Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Luister hier eens naar!
berichtheadbangend 'Bright Aura" - Mystic
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 13/09/2014 07:41

Hij ix af tandpastagrijns Heb geen puf meer om een paar rifjes wat strakker in te spelen, geen zin meer om verder te mixen. Het is wat het is. Ik vind t n leker nummertje, en ja de uitvoering kan beter.

Leuk? Stom?

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, “I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
berichtheadbangend Re: 'Bright Aura" - Mystic
Gepost door: Zilty
Datum: 13/09/2014 10:55

Doordat de drums geen dynamiek kennen vlakt het nummer af. Even afgezien van mijn smaak mbt je drumgeluid keuze. Dat is jammer want verder zit er wel flink wat dynamiek in. Zoals altijd is het kneiterharde drums met matig harde gitaren en geen bass.

Zoals altijd is het ook gewoon een erg goede metal compositie en speel je alles strak in. Leuke thema's ook. Maar 'af'? Nee.

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 15/09/2014 12:03

Ja, het blijft altijd moeilijk he... ik heb nep drums en nep bas. Maar volgens mij moet ik het qua drums iig toch wel beter kunnen. Ik zit er aan te denken een andere sample pack te kopen en dan eens de meegeleverde MIDI goed te bestuderen. Misschien doe ik wel categorisch wat fout.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, “I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 15/09/2014 13:47

Een drummer gaat van nature mee met de dynamiek van het nummer.

Voorbeeld: vraag een drummer tijdens de soundcheck om zo hard mogelijk op de snare te slaan. Benadruk 'zo hard mogelijk'. Dan durf ik te wedden dat ie in het beuk refrein zijn volume nog eens verdubbeld. Drummers... het zijn net mensen. blij

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 15/09/2014 14:22

Ja, je hebt ook wel n punt hoor. Aan de ene kant heb je de dynamiek, aan de andere kant heb je t feit dat drummers (vooral in de djenty tak van sport) en engineers er zoveel mogelijk aan doen om het plat te slaan qua dynamiek. Ik speel nu al met velocities, heb verschillende samples per velocity-banden, gebruik (automatisch) steeds net andere samples etc... Misschien gewoon eens een nieuwere sample lib proberen...

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 15/09/2014 18:10

Quote:
FUnkadelic

Ja, je hebt ook wel n punt hoor. Aan de ene kant heb je de dynamiek, aan de andere kant heb je t feit dat drummers (vooral in de djenty tak van sport) en engineers er zoveel mogelijk aan doen om het plat te slaan qua dynamiek.

Daarom, is de meeste djent ook niet meer dan 3 minuten te pruimen. Tesseract is een schoolvoorbeeld. Doodvermoeiend.

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 15/09/2014 18:30

Quote:
Zilty

Daarom, is de meeste djent ook niet meer dan 3 minuten te pruimen. Doodvermoeiend.

ja

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen