Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Luister hier eens naar!
berichtPlini.... wow...
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 10/11/2013 16:05

Als je van moderen instrumentale metal houdt... Ik ben verliefd.

[youtube]

[/youtube]

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, 的 give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
berichtRe: Plini.... wow...
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 11/11/2013 08:40

Maar hier kan je toch helemaal niet op dansen?
Datum: 11/11/2013 08:56

Indo's kunnen net zo niet dansen als toean blanda's Alex.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, 的 give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 11/11/2013 20:03

grinnikend
Datum: 11/11/2013 23:27

:P

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 12/11/2013 14:24

cool!
Maar metal?
Wim swingt als een trein... berichtRe: Plini.... wow...
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 12/11/2013 17:21

Beetje Jostie eigenlijk. Maar ik heb dan ook geen verstand van metal. En zo.

"Gitaren zijn net vrouwen: ze hebben vaak verschillende stemmingen."
Datum: 12/11/2013 22:56

Ga jij maar lekker ouwe l***en muziek luisteren. Woodstock never stopped. knipoog

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Gepost door: Lespet
Datum: 13/11/2013 03:25

Effe serieus Fu, is dit ook al Metal?
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 13/11/2013 05:36

Welnee, dit is gewoon prog rock.

Dat lucht wel even op, he?

Trouwens een jochie van 21 die dit op z'n slaapkamer heeft gemaakt. Vrij bijzonder wel.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 13/11/2013 05:48

Ik luister hier: [plini.bandcamp.com]

Het is gewoon symfo bijna! Ik wordt er helemaal vrolijk van!

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 13/11/2013 08:26

Het is een soort symforockmetalpopelectro. En het is echt ontzettend goed. Zijn productie, gitaarwerk, compositiem gitaarspel, niet normaal. Volgens mij heeft ie ook goed naar (de inmiddels enigszins oldskool) Vai geluisterd. Hij stopt er ook veel gevoel en humor in, net zoals voorgenoemde. Op zijn Bandcamp staat idd zijn vorige EP. Er komt nog n 3e EP aan (eoa trilogie, blablabla)

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Gepost door: bas
Datum: 13/11/2013 09:24

oei... dacht eerst.. door dat metal kopje laat ik het even schieten. Maar door de reactie van Rob toch ff gaan luisteren.

fraai zeg!

[www.hetdok.com]
Datum: 13/11/2013 09:31

weet je wat ik hier tof aan vind...

Is dat het snelle gitaarspel ondergeschikt is aan de compositie. Dus niet als Vai of noem ze maar op - 1000 noten om te laten zien dat iets moeilijk is, of heel snel, maar af en toe snel spelen omdat het de compositie versterkt.

heeft af en toe ook iets van Holdsworth. Van die snelle riffs die naar een ingetogen thema gaan.

goede tip Fu
Thnx

[www.hetdok.com]
Datum: 13/11/2013 10:48

Op het ene zinnetje "Dus niet als Vai of noem ze maar op" na, heb je helemaal gelijk. MAar ff serieus, Vai speelt niet echt snel om te laten zien dat ie snel is hoor. Ik vind dat meer voor een Petrucci oid.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 13/11/2013 11:27

Ben inderdaad ook door de reactie van Rob gaan luisteren; heel erg verfrissend! Wat Bas ook zegt: het gitaarspel is ondergeschikt aan de compositie, en toch is het heel prominent aanwezig. Ook mooi nopgenomen, toppertje!klappend

enne, djent, Fu knipoog

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/11/2013 11:28 door Foob.
Datum: 13/11/2013 15:30

@Fu

beetje met je eens... Vooral in de periode bij Zappa... Daarna vind ik Vai een enorme notenpoeper geworden. Vind wel dat hij de meest interessante is binnen die categorie. (De notenpoepers)

Ik haak ook meteen af door zijn geposeerde houding. Vind dat heel veel notenpoepers zichzelf veel te serieus nemen en altijd erg publiciteitsgeil zijn. Kijk eens wat ik kan in plaats van luister eens naar wat ik speel...

tja het is niet mijn ding

Zijn zat gitaristen die erg snel kunnen spelen en die ik wel goed vind, maar die spelen in dienst van de compositie

[www.hetdok.com]
Gepost door: Zilty
Datum: 13/11/2013 18:11

HA, Wim ouwe lullen muziek verwijten en zelf met een jaren 80 genre komen. Wat een mop.

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: Angelo
Datum: 13/11/2013 19:28

Volgens mij zei ie lampen muziek hoor

------------------------------------------------
Mijn JoeTjoep!
Datum: 14/11/2013 09:04

oei. Foutje, zie het nu blij

Sorry Fu.

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 17/09/2014 14:11

Wow hoor. En wat is ie door Vai beinvloed.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Gepost door: timo
Datum: 21/11/2014 13:22

Plini is heel vet!
Datum: 28/11/2014 16:08

Ik vind het heel mooi. Ondanks mooie composities blijft het een notenpoeper en kijk eens wat een wisselende maatsoorten etc. Dat vind ik van al die "Youtube gitaristen", supervet! Maar het gaat me gewoon vervelen, het is geen liedje. Ik vraag me wel eens af hoe zo'n Plini in een band functioneerd. Ik zeg overigens niet dat ik vies ben van techniek hoor. Ik hou bijvoorbeeld van Lukather, Richie Kotzen etc. Too much is gewoon too much.

Ikzelf geil toch meer op andere soort gitaristen en bandjes. Neem nou die band van Vincent van Harperen. Dat vind ik veel knapper.

edits: tikvouten knipoog

6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/11/2014 16:20 door ==X@LeX==.
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Plini.... wow...
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 29/11/2014 12:42

Quote:
==X@LeX==

Ik vind het heel mooi. Ondanks mooie composities blijft het een notenpoeper en kijk eens wat een wisselende maatsoorten etc. Dat vind ik van al die "Youtube gitaristen", supervet! Maar het gaat me gewoon vervelen, het is geen liedje. Ik vraag me wel eens af hoe zo'n Plini in een band functioneerd. Ik zeg overigens niet dat ik vies ben van techniek hoor. Ik hou bijvoorbeeld van Lukather, Richie Kotzen etc. Too much is gewoon too much.

Ikzelf geil toch meer op andere soort gitaristen en bandjes. Neem nou die band van Vincent van Harperen. Dat vind ik veel knapper.

edits: tikvouten knipoog

Thank you sir, you're too kind knipoog

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Datum: 29/11/2014 13:59

ik ben ook lid van de -geilenopvincent('sbandje)fanclub-

! blij

Hartelijke groeten,
Zilt
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Plini.... wow...
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 30/11/2014 08:40

Quote:
Zilty

ik ben ook lid van de -geilenopvincent('sbandje)fanclub-

! blij

Oeh, wat heerlijk, duifje!
Xxx

knipoog

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Gepost door: BArry
Datum: 01/12/2014 14:14

Ik vind deze muziek altijd een hoop gelul in de ruimte. Het zijn allemaal klonen tegenwoordig.

Barry's Tracks [www.youtube.com]
Barry's Tracks [soundcloud.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/12/2014 14:17 door Zolder.
Datum: 02/12/2014 16:14

Quote:
Zolder

Ik vind deze muziek altijd een hoop gelul in de ruimte. Het zijn allemaal klonen tegenwoordig.

fiedeliefiedeliefiedeliefiedeliefiedeliefiedelie etc. knipoog
Datum: 05/12/2014 02:22

Quote:
bas

Ik haak ook meteen af door zijn geposeerde houding. Vind dat heel veel notenpoepers zichzelf veel te serieus nemen en altijd erg publiciteitsgeil zijn. Kijk eens wat ik kan in plaats van luister eens naar wat ik speel...

tja het is niet mijn ding

Zijn zat gitaristen die erg snel kunnen spelen en die ik wel goed vind, maar die spelen in dienst van de compositie

Op zich zijn de shows van Vai wel heel mooi hoor. Ik krijg niet een "ik zit naar Dire Straits" te kijken gevoel.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen