Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Luister hier eens naar!
berichtMixen slaggitaar en solo
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 07/09/2014 15:11

Ben bezig met een nieuw nummer, vind de sound wel dik, maar heb ont-zet-tend veel moeite met de slaggitaar en de solo. Ik doe nu de slaggitaar iets omlaag in volume en haal wat hoog weg onder de solo, maar dat klinkt ook weer zo maf.

Tips?

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
berichtRe: Mixen slaggitaar en solo
Datum: 07/09/2014 15:16

En dan bedoel ik dus de solo in dat stuk vanaf 02:00 ongeveer....

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 10/09/2014 12:54

Niemand? Vooral hen die ervaring hebben met t mixen van partijen met veel oversturing?

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 10/09/2014 13:31

Nog niet geluisterd FU...
Gepost door: Zilty
Datum: 10/09/2014 18:46

out of context mixtips vragen is niet zo handig Fu. Je hebt flink wat hoog eruit gedraaid, not a good thing, dat volume drop dingetje werkt wel vind ik.

Doe es wat aan je drums, zal je zien dat de rest ook eenvoudiger gaat. blij Oh, maar wacht, dat was mijn commentaar in 2009 ook al. knipoog

Hartelijke groeten,
Zilt
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Mixen slaggitaar en solo
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 11/09/2014 09:27

Ik heb het nog niet kunnen checken, Fu, als ik het geluisterd heb kom ik erop terug.

In het algemeen, misschien is het toevallig van toepassing blij

Zorg dat je beide sounds goed scheidt.
- eq : kies voor de solo een mooie frequentieband in het mid (-hoog) en zorg dat de slaggitaar in dat gebied niet te hard is. Maak dus een kuiltje in de eq of gebruik desnoods multibandcompressie op dat deel van het spectrum. Laat dan de solo dmv sidechaining het frequentiebandje in de andere gitaar dippen. Sommige eq's, zoals de standaard eq in reaper, kunnen ook dmv sidechaining dynamisch eq'en. Dat is wat subtieler en werkt soms erg goed.

Hieraan voorafgaand: zorg dat de sound van beide gitaren genoeg verschillen. Kies een andere pickup, andere drive, speel met breed/smal of nat/droog, etc.

En dan is er nog panning natuurlijk: meestal eq ik in dit soort gevallen met de master op mono, ondat dat onverbiddelijk en onverbloemend is. Als het allemaal goed mogelijk een plek heeft in het spectrum, switch ik naar stereo en zet ik dingen die elkaar evt in de weg zitten qua panning uit elkaar. Dwz links/rechts of zijkanten/center.

Mocht het een zooitje blijven, heroverweeg dan je arrangement. Haal lagen weg, te beginnen met dubbelingen.

Dit is een soort schot hagel omdat ik tips geef zonder het gehoord te hebben, maar wie weet helpt het je. Succes!

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Datum: 11/09/2014 12:28

Het meeste wat je zegt doe ik al, behalve side chaining. Ik vind dat een goede tip! Ik ga daar eens wat mee spelen. Het nummer is overigens bijna af. Ik hoop m morgen af te maken, dus wacht anders nog even, dan kun je naar t finale product luisteren blij

"Zilty: thanks, heb t thus inmiddels een beetje aangepast, maar t is nog wel hoorbaar ben ik bang. Verder wacht ik nog steeds op die geheime lijst met retegoede drummers die niets te doen hebben behalve mijn drumpartijen in te spleen :P

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Gepost door: Zilty
Datum: 11/09/2014 12:42

Blijven wachten dan... blij

Hartelijke groeten,
Zilt
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Mixen slaggitaar en solo
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 11/09/2014 22:37

Het heet ook wel duckEQ zie ik nu:
Deze ken ik niet, maar werkt misschien wel prima?

Ongenode Gaste
Woods on Fire

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen