Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Luister hier eens naar!
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtIstie dan - het debuut van Woods on Fire!
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 12/11/2014 19:07

Eindelijk is het zover: de debuutplaat van mijn band Woods on Fire komt deze week uit.
Je kunt hem al beluisteren via de Luisterpaal van 3voor12. Ik ben zeer benieuwd naar jullie meningen.

Mocht je het live willen beleven: we spelen moregen (donderdag) in Simplon in Groningen en vrijdag is de officiŽle release in de Ekko in Utrecht.
Lijkt me leuk wat gitaar.netters daar te zien. Wees welkom!

Ongenode Gaste
Woods on Fire

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/11/2014 19:07 door Vincent van Haperen.
berichtRe: Istie dan - het debuut van Woods on Fire!
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 13/11/2014 09:43

Zoals eerder gezegd: hou me op de hoogte qua gigs in de buurt van Mokum, dan kom ik. Ik vind jullie echt erg fijne muziek maken!

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, ďI give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Istie dan - het debuut van Woods on Fire!
Datum: 13/11/2014 11:22

Dank je Fu, will do!

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Gepost door: Just-a-Beaver
Datum: 13/11/2014 19:09

Potver, woon ik tien jaar in Grunn, doe je je release er als ik een jaartje weg ben. droevig Die luisterpaal is 128k toch? If so, komt er ergens een flac of desnoods 320k MP3 versie ergens online beschikbaar (bandcamp, iTunes, weetikwat)?

Quote:
JanVrm

De Bever zit er niet naast. Het is alleen even wennen aan zijn geknaag.
Hoort me hier knagen!
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Istie dan - het debuut van Woods on Fire!
Datum: 14/11/2014 03:13

Quote:
Just-a-Beaver

Potver, woon ik tien jaar in Grunn, doe je je release er als ik een jaartje weg ben. droevig Die luisterpaal is 128k toch? If so, komt er ergens een flac of desnoods 320k MP3 versie ergens online beschikbaar (bandcamp, iTunes, weetikwat)?

O jammer inderdaad!

Hij komt binnenkort ook op Bandcamp, Spotify en iTunes.
Het 180 grams vinyl in gatefoldhoes is natuurlijk ook te koop, als je voor extra sexy gaat knipoog

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Gepost door: Richard
Datum: 14/11/2014 21:50

Vincent, leg even contact met het Patronaat in Haarlem.
Er is een groot cafe waar wekelijks bands staan te spelen en twee grote zalen waar jullie vast wel als support act kunnen staan.
Jullie muziek is top! dus ik kom kijken als jullie er staan blij
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 15/11/2014 10:53

P60 in Amstelveen. Ook n goeie denk ik.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, ďI give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 15/11/2014 21:07

Dank, heren! Gaan we doen!

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Scheuren berichtRe: Istie dan - het debuut van Woods on Fire!
Gepost door: Jord
Datum: 21/11/2014 09:27

Heerlijk albumpje hoor Vince!

Lekkere platen zijn wat mij betreft:
Paraffin en Reading Waves

Maar wat mij betreft blijft Muzzle de allerbeste. Misschien is het gewoon herkenning, omdat ik hem al een paar keer had gehoord. Of misschien is hij wel gewoon de allerbeste... van het album grinnikend

Is er een reden waarom hij helemaal achteraan staat op het album? Niet dat het een gegeven moet zijn dat de beste nummers vooraan moeten staan, maar het komt wel vaak voor dat de betere nummers en singles vooraan staan.

Cheesy google page ranking marketing tekst:
Voor een geweldige cover- feestband uit Delft, ga naar -> [www.jalekker.com]
Gepost door: Zilty
Datum: 21/11/2014 12:13

Quote:
Jord

Is er een reden waarom hij helemaal achteraan staat op het album? Niet dat het een gegeven moet zijn dat de beste nummers vooraan moeten staan, maar het komt wel vaak voor dat de betere nummers en singles vooraan staan.

Je beste nummer zet je het eerst. Common knowledge toch?

Hartelijke groeten,
Zilt
Scheuren berichtRe: Istie dan - het debuut van Woods on Fire!
Gepost door: Jord
Datum: 21/11/2014 15:17

Das natuurlijk niet helemaal waar als je een verhaal probeert te vertellen. "Speak to me/Breathe" vind ik bepaald niet de beste nummers van "The Dark Side of the moon".

Time en Money gooien dan hogere ogen. Neemt niet weg dat ze op het verhaal van het album precies op de goede plek staan.

Dus vroeg me af of Woods on Fire ook een bepaald verhaal hebben geprobeerd te vertellen, of dat ze het nummer gewoon niet zien als ťťn van de betere nummers van de plaat.

Cheesy google page ranking marketing tekst:
Voor een geweldige cover- feestband uit Delft, ga naar -> [www.jalekker.com]
Datum: 22/11/2014 12:22

Dank voor de complimenten, Jord!
Ik denk dat je speler de nummers per ongeluk in andere volgorde weergeeft dan de 'officiŽle'. Muzzle is namelijk niet de laatste maar de zevende.
De nummers die je verder noemde staan respectievelijk als tweede nummer van kant A en als eerste nummer van kant B. Dat is zo gekozen omdat dit de meest conventioneel liedjesachtige nummers zijn, die inderdaad in eerste instantie het makkelijkst in het gehoor zullen liggen bij de meeste mensen.
Muzzle is om diezelfde reden ook lekker richting het eind van de plaat.

Voor het verhaal/spanningsboog van het album als geheel hebben we gekozen voor Wassily als nummer 1 en Endeavor als laatste. Beide nummers zijn wat donkerder en minder conventioneel qua vorm, maar brengen je respectievelijk in een goede mood voor het album (zie het als een uit de kluiten gewassen intro) en laten je achter met een repetitief thema dat blijft doorechoŽn in je hoofd als de plaat afgelopen is. Althans, dat hopen we.

Hier kun je de volgorde zoals bedoeld zien, en de plaat downloaden volgens pay what you like principe. Een bijdrage word tuiteraard gewaardeerd!
Het vinyl bestellen kan daar uiteraard ook.

Dank voor jullie feedback!

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 23/11/2014 11:54

Quote:
Zilty

Jord

Dat is eigenlijk niet het best. Het beste zou zijn als je het tussen de helft en tweederde plakt.
Datum: 23/11/2014 12:29

Quote:
Liam

Zilty
Jord

Dat is eigenlijk niet het best. Het beste zou zijn als je het tussen de helft en tweederde plakt.

Ja hoor. Ga buiten spelen.

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 23/11/2014 14:04

Ik vind het mooi Vincent! Verfrissend zonder cliches. Mooie melodieen! Hoor ik af en toe wat Radiohead? knipoog.
Datum: 23/11/2014 14:41

Thanks Alex! Een fijn compliment.
Tsja, dat we van Radiohead houden zullen we niet ontkennen. blij Dat komt denk ik enerzijds omdat onze zanger toevallig eenzelfde hoge stem heeft. En sommige andere instrumenten zijn ook dezelfde.
Anderzijds, toegegeven, denk ik dat we op eenzelfde manier als oa recenter werk van Radiohead aan het zoeken zijn naar de grenzen van het genre alternatieve rock: We zijn ons bewust van de gebruikelijke songwritings-oplossingen en de verwachtingen die het publiek daardoor heeft van een popliedje. We proberen bewust te spelen met die verwachtingen. En gebruiken ook technieken uit experimentelere muziek als noise, minimal music en twintigste eeuwse componisten.

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Datum: 23/11/2014 17:08

Je hebt pm Vincent!
Datum: 23/11/2014 17:26

Nog eens geluisterd. Waanzinnig zelfs. Ik ga proberen jullie via Erik Delobel in Hedon te krijgen!
Datum: 23/11/2014 20:38

Quote:
Zilty

Liam
Zilty
Jord

Nee, ga zelf lekker buitenspelen.

Een componie wordt over het algemeen het prettigst ervaren als de climax van het stuk op ongeveer de helft/tweederde zit. Dit geldt niet alleen voor enkele nummers. maar ook voor gehele albums. Maarja, je zal je hoofd wel weer in het zand begraven als ik tegen je praat. Maarja, joh, het komt wel goed met je.
Datum: 23/11/2014 22:05

De gulden snede heeft hier nix mee te maken Liam
Datum: 24/11/2014 09:45

Dat begrijp ik ook wel.

De sinusregel heeft hier ook niks mee te maken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/11/2014 09:46 door Liam.
Datum: 24/11/2014 10:51

hahaha gapend
gelukkig gebruik ik geen windows
Datum: 24/11/2014 11:54

Quote:
Liam

Zilty
Liam
Zilty
Jord

Nee, ga zelf lekker buitenspelen.

Een componie wordt over het algemeen het prettigst ervaren als de climax van het stuk op ongeveer de helft/tweederde zit. Dit geldt niet alleen voor enkele nummers. maar ook voor gehele albums. Maarja, je zal je hoofd wel weer in het zand begraven als ik tegen je praat. Maarja, joh, het komt wel goed met je.

AH, een componie. Nou, daar weet ik niks van, dus het zla wel kloppen. Ik ervaar jou gemiddeld genoemn als het prettigst als je je bek houdt, trouwens.

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 24/11/2014 12:47

Zla wel kloppen dat je me gemiddeld genoemn als het prettigst ervaart als ik m'n mond houd. Maar dat si ktu voor je.

Het si overgiens neit mjin wjishied, ik hbe hte van een aderne born.
Gepost door: Angelo
Datum: 24/11/2014 15:50

Yep, duidelijk de zoon van Kees

------------------------------------------------
Mijn JoeTjoep!

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen