Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Luister hier eens naar!
berichtAltered scales
Gepost door: ron smit
Datum: 02/01/2015 13:18

Nuttige les (in ieder voor mij) van Robben Ford over de beginselen van gealtereerde loopjes: [www.youtube.com]

Het voegt veel toe aan je solo. Je hoort jongens als Lukather dit soort dingen veel doen: [www.youtube.com] .

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/01/2015 13:56 door ron smit.
berichtRe: Altered scales
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 03/01/2015 19:10

Mmmm mis n beetje on screen graphics met akkoorden en noten. Zou t een stuk makkelijker maken.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, 的 give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 04/01/2015 01:13

Hier vind je meer info:

[www.fanfarewijdenes.nl]
[blog.audioarts.nl]
[www.sprongnaarmuziek.nl] (p. 60)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/01/2015 01:14 door ron smit.
Datum: 04/01/2015 20:55

Thanks! blij

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, 的 give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 05/01/2015 10:36

Eigenlijk simpel, maar had me om de eoa reden nooit echt aan de altered scale of super locrian gewaagd. Maar stiekem ook weer n beetje wel, want de octatonische ladder (diegene die begint met een verlaagde secunde) heeft natuurlijk best veel van dezelfde smaak. En op de V kun je natuurlijk altijd al veel noten uit de bii spelen (denk aan bijv de tritonus substitutie). Het is eigenlijk allemaal een beetje een andere benaming voor de zelfde noten, vind ik dan blij

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 05/01/2015 12:37

[www.fanfarewijdenes.nl] is voor mij allemaal chinees, want ik kan geen noten lezen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2015 12:37 door ==X@LeX==.
Datum: 05/01/2015 12:50

En het is echt zo retesimpel echt.... er is niets aan. Maar goed, een altered scale op bijv. A is dus gewoon de melodisch mineurladder op Bb, maar dan startende op de grote septiem van die ladder (A dus), that's it. En de 3 links spreken vlgs mij alle drie over t feit dat je m vooral speelt over de V trap in een schema.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 05/01/2015 19:48

In essentie correct, met dien verstande dat je het vanuit de V moet benaderen en het goed in je spel moet opnemen als je het wilt gebruiken. Ik vind dat niet makkelijk, maar wel boeiend.

Je herkent met deze wetenschap ook wat beter wat die jazzjongens doen.
Datum: 05/01/2015 21:28

Quote:
"ron smit"

In essentie correct, met dien verstande dat je het vanuit de V moet benaderen en het goed in je spel moet opnemen als je het wilt gebruiken. Ik vind dat niet makkelijk, maar wel boeiend.

Je herkent met deze wetenschap ook wat beter wat die jazzjongens doen.
Daar is dit slechts 鳬n van de onderdelen van ja. Ik heb geen tijd om mijn gehoor te trainen en beter te worden in t herkennen van intervallen en akkoorden, maar als je bijv Allan Holdsworth luistert, wordt je denk ik gek als je dat allemaal moet analyseren blij

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 09/01/2015 19:31

Quote:
==X@LeX==

[www.fanfarewijdenes.nl] is voor mij allemaal chinees, want ik kan geen noten lezen.

Althans niet snel genoeg ;-(

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen