Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Speeltechniek en theorie
berichtvraagje
Gepost door: Mario
Datum: 04/09/2010 12:34

ik speel al 13 jaar gitaar,maar gewoon de akkoorden,en er komt toch al wat uit van muziek,maar de tijd is gekomen........
denk ik, dat ik iets nieuws wil.....
NU is mijn vraag ,als je van akkoorden over gaat bv...do akkoord naar sol akoord,
Bestaat er dan iets dat je met een bepaalde overloop solo bv van het 1 akkoord naar
het andere kunnen overgaan zonder dat er een stop tussen zit.
berichtRe: vraagje
Gepost door: Lespet
Datum: 04/09/2010 12:39

Bedoel je iets van een overgangsakkoord (+ akkoord )ofzo?
Datum: 04/09/2010 13:27

nee..zo iets zoals een bepaalde snaar los laten of snelle tokkel op een overgangs
akkoord,bv...do akkoord en 2 bas loopjes en dan naar sol akkoord.maar dan iets ja..
dat ritmisch hoort
Datum: 04/09/2010 13:34

Het zit zo,ik heb nooit muziek school gevolgd,en ik heb gitaar leren spelen zuiver
uit een boek,noten lezen kan ik maar niet 100 procent,
Ik heb dan op een punt gestaan, dat als ik een liedje hoorde op de radio, dat ik dat
kwasi akkoorden kon na spelen,nu is dat wat geminderd omdat ik in de bouw werk..
maar ik wil nu gewoon het gitaar spelen wat verfijnen,en ik weet dat je er heel wat met kunt, als gewoon de juiste speeltechniek, en met wat hulp daar kunt op oefenen.
Mijn voorkeur gaat dan voor het spelen met alles erop en eraan bv.. zoiets van METTALICA NOTHING ELSE MATTERS

Alvast bedankt voor de hulp.

GRt mario
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 04/09/2010 13:44

Mario, - welkom op dit forum overigens - ik zou om te beginnen dat boek dat je nu gebruikt hebt weggooien. Wil je wat verder komen dan zal je het met do-re-mi en zo niet gaan redden. Elders op dit forum kun je een hoop informatie vinden over (beter) leren gitaarspelen. Op internet kun je vele sites daarover vinden of je kunt les-DVD┤s kopen. Succes ermee.
Datum: 04/09/2010 14:04

Als je al 13 jaar speelt (ik weet niet hoe intensief) zou ik toch eens de overstap gaan maken naar ander lesmateriaal. Want waar jij nu over praat qua techniek kreeg ik al na 1,5 jaar gitaarles. Overigens vind ik je informatie best onduidelijk, speel je akoestisch / elektrisch of allebei?

Quote: Ik heb dan op een punt gestaan, dat als ik een liedje hoorde op de radio, dat ik dat kwasi akkoorden kon na spelen,nu is dat wat geminderd omdat ik in de bouw werk?

Wat voor verband probeer je hiermee te leggen? dat je minder speelt dat je spel stijver is geworden? Voor de rest vooral veel blijven spelen gewoon nummers leren, en misschien is overwegen echte gitaarles te gaan volgen. Nogmaals ik weet niet hoe goed je bent, of hoe je techniek is maar als ik het zo lees voor iemand die 13 jaar al speelt vind ik het onder de maat maar dat is mijn mening no offense. beschaamd
Datum: 04/09/2010 14:05

Beste foob..

Welke dvd raad jij me dan aan waar alles op staat wat ne mens moet weten,en van boeken ben ik ook niet meer zot..ik ben gewoon iets van recht to the point.
En ik besef nu muziek is alles voor mij...maar ik wil meer weten en zeker meer leren.

Alvast bedankt..
Gepost door: Bob
Datum: 04/09/2010 14:06

Neem dan maar les.
Gepost door: MFJort
Datum: 04/09/2010 14:07

kijk ook eens op youtube en zoek b.v. naar lesjes van nextlevelguitar of van gr8bluesgtr.
Gepost door: Bob
Datum: 04/09/2010 14:10

Een filmpje ziet niet wat je verkeerd doet, een leraar wel blij
Datum: 04/09/2010 14:12

Quote:
Mario

Beste foob..

Welke dvd raad jij me dan aan waar alles op staat wat ne mens moet weten,en van boeken ben ik ook niet meer zot..ik ben gewoon iets van recht to the point.
En ik besef nu muziek is alles voor mij...maar ik wil meer weten en zeker meer leren.

Alvast bedankt..

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er is op dit forum al heel wat langs geweest. In het blad ┤Gitarist┤ komen ook regelmatig reviews langs van les- en instructie dvd┤s.
Het advies van Robin en Jordi lijkt me ook niet verkeerd.
Datum: 04/09/2010 14:16

alvast bedankt jongens,ik zal dan toch eens de knoop moeten doorhakken om mischien
eens gitaar lessen te gaan nemen of op internet eens te gaan kijken over hoe en wat.

Kan er mij iemand prijzen geven van zo'n leraar,maar dan wel in prive...

Alvast bedanklt

GRT mario
Datum: 04/09/2010 14:22

Per week 30 minuten priveles heb ik, kost me 171 euro per 3 maanden. succes
Gibson en Fender berichtRe: vraagje
Gepost door: Spollie
Datum: 19/09/2010 14:45

Wat lessen kosten ligt er een beetje aan. Zelf betaal ik 25 euro per 3 kwartier, maar goedkoper kan ook wel. Dan heb je wel priveles en les van een gediplomeerde leraar.

Lid van het elite groepje gitaarspelers die de mooiste kleur gitaar hebben: ROOD!
Het groepje waar ondere andere Stefhan, Benwave, Rink, Zilty, Chris, Arjan, oNNo, DML, Michel, Gibu, Nik, Marcel, Bas, Carien, Maurice Makaay, Paul Beerens, Olaf Tuulen, E.R. Kanters, Jeroen en andere virtuozen bijhoren!
Gepost door: Kees Vlees
Datum: 19/09/2010 15:48

Quote:
Mario

nee..zo iets zoals een bepaalde snaar los laten of snelle tokkel op een overgangs
akkoord,bv...do akkoord en 2 bas loopjes en dan naar sol akkoord.maar dan iets ja..
dat ritmisch hoort

Uiteraard kan dat dude.
Neem les van iemand die dat zelf kan voordoen.
Leraren zijn te vinden.
Richtprijs: 25 euri/uur
Twee uur aangesloten: 40 euri. (leerling die van wat verder komt, twee/maand)

Nee, ik voel hem al aankomen, niet bij mij. Lessen zitten helemaal vol.

Succes.

Kees Vlees
zelfs mijn zus en dat is een schele
speelt niet op een tele
Gepost door: Bart
Datum: 17/10/2010 11:49

Ik ben ook pas met privÚlessen begonnen in Limburg(B) heb er al twee gehad, ik betaal 12euro per uur. Iedere week ÚÚn uurtje
Als ik de prijzen hier zie, moet ik zeker niet klagen.
Datum: 20/10/2010 13:32

Als je bij me in de buurt woont, mag je gerust langskomen voor wat tips en tricks...gratis blij

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen