Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Speeltechniek en theorie
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Alle Volgende Huidige pagina: 3 van 4
berichtRe: Gitaar les geven
Gepost door: Angelo
Datum: 27/08/2011 02:57

Zonder geld is het gewoon geen optie dan heeft et niets meer met keuze te maken.

En nee, jij mist de punten, niemand vergelijkt de bezigheid autorijden op zich met gitaarspelen zoals jij doet. Men heeft het over gediplomeerde docenten tegenover niet gediplomeerden en dan is rijles een uitstekend voorbeeld om het belang van goed les krijgen aan te geven. Maar jij roept autorijden is anders want bij gitaarspelen boeit het geen reet als je fout les krijgt.

Tja iemand emand die dat roept op een gitaarforum moet je sowieso al niet serieus nemen.

------------------------------------------------
Mijn JoeTjoep!
Gepost door: Just-a-Beaver
Datum: 27/08/2011 11:47

Quote:
Dat zeg ik ook niet. Wat als een beginner niet genoeg geld heeft voor gitaarlessen? Dan is een niet-gediplomeerde leraar misschien een betere keuze als de lessen daarvan goedkoper zijn, lijkt me.

Nee, we hebben net al afgesproken dat gediplomeerd beter is. Was je het mee eens dus nu niet gaan draaien. Dan kan je daarna wel allerlei flauwekul gaan roepen (wat als er geen gediplomeerd iemand in de buurt woont? Wat als de gediplomeerde docent in een buurt woont met veel drugsgeweld? Wat als blabla) maar daar gaat het dus niet om. Verder vind ik geld wel een slappe-lul argument. In Nederland kost een gediplomeerd iemand zo'n 15,- per les van 30 minuten. Met drie lessen per maand kom je al een heel eind en praktisch iedereen in Nederland kan dat bij elkaar brengen. Het kan je vakantie kosten, je eet een week per maand euroshopper pasta of je moet misschien andere keuzes maken maar daar het blijft gewoon bij: een keus. Om dan je uit je eigen tegenstrijdigheden te redden met vage situaties als 'stel dat iemand geen geld heeft, geen keuzes wil maken en het dus eigenlijk nauwelijks boeit en ie dus verder helemaal geen keuze heeft omdat gediplomeerde mensen afvallen dan is de beste keuze de enige keuze, toch?' ben je wel heel wanhopig.

Quote:
Dat maak ik zelf wel uit

Nee, dat maak je niet. Je mag er wel een mening hebben hoor, van mijn part geloof je dat de maan van kaas is maar dat maakt het nog niet zo. blij Je hebt echter nu al jezelf tegengesproken en onder andere beweerd dat goed gitaarles krijgen niet zo belangrijk is bij gitaarles dus je moet ons vergeven als je mening niet zo serieus wordt genomen hier. Mag je ook weer zelf een mening over hebben. knipoog

Quote:
JanVrm

De Bever zit er niet naast. Het is alleen even wennen aan zijn geknaag.
Hoort me hier knagen!
Gepost door: Kees Vlees
Datum: 27/08/2011 13:53

Onno, stukje gaat komen dude.
Valt niet helemaal mee die omschakeling naar het fingerpicken.
Wel erg leuk, zoals gezegd weinig routine, dat kost nog ewven tijd.

We hebben helemaal niet afgesproken dat gediplomeerd beter is!
(met Johan Cruyf als voorbeeld sla je direct elke discussie hoerover uiteraard dood)
Er is maar 1 JC, dat wel.
Lesgeld? 20 euro: drie kwartier, kan uitlopen tot max een uur.
Dan staat de volgende leerling er.
Nee, dit is geen reclame, praktijk zit vol.

Kees Vlees
zelfs mijn zus en dat is een schele
speelt niet op een tele
Gepost door: SG301
Datum: 27/08/2011 17:44

Was Satriani een gecertificeerde leraar dan ??

Quote:
Angelo

En tuurlijk zijn er goede leraren die niet gecertificeerd zijn, maar een goede leraar stelt niet zo'n algemene vraag. Een goede leraar kan ook vast zitten met een leerling en advies inwinnen bij zijn/haar collega's.

Maar een goede leraar zal dan echt wel met een uitgebreidere vraag komen dan ik zoek leuke oefeningetjes. Die zal eerst uitleggen wat precies het zwakke punt is, wat hij wil bereiken welke aanpakken hij al heeft geprobeerd.

Verder helemaal geen probleem als iemand bij een beunhaas les neemt hoor, iedereen lekker doen wat ie zelf wilt. Maar iedereen die daar zn vraagtekens bij zet mag dat ook gewoon doen.

Dit dus...

Quote:
Nico

Ik denk dat Nina spijt heeft van de vraag die ze hier gesteld heeft.

Is natuurlijk ook wel zo. Ze vroeg namelijk om 'leuke' oefeningen en niet of ze volgens ons een goede lerares is of niet. Ook weten we haar achtergrond verder niet. Misschien vergelijken wij onze situatie teveel met die van haar 'beginnende' leerlinge ? Als haar leerlinge vind dat zij goed les krijgt..who cares right ?

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/08/2011 18:48 door SG301.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 27/08/2011 21:51

Quote:
Just-a-Beaver
In Nederland kost een gediplomeerd iemand zo'n 15,- per les van 30 minuten.
...eh waar dan?
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 28/08/2011 11:38

Quote:
SG301

Was Satriani een gecertificeerde leraar dan ??
Nee, hij was door zijn hoge spelniveau, blijkbaar van (voor zover onze informatie gaat) nature meegekregen didactische inzichten en door zijn eigen gevolgde jazzgitaar- en piano-lessen een uitzondering die de regel bevestigt blij

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, 的 give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 28/08/2011 12:02

Quote:
Als haar leerlinge vind dat zij goed les krijgt..who cares right ?

De leerlinge, op de langere termijn. Als beginner weet je namelijk helemaal niet wat goede les is en wat niet en er zijn zat mensen die na jaren spelen erachter komen dat de basistechniek verkeerd is aangeleerd.

Quote:
...eh waar dan?

Groningen, drie gitaardocenten, een piano docent en een viool docent. Al mijn docenten waren van cons in Groningen en vroegen allemaal dezelfde prijs. Net even op inet gekeken, daar vind ik als ik zoek op 'muziekles gediplomeerd kosten' de eerste drie marktplaatslinks met kosten van E15/30min, E16/30min en E20/45min. Ik meen uit je vraag op te maken dat je er iets raars aan vindt?

Quote:
JanVrm

Hoort me hier knagen!
Datum: 28/08/2011 14:57

Quote:
Just-a-Beaver

De leerlinge, op de langere termijn. Als beginner weet je namelijk helemaal niet wat goede les is en wat niet en er zijn zat mensen die na jaren spelen erachter komen dat de basistechniek verkeerd is aangeleerd.

Helemaal waar, hopelijk is ze hierna dan ook een ervaring rijker. Namelijk dat het lessen bij niet gecertificeerde leraren altijd 50/50 is. Je kunt immers een 'Satriani' als leraar treffen of het tegenovergestelde. Als de leerlinge zo'n fout wilt maken om daar 'speciaal' achter te komen 'be my guest'

zo bedoelde ik het meer clownesk

Ik weet niet of ze oud genoeg is, om zulke beslissingen te nemen. Maar mocht ze niet oud genoeg zijn dan is er toch wel een stukje verantwoordelijkheid, bij de ouders om hierover na te denken..(het op safe spelen of gokwerk)

Greetz,

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2011 15:04 door SG301.
Datum: 28/08/2011 15:06

Quote:
Namelijk dat het lessen bij niet gecertificeerde leraren altijd 50/50 is. Je kunt immers een 'Satriani' als leraar treffen of het tegenovergestelde.

Tsja, om heel eerlijk te zijn heb ik zo'n vermoeden dat de Satriani's wel iets in de minderheid zijn... bezorgd

Quote:
JanVrm

Hoort me hier knagen!
Datum: 28/08/2011 15:13

Quote:
Just-a-Beaver

Quote:
Namelijk dat het lessen bij niet gecertificeerde leraren altijd 50/50 is. Je kunt immers een 'Satriani' als leraar treffen of het tegenovergestelde.

Tsja, om heel eerlijk te zijn heb ik zo'n vermoeden dat de Satriani's wel iets in de minderheid zijn... bezorgd

Om maar een HEEL extreem voorbeeld aan te halen knipoog Want dat is Joe, een extremist tong uit de mond grijns

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2011 15:14 door SG301.
Datum: 28/08/2011 15:52

En t is een slechte leraar die Joe. Hij zit altijd maar te dagdromen (in een blauwe droom welteverstaan).

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, 的 give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 28/08/2011 16:00

Ik voel een pagina vier aankomen. *zoekt naar de discography van Satch op wiki* tong uit de mond grijns

Quote:
JanVrm

Hoort me hier knagen!
Datum: 28/08/2011 16:01

Jeeh pagina 4 komt straks!
Datum: 28/08/2011 16:09

Quote:
FUnkadelic

En t is een slechte leraar die Joe. Hij zit altijd maar te dagdromen (in een blauwe droom welteverstaan).

grinnikendklappend
Gepost door: Lespet
Datum: 28/08/2011 16:29

Of Joe gecertificeerd is weet ik niet, wel dat hij Music Theory heeft gestudeerd (Highschool) 2,5 jaar, daarna les bij een Jazz-gitarist, een Jazz pianist en ook nog op Berklee Music College heeft gezeten, of hij certificaten heeft gehaald, weet ik niet (Wiki heeft er niks over geschreven), nmaar notenschrift lezen kan hij wel.
Datum: 28/08/2011 17:02

Volgens mij heeft ie helemaal niet op Berklee gezeten. Gewoon muziekles op college hoor (en idd lessen van een jazzgitarist en eoa pianiste).

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 28/08/2011 17:09

Hij verhuisde naar Berkeley, zijn student Vai studeerde aan Berklee. Maar goed, da's allemaal het punt niet. Satch is natuurlijk iemand met een muzikale opleiding, zowel prive als institutioneel en daarnaast iemand met buitengewone kwaliteiten. Hem gebruiken als voorbeeld voor wat je zoal kan verwachten als je bij een doorsnee docent zonder opleiding aanklopt is natuurlijk totaal misplaatst. Een beetje van het niveau als zeggen dat je ogen niet zo belangrijk zijn omdat Stevie Wonder ze ook niet gebruikte. Die 'eoa jazz pianiste' is trouwens Lennie Tristano: [en.wikipedia.org]

Quote:
JanVrm

Hoort me hier knagen!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2011 17:11 door Just-a-Beaver.
Datum: 28/08/2011 17:11

Das wat ik ook allemaal roep hier ja knipoog

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 28/08/2011 17:13

De Waarheid is ook simpel. knipoog

Quote:
JanVrm

Hoort me hier knagen!
Datum: 28/08/2011 17:13

Zekers.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 28/08/2011 17:15

Als je toch nix te doen hebt tsjek eens de nieuwe 'depressieve tonijn'? Is nu op jouw aanraden een wel volwassen mix.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 28/08/2011 17:17

Hoi ik ben Joe S. ik ben nieuw op het forum weten jullie misschien nog goede theorie oefeningen?

Mijn JoeTjoep!
Datum: 28/08/2011 17:32

Waarom Joe? Je gaat toch niet lesgeven he?

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 28/08/2011 17:56

Jawel kennis, genaamd Kirk H. heeft wat hulp nodig hij bakt er niets van. Als jullie niets weten smeer ik em gewoon een wah pedaaltje aan.

Mijn JoeTjoep!
Datum: 28/08/2011 18:42

Quote:
Just-a-Beaver

Hem gebruiken als voorbeeld voor wat je zoal kan verwachten als je bij een doorsnee docent zonder opleiding aanklopt is natuurlijk totaal misplaatst.

Ho ho dat is niet wat ik bedoelde, hoewel het misschien zo is over gekomen. Ik wilde hiermee alleen aangeven, dat het niet zo zeer draait om het papiertje alleen, maar om je kwaliteiten als leraar. Ik nam Joe als voorbeeld omdat hij het eerste in me opkwam, die zoiets heeft geflikt en algemeen gerespecteerd wordt als leraar.

Het is natuurlijk veel handiger als je zo'n papiertje hebt, zodat mensen weten dat je wel degelijk les kunt geven. Maar als je zo'n papiertje niet hebt/wilt halen (maar wel kennis van zaken hebt) betekent het niet per definitie dat je geen les kunt geven toch ? Dit is het enige wat ik ermee duidelijk wilde maken.

Quote:
Just-a-Beaver

Een beetje van het niveau als zeggen dat je ogen niet zo belangrijk zijn omdat Stevie Wonder ze ook niet gebruikte. Die 'eoa jazz pianiste' is trouwens Lennie Tristano: [en.wikipedia.org]

Heb eerder iets van: Als je blind bent, betekent het niet per definitie dat je geen goede zanger/pianist kan worden/zijn. Talent is veel belangrijker, Kijk maar naar Stevie clownesk

Greetz,

edit: nog een 10e edit dan maar grinnikend

10 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2011 19:31 door SG301.
Gepost door: Zilty
Datum: 29/08/2011 10:03

tsjonge zeg, Bever legt het toch allemaal heel helder uit, zijn jullie zo dom of willen jullie het niet begrijpen?

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 29/08/2011 15:38

Quote:
Zilty

tsjonge zeg, Bever legt het toch allemaal heel helder uit, zijn jullie zo dom of willen jullie het niet begrijpen?

Tjaa.....Als iedereen nu een autodidact was, dan zouden we deze stomme discussie niet voeren ruzie makend tong uit de mond grijns

Ik ben het op veel punten eens met Beaver, maar ik vind dat hij het een beetje te zwart/wit ziet wat betreft leraren. (niet gecertificeerd = altijd/meestal slecht)

Misschien moeten ze een steekproef houden onder die beunhazen, dan kunnen we met harde cijfers komen aanzetten tong uit de mond grijns

Greetz,
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 29/08/2011 15:40

Ik heb ook een tijdje gitaarles gegeven. Ongecertificeerd uiteraard. Sorry daarvoor.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 29/08/2011 15:42

Dat je naar Amerika gaat, soit, maar dat je ongecerti....heb jij dat 馗ht gedaan Rob?
Datum: 29/08/2011 15:43

Quote:
"Rob de Jong"

Ik heb ook een tijdje gitaarles gegeven. Ongecertificeerd uiteraard. Sorry daarvoor.

belerendclownesk

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/08/2011 15:44 door SG301.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Alle Volgende Huidige pagina: 3 van 4

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen