Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Luister hier eens naar!
berichtNieuwe van de Foo Fighters
Gepost door: Roel
Datum: 16/10/2014 22:21

Hij is leuk.

berichtRe: Nieuwe van de Foo Fighters
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 16/10/2014 23:51

Jahoeeeeeeeeee!
Gepost door: scrib
Datum: 17/10/2014 10:27

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de Foo Fighters tof. Maar ik merk toch dat er een dunne lijn is tussen een herkenbare eigen sound hebben, en meer van hetzelfde produceren. Ik heb het idee dat ik dit nummer al ken van de FF.

--
Keep strumming Phil
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 17/10/2014 11:17

FU Fighters

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 17/10/2014 12:21

Die laatste minuut mogen ze er van mij afknippen, teringherrie.
De rest is wel lekker.
Datum: 17/10/2014 13:20

Quote:
scrib

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de Foo Fighters tof. Maar ik merk toch dat er een dunne lijn is tussen een herkenbare eigen sound hebben, en meer van hetzelfde produceren. Ik heb het idee dat ik dit nummer al ken van de FF.

Is dat niet zo voor de meeste bands? Om die reden luister je je juist naar een bepaalde band of niet toch?
Gepost door: bas
Datum: 17/10/2014 13:48

overgewaardeerd bandje

[www.hetdok.com]
Gepost door: Zilty
Datum: 17/10/2014 16:29

Quote:
==X@LeX==

scrib

Is dat niet zo voor de meeste bands? Om die reden luister je je juist naar een bepaalde band of niet toch?

Nou nee. Foo Fighters hebben everlong gemaakt, dus wat mij betreft mogen ze tot in de lengte der dagen blijven cashen met het herkauwen van hun mindere nummers, maar als er 1 of 2 nummers op je cd staan die eruit springen doe je toch iets verkeerd. Best of you is ook zo een: wat een knaller, maar de rest van het album is me toch een partij mediocrity, daar vreten de honden geen brood van. Ik ben elke keer weer teleurgesteld als ik enen compleet album van ze luister. Het eerste album is de uitzondering die de regel bevestigd trouwens.

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: Richard
Datum: 17/10/2014 20:36

Vette track! ben benieuwd naar de rest.
Datum: 17/10/2014 23:51

Quote:
bas

overgewaardeerd bandje

Je begrijpt hoepelijk dat ik als FF fan hier ontzettend moeite mee heb? knipoog
Datum: 17/10/2014 23:53

Neem nou dit nummer! Waanzin vind ik dit! Ik krijg altijd veel energie als ik liveopnames van de Foo zie. Dat krijg ik niet van bijvoorbeeld gitaristen die ik in de regel ook te gek vind. Ik vind veel gitaristen performers (noem ze maar op) geen goede songwriters. Bovendien vind ik uitdagingen ook altijd leuk. Ik zit sinds kort in een FF tributeband en ik kan je vertellen dat de nummers moelijk zijn om te spelen. Noten is n ding, maar de ultieme FF vibe maken...lastig. Maar smaak is smaak.

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/10/2014 23:58 door ==X@LeX==.
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 18/10/2014 01:21

En geen smaak is geen smaak.

CHOPS!!! SNAKE!!! DJENT!!!1!!!

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Gepost door: scrib
Datum: 18/10/2014 14:27

Quote:
==X@LeX==

Neem nou dit nummer! Waanzin vind ik dit! Ik krijg altijd veel energie als ik liveopnames van de Foo zie.

Let it Die is inderdaad ook een van mijn favorieten. En ook eens wat betreft hun live performance. Energie knalt er vanaf. Heb al een paar keer dat optreden in de haven van Sydney gekeken, erg vet.

--
Keep strumming Phil
Gepost door: bas
Datum: 18/10/2014 22:34

@alex - het is de hype er omheen die ik slecht trek.
De energie vind ik wel tof en sommige nummers aardig.

Denk ook dat Grohl een erg goede muzikant en performer is. Qua smaak is het niet echt mijn ding. Vind de nummers over het algemeen teveel van hetzelfde en hoe de zang is ingezet nog meer.

Heb moeite met de term als superband zoals laatst (ook) in De wereld draait door is neergezet. En nu met een nieuw album vind ik het ook allemaal erg sterk overtrokken.

Ze hebben een paar albums uitgebracht, een handvol hits en het wordt neergezet alsof het de enige band is die er toe doet... Kortom een band die bijvoorbeeld 3 albums en 4 hits waaronder 1 superhit krijgt de status van een superband... In mijn ogen dus zwaar overtrokken.

Boney M, REM, Daft Punk, Snoop Dog, Eminem, Alicia Keys, Rick Ashley, Mel en Kim... e.d. Hebben in verhouding dezelfde prestaties geleverd als FF in mijn ogen.

U2, Kravitz, Prince, Kool and the Gang, Metallica, Queen, Coldplay, .... kan er nog wel wat opnoemen knipoog
Hebben over langere periode meer bereikt dan FF. Toch wordt FF nu zo ingeschaald. Dit vind ik niet terecht.

Nogmaals ik heb het niet over smaak maar met het gehypte karakter van de band heb ik moeite.
Hetzelfde had ik ook met Go back to the zoo. 1 goede plaat, 1 goede hitsingle, wat lekkere nummers ernaast en iedereen doet alsof het helemaal fantastisch is en de enige echte rockband in Nederland is.

Denk dat Koos Alberts meer heeft bereikt...

[www.hetdok.com]
Datum: 22/10/2014 16:43

Quote:
bas

Denk dat Koos Alberts meer heeft bereikt...

Dat denk ik niet. By the way hoe durf je die eikels van "Go back to the Zoo"te vergelijken met Foo Fighters! Schande!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/10/2014 16:45 door ==X@LeX==.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen