, bindteksten, slokje drinken, onderonsje met je matties op rij 1, ... )

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb jouw band nog nooit live gezien dus ik weet niet of het voor jullie nodig is. Ik kom hier op omdat het voor mijzelf zo'n eye-opener was. (slightly off-topic, sorry daarvoor).

Het gaat nog steeds niet altijd goed bij mijn eigen bands, maar het helpt al om je ervan bewust te zijn dat je hele set ook een goede spanningsboog moet hebben, net zoals je afzonderlijke liedjes die hebben. En dat je de luisteraar en kijker heel erg kunt en moet be´nvloeden door voor hem te beslissen waar je wil dat hij/zij de aandacht op richt.

Ik denk dat het voor veel bands op gaat. Zeker ook de mijne. Het is alleen jammer dat we momenteel weinig optreden en er dus ook weinig te filmen valt...
Datum: 24/11/2012 15:51

deleted

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/11/2012 17:07 door Ibanez666.
Datum: 24/11/2012 16:18

deleted

Datum: 24/11/2012 16:27

deleted

Gepost door: ron smit
Datum: 24/11/2012 16:52

Klinkt lekker hoor.
Datum: 30/11/2012 16:46

Hier nog een uit onze repetitieruimte: [soundcloud.com]
Datum: 30/11/2012 19:15

Wat een lekkere drummer hebben jullie!
Datum: 01/12/2012 10:28

Quote:
XaLeX

Wat een lekkere drummer hebben jullie!

jajaja blij
Datum: 02/12/2012 11:06

Ook nog wat over de muziek te zeggen? blij
Datum: 11/12/2012 15:00

Nee.
Datum: 11/12/2012 16:13

ow
Datum: 14/12/2012 12:41

en nog een rustige uit de rep.ruimte: [soundcloud.com]

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen