Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Luister hier eens naar!
berichtZilty en andere metalheads help!
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 16/09/2014 17:44

Ik heb nu n aantal dingen gedaan:

* een humanizer MIDI formule gemaakt die de timing van alle noten random n beetje naar voren en naar achter verschuift

* een nieuwe kit opgebouwd (met ook hier weer 2 snares gelayerd)

* nieuwe mix instellingen, met als resultaat de drums wat zachter tov de gitaren (let op: er zit nog geen bas in)

Ik post (van mogelijk n toekomstige nieuw nummertje) een versie met gitaren etc, en een versie met alleen drums. Die laatste is n beetje vertekend omdat de maximizer nog aan stond.

Met gitaren etc:

Alleen drums:

Wat moet er gebeuren heren? Zeg t maar tandpastagrijns

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, 的 give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
berichtRe: Zilty en andere metalheads help!
Datum: 16/09/2014 17:51

Overigens leent dit voorbeeld zich uitstekend omdat er blast beats in zitten. Als ik die wat menselijker kan laten klinken is de rest peanuts.

Verder vind ik zelf de gitaren nogal iel klinken hier.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, 的 give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 16/09/2014 20:36

More cowbell!

Sorry, geen tijd om te luisteren. Vanaaf wrs. - morgenochtend jouw tijd

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 16/09/2014 20:45

Quote:
FUnkadelic

Ik heb nu n aantal dingen gedaan: een nieuwe kit opgebouwd (met ook hier weer 2 snares gelayerd)
Wat moet er gebeuren heren? Zeg t maar tandpastagrijns

Fu, wat mij betreft: schrijf een realistische drumpartij. Hier zitten stukken in (ok, stukjes beschaamd) die zo ver bezijden realisme zijn (althans, dat vind ik) mede door de klankkleur et cetera, dat het ongeloofwaardig is.

Edit: sorry dat ik me ermee bemoei; even overheen gelezen dat het alleen voor metalheads was...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/09/2014 20:49 door Foob.
Datum: 16/09/2014 22:00

"ongeloofwaardig"...."metalheads". Ik zie een zekere spanning in deze woordkeuze

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 17/09/2014 07:28

Kwestie van semantiek....
Gepost door: Zilty
Datum: 17/09/2014 08:56

ga eens praten met een drummer en luister hoe een drumstel klinkt, je draait in cirkels nl.. Het zit NIET in de neiuwste sample library of genaunceerde velocities. Dit is 'so far from the truth' dat ik er een beetje om moet lachen. Binnen de metal zijn er zat bands die hun drumtracks triggeren, programmeren of simpelweg replacen dat je met alles wegkomt, iemand op gearslutz vergeleek metal producties wel eens met een indiana jones film: als je denkt dat het echt is ben je wel heel dom, maar de vraag is: maak je een actie komedie of niet?

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 17/09/2014 09:01

lol, die drummer heeft 12 armen, kennelijk.

Datum: 17/09/2014 11:32

Rob: Dan heb je niet goed geluisterd, al mijn drumpartijen houden nl rekening met 2 armen en 2 benen blij

Zilty: ik wil n testje met je doen. Ff wachten toy banavond of as vrijdag blij

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 17/09/2014 12:02

Quote:
FUnkadelic

Rob: Dan heb je niet goed geluisterd, al mijn drumpartijen houden nl rekening met 2 armen en 2 benen blij

Zilty: ik wil n testje met je doen. Ff wachten toy banavond of as vrijdag blij

ik wacht op de bananen speeltjes! Excited!

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 17/09/2014 13:27

blij

Maar ff voor de duidelijkheid voor iedereen. We weten allemaal dat we t over dit soort zaken hebben he?

[youtube]

[/youtube]

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 17/09/2014 13:31

Dit somt t wel op haha

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 17/09/2014 15:34

Die drummers zijn best ok!

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: ron smit
Datum: 18/09/2014 16:38

Jemig, je zou een invaldrummer boeken voor een snabbel en je krijgt dit...
Datum: 18/09/2014 16:52

Gelukkig kunnen ze dan ook vaak dit:

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 19/09/2014 12:08

Zilty en anderen, met bovenstaande drummers in gedachten... ik heb een aantal dingen wederom radicaal veranderd (waarbij ik de discussie over de patronen die ik programmeer even op pauze wil zetten Zilty en t even wil hebben over de sound en de blend daarvan in de mix).

Graag jullie mening!!

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 19/09/2014 14:54

dat is een denkfout, dat de drumlijn en de drumsound twee aparte zaken zijn. tone zit in de vingers, roept hier altijd iedereen. Dat geld ook bij drummen.

That being said: het lklinkt wat beter. kan net zo goed gewenning zijn trouwens knipoog.

Hartelijke groeten,
Zilt

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen