Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Speeltechniek en theorie
Pagina's: Vorige 1 2 Alle Huidige pagina: 2 van 2
berichtRe: Sterkere Nagels! Maar hoe?
Gepost door: Enno Veerman
Datum: 11/05/2006 22:53

geschokt

Eigen doelpunt?
Wim swingt als een trein... berichtRe: Sterkere Nagels! Maar hoe?
Gepost door: Wim Bremer
Datum: 12/05/2006 08:38

Robbert; in de hoek!!!!! En rap!!!!!!!!!!!!!!
Gepost door: Wetenschapper
Datum: 12/05/2006 18:26

ik heb eens een teennagel gebroken door tegen een bal te trappen, ik zal deze keer dus 'passen'
Gepost door: Grimm
Datum: 12/05/2006 18:42

Het is de bedoeling je teen nagels te knippen , tenzij je een soort van new age Tarzan wilt worden ...
Gepost door: KinK
Datum: 12/05/2006 23:29

je kan ze ook afbijten
Gepost door: Wetenschapper
Datum: 13/05/2006 15:12

of laten amputeren
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 25/06/2006 01:49

In een nagelstudio kunnen ze ook gewoon fiberglas kunstnagels op je eigen nagels plakken. Die zijn stevig een blijven wel zitten (naar verluidt). Of het lekker speelt moet je zelf even testen, want ik plak geen kunstnagel op.
Datum: 26/06/2006 12:38

Ik heb al jaren aan 1 hand nagels van 3 cm, breekt zelden, wat ik aanraad is van die nagelversterkende lak wat word gezien als een kuur voor je nagels.
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 26/06/2006 16:01

De meeste dingen heb ik hier al langs horen komen, maar toch nog even het volgende:

1. Kunsthars is voor reparaties, vooral handig als je een scheurtje in je nagel hebt, dan werkt het prima. Maar het is niet bedoelt voor eprmanent gebruik.

2. Vijlen is essentieel, iedere dag. Het houdt de nagels soepel en 'open'. Dat laatste is ook weer heel belangrijk, want je nagel is levend materiaal, dat moet kunnen ademen. Vooral de punt van de nagel is daar gevoelig voor, vandaar dag vijlen van belang is (in tegenstelling tot knippen): vijlen houdt de porieen open.

3. Middeltjes die je er op smeert: meestal onzin. 'Verharder' is slecht voor je nagels, ze breken er eerder door. Nepnagels sluiten je eigen nagels af van de lucht, dus ook geen goed idee.

4. Gebruik voldoende kalk, dat is wel van belang voor je nagels. Vingernagels zijn daarvoor erg gevoelig. Kalk zit o.m. in melk. Vergelijkingen met je teennagels gaan gemakkelijk de mist in, je hebt toch ook niet de hele dag handschoenen aan ?

5. Hou je nagels kort genoeg. Als je je hend loodrecht voor je ogen houdt moet je punt van de nagel net kunnen zien, dan zijn ze lang zat. Bij mij komt dat neer op ca. 3-4 mm, meer is (voor gitaarspelen) echt niet nodig.
Gepost door: Willem-Victor
Datum: 04/08/2006 11:30

Mijn gitaarleraar had altijd last van zwakke nagels, ookal hield hij ze kort. Zijn persoonlijk ontwikkelde manier was:
Neem een pingpongbal en secondenlijm.
Snijd de pingpongbal in stukjes zodat je die onder je nagel kan doen, secondenlijm ertegenaan, vijlen, en klaar was ie!
Datum: 07/08/2006 09:34

Wat een gedoe ...neem een plectrum.

Of knip je nagels 2 maanden lang iedere dag ( niet spelen dus )
en drink gedurende die 2 maanden elke dag 3 liter volle melk.
Did it liked it still doing it
gitaar spelend

Bericht bewerkt (07-08-2006 09:35)
Gepost door: Robvp
Datum: 08/08/2006 08:38

>>Wat een gedoe ...neem een plectrum.

en speel daarmee Recuerdos de la Alhambra nogal blij

Succes!

Bericht bewerkt (08-08-2006 08:38)
Gepost door: Guy
Datum: 14/08/2006 22:31

Voor diegenen die er interesse voor hebben, nog wat stukjes uit wetenschappelijke publicaties over de werking van elementen die in het menselijk lichaam aanwezig zijn of zouden moeten zijn.

Er is een hele complexe wisselwerking tussen de verschillende elementen. Wat ook geldt voor de opbouw van de nagels en de moeilijkheid om er een oplossing voor te vinden.
Bijvoorbeeld; voor de opname van kalk is er silicium nodig. Heb je een te kort aan silicium .....

Inname van bijkomende elementen om een tekort weg te werken voor het ene blijkt dan weer ( en dit is individueel bepaald) nadelig te zijn voor een ander evenwicht.
Zo kan je alle mogelijke medische publicaties uitpluizen, op het einde van de rit ben je geen stap verder.

Individueel kan er echter misschien wel een oplossing uit de bus komen. Een uitgebreid bloedonderzoek laten uitvoeren, kan voor sommigen dus misschien wel een " behandeling " bieden.

Maar het blijft een opportuniteit (zoals ik reeds eerder schreef): wie een algemene oplossing vindt wordt gegarandeerd euro miljonair. Dat geen enkel farma- bedrijf de oplossing biedt, bewijst nogmaals de moeilijkheidsgraad om tot die oplossing te komen.

Goede verzorging blijft wel, in elke situatie, noodzakelijk.

publicaties:
Tekort eiwit:
Een gebrek aan eiwit betekent afname spieromvang. Het kan ook leiden tot irritatie van de luchtwegen, verwondingen die maar niet willen genezen en gebroken vingernagels.

Botten bestaan hoofdzakelijk uit calcium, magnesium en fosfaat. Silicium speelt een belangrijke rol bij de absorptie van deze elementen. Bij de samenstelling van de botten werkt silicium als vitamine D: het versnelt de opbouwende functies, en het is tijdens de groeifase zelfs nodig voor de opbouw van de schedelbeenderen, die heel anders worden gevormd dan de andere botten (waarbij kraakbeen in beenderen worden omgezet).

Huid, haren en nagels vormen samen het levende omhulsel, waaraan we vaak al van buiten kunnen zien hoe goed we ons van binnen voelen.
Voldoende silicium in het lichaam kan bepalend zijn voor de glans van onze haren, de dikte van onze nagels en de kleur van onze huid, en kan ervoor zorgen dat deze gezond blijven.
In de huid bevinden zich grote suikerelementen, vergelijkbaar met die in het kraakbeen (mucopolysacchariden), die met prote´ne gecombineerd een netwerk vormen waarmee de huid in staat is water vast te houden. Deze waterbindende eigenschap van de huid wordt door silicium ondersteund.

Silicium

Chemisch element afgekort met de letters "Si" met atoomnummer 14,
atoommassa: 28,09 g/mol.
Silicium is te vinden in bindweefsel, haar en nagels.
Deze stof komt tegenwoordig niet veel meer voor in de voeding.
Enkele symptomen bij een gebrek aan silicium zijn zwakke broze nagels
(die meteen afbreken) droog dor haar en rimpels.
Rimpels kunnen ontstaan omdat dit mineraal nodig is voor het vormen
van bindweefsel dat de huid van binnenuit ondersteunt.
Silicium is wel een spoorelement.

Eigenschappen.
Het schijnt haaruitval te helpen voorkomen.
Kan osteoporose voorkomen door het lichaam te helpen bij
de opname van calcium in de botten.
Helpt beschermen tegen bepaalde ziekten van hart en bloedsomloop.

Symptomen bij een tekort.
Onbekend, maar zwakke nagels, breekbare botten en haar en een slecht uitziende
huid kunnen symptomen zijn.

Voorzichtig en giftigheid.
Giftig wanneer het ge´nhaleerd wordt.
Silicium in onze voeding is waarschijnlijk niet giftig.
Het kan bijdrage tot de vorming van nierstenen.

Dosering en natuurlijke bronnen.
Enkele belangrijke bronnen van silicium zijn onder andere: volkoren granen,
groente, voedingsvezels, citrusvruchten en hard drinkwater.
De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van dit mineraal is niet vastgesteld,
maar we hebben per dag 20 tot 30 mg nodig.
Men is van mening dat we ongeveer 200 mg via onze voeding binnen krijgen.
Een voedingssupplement kan het beste ingenomen worden in de vorm van
een multivitaminen- en mineralentablet; natuurlijke aanvullingen bevatten 400 mg.
Datum: 14/08/2006 22:36

quote: "De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van dit mineraal is niet vastgesteld, maar we hebben per dag 20 tot 30 mg nodig.
Men is van mening dat we ongeveer 200 mg via onze voeding binnen krijgen."

In welk ander land kom je hier mee weg ? Belgen: ik hou van jullie !
Gepost door: Guy
Datum: 15/08/2006 22:32

Rob, je hebt de hele reutemeteut aandachtig gelezen, dat kan niet ontkent worden knipoog

Nu, de liefde is wederzijds hoor want ik heb deze publicatie van deze site geplukt :[www.natuurkruiden.nl].

en nl. staat voor ....

verliefd

En wie weet, misschien is het wel juist wat er beweerd wordt in de zin van 20 tot 30mg hebben we minimum nodig; 200mg krijgen we binnen via de voeding. Wat dus betekent dat er geen reden hoeft te zijn om te paniekeren. ?

Enfin, ik moet eerdaags weer voor een onderhoudsbeurt naar de dokter; zal gelijk even navragen hoe en wat.
Datum: 16/08/2006 13:06

verliefd
Gepost door: Herman van Tilburg
Datum: 23/07/2015 17:36

Ik heb ooit les gehad van Ab Bronkhorst.
Die had een gouden tip. Mavala nagelverharder. Je kunt het nog steeds krijgen. Ik bestel het middels internet.

Iets van twee keer per week (of een keer) er op smeren en na een tijdje (je moet wat geduld hebben) worden de nagels goed hard en blijven ze lang heel.

Breken blijft altijd mogelijk, maar mijn ervaring is dat het absoluut minder vaak gebeurt.
Gepost door: Herman van Tilburg
Datum: 23/07/2015 17:47

Sorry, deze bedoel ik dus: [www.douglas.nl]
Gepost door: Gitaarlex
Datum: 23/07/2015 19:53

Shit Herman, had dat even 9 jaar eerder verteld.
Ik zit de afgelopen 9 jaar met afgebroken nagels en kon dus geen gitaar meer spelen.
Ik ga het weer oppakken als ze weer hard zijn.

Als buizen elkaar pijpen krijg je een moddelig geluid.
Scheuren berichtRe: Sterkere Nagels! Maar hoe?
Gepost door: Jord
Datum: 27/07/2015 11:15

Sjezus, is het tegenwoordig hip om te reageren op topics die 40 jaar oud zijn? schouderophalend

Cheesy google page ranking marketing tekst:
Voor een geweldige cover- feestband uit Delft, ga naar -> [www.jalekker.com]
Gepost door: Hadi
Datum: 02/08/2015 19:46

Beste,

Ik ben ook flamenco gitarist en gebruik ecrinail, is echt goed. Had vroeger problemen met de wijsvinger, volledig opgelost. Je kan het bij de apotheker kopen.
Gepost door: Tom Edskes
Datum: 31/01/2016 10:14

Bij mij zijn mijn nagels zwak doordat ik van mijzelf redelijke zweethanden kan hebben tijdens concerten (afhankelijk van hoe fijn het repertoire in mijn vingers zit).

Ik doe dan secondenlijm, dun twee laagjes, op het wit van mijn nagels. Daarvoor gebruik ik secondenlijm van Bison met een kwast (te koop bij Gamma en Blokker).

Deze lijm gebruik ik ook voor reparaties, daarvoor gebruik ik het papier van een theezakje (er is altijd wel een theezakje in de buurt). Eerst lijm erop, dan het papier erop drukken, lijm erop en dit nog een keer herhalen. Van een afstand ziet het er supernetjes uit, en het is makkelijk te bewerken met polijstpapier.
Pagina's: Vorige 1 2 Alle Huidige pagina: 2 van 2

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen