Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Luister hier eens naar!
berichtNot a single guitar was used during the making of this E.P.
Gepost door: RiMesaChamp
Datum: 22/06/2017 13:48

Beste leden,

Na vele jaren afwezigheid laat ook ik mij weer eens zien op het gitaar.net forum, ditmaal met een E.P. die afgelopen januari is uitgekomen. De titel van mijn thread verraadt het al maar een geheel gitaarloze stijl dus... Dessalnietemin hoop ik dat sommigen het wellicht toch interessant vinden blij Het project; genaamd Ortolan, is geheel solo en wordt jullie gebracht vanuit mijn slaapkamer/studio. De E.P. is getiteld: "And so it Began..." Het idee voor deze E.P. ontstond nadat ik een project had afgerond, als onderdeel van een producers-duo, waarin we Hip-Hop, electronica en klassieke muziek met elkaar combineerde - waarna ik geïnspireerd raakte om vanuit dit idee ook meer 'pop'-achtige nummers te gaan maken.

[open.spotify.com]

[itunes.apple.com]

Met vriendelijke groet,

Igee.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/06/2017 14:02 door RiMesaChamp.
berichtRe: Not a single guitar was used during the making of this E.P.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 22/06/2017 20:21

Ortolan are a female indie pop quartet comprised of three sisters and one sister-in-law. The group began taking shape in 2007, when songwriter Stephanie Cottingham played a church coffeehouse with the help of a friend. The audience’s response was encouraging, and Cottingham began making additional appearances at the coffeehouse, often with her two older sisters -- drummer Lara and bass player Brianna -- playing along. Ken Fabianovicz caught one of the girls’ performances and introduced them to Daniel Smith, a local producer and founder of the New Jersey-based label Sounds Familyre. After recording some demo material in Smith’s studio, the group added a fourth member, keyboardist/vocalist Jill Cottingham, and properly joined Sounds Familyre’s roster. The demos were released in 2009 as the Ortolan EP, and a full-length album, Time on a String, appeared early the following year. ~ Andrew Leahey

huh? maar dat ben jij dus eigenlijk??
Gepost door: Da Vinci
Datum: 22/06/2017 21:11

Quote:
oNNo

huh? maar dat ben jij dus eigenlijk??

Pseudoniemen zijn het weer helemaal Onno anno 2017.

Hier had uw advertentie kunnen staan.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/06/2017 21:12 door Da Vinci.
Gepost door: scrib
Datum: 22/06/2017 22:01

Een pseudoniem is een ding, maar een volledig fictief dames-kwartet uit de duim zuigen toch wel wat anders... daar zijn ik en mijn mede bandleden van rock-combo Uteral Prolapse uit North Platte, Nebraska toch heel duidelijk over.

--
Keep strumming Phil
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 23/06/2017 09:52

Quote:
scrib
fictief dames-kwartet
nouja idd. dat... maar dan met een zanger
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 23/06/2017 20:39

Te gek!!! Vet! Heb wel wat gedetailleerd commentaar, zowel ook als negi. Grootste minpunt is dat de nummers nog niet echt eigen smoel hebben. Maar dit is wel iets wat ik trek en zelf ook soms een beetje maak:

[m.soundcloud.com] (let even niet op t platgecompressed zijn van de master)

[m.youtube.com]

Keertje nummertje samen doen? Ik ga van death metal tot orkestraal en van complextro tot jazzrock, maar kan hier ook wat mee. Ken je Galkant's "Weight in Gold"? Die stijl n beetje. Vet man!!

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, “I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Gepost door: scrib
Datum: 23/06/2017 21:56

Voor dat je reageert, Igee, weet dat Fu eigenlijk een trio Zuid-Koreaanse schoolmeisjes is die ooit begonnen zijn op de viool, ontdekt door Guus Meeuwis toen ze in Nederland waren voor een cultureel uitwisselingsprogramma, aan lager wal geraakt in Sint Oedenrode en vorige maand voor het eerst in 7 jaar hun ouders weer gesproken via Skype op de computer van een welzijnswerker.

Maar alle gekheid op een stokje, Fu, je glitchy triphop soundscape klinkt goed! duim omhoog

--
Keep strumming Phil
Gepost door: RiMesaChamp
Datum: 24/06/2017 15:27

Heren,

Bedankt voor de aandacht - FU, uw muziek moet ik nog even luisteren. Daar ben ik nu niet toe in de gelegenheid. Ik waardeer dat jullie even de aandacht hadden voor een beetje off-topic muziek maar misschien is het leuk om binnenkort eens iets met een gitaar erin te posten? :P

Met vriendelijke groeten,

Igee.
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 23/08/2017 02:43

Niet helemaal mijn ding maar wel goed gemaakt, Ig.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen