Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Speeltechniek en theorie
berichtvraagje
Gepost door: Mario
Datum: 04/09/2010 12:34

ik speel al 13 jaar gitaar,maar gewoon de akkoorden,en er komt toch al wat uit van muziek,maar de tijd is gekomen........
denk ik, dat ik iets nieuws wil.....
NU is mijn vraag ,als je van akkoorden over gaat bv...do akkoord naar sol akoord,
Bestaat er dan iets dat je met een bepaalde overloop solo bv van het 1 akkoord naar
het andere kunnen overgaan zonder dat er een stop tussen zit.
berichtRe: vraagje
Gepost door: Lespet
Datum: 04/09/2010 12:39

Bedoel je iets van een overgangsakkoord (+ akkoord )ofzo?
Datum: 04/09/2010 13:27

nee..zo iets zoals een bepaalde snaar los laten of snelle tokkel op een overgangs
akkoord,bv...do akkoord en 2 bas loopjes en dan naar sol akkoord.maar dan iets ja..
dat ritmisch hoort
Datum: 04/09/2010 13:34

Het zit zo,ik heb nooit muziek school gevolgd,en ik heb gitaar leren spelen zuiver
uit een boek,noten lezen kan ik maar niet 100 procent,
Ik heb dan op een punt gestaan, dat als ik een liedje hoorde op de radio, dat ik dat
kwasi akkoorden kon na spelen,nu is dat wat geminderd omdat ik in de bouw werk..
maar ik wil nu gewoon het gitaar spelen wat verfijnen,en ik weet dat je er heel wat met kunt, als gewoon de juiste speeltechniek, en met wat hulp daar kunt op oefenen.
Mijn voorkeur gaat dan voor het spelen met alles erop en eraan bv.. zoiets van METTALICA NOTHING ELSE MATTERS

Alvast bedankt voor de hulp.

GRt mario
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 04/09/2010 13:44

Mario, - welkom op dit forum overigens - ik zou om te beginnen dat boek dat je nu gebruikt hebt weggooien. Wil je wat verder komen dan zal je het met do-re-mi en zo niet gaan redden. Elders op dit forum kun je een hoop informatie vinden over (beter) leren gitaarspelen. Op internet kun je vele sites daarover vinden of je kunt les-DVD┤s kopen. Succes ermee.
Datum: 04/09/2010 14:04