Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Speeltechniek en theorie
Ikke en Les Paul bij Epycenter berichtpinched harmonics
Gepost door: Chris Ketelaer
Datum: 07/11/2011 13:53

Ik krijg pinched harmonics moeilijk gespeeld. Kan dit liggen aan mijn niet zo nieuwe snaren set?
berichtRe: pinched harmonics
Gepost door: Angelo
Datum: 07/11/2011 14:59

Yep oude snaren is 1 van de oorzaken die het spelen van ph's vermoeilijkt

------------------------------------------------
Mijn JoeTjoep!
Gepost door: Zilty
Datum: 07/11/2011 16:24

bedoel je de natuurlijk op de vijfde en 7de of de artificials? De squeals zeg maar? Dat laatste is een truukje dat nauwelijks aan je spullen ligt en veel meer aan je techniek. Zoals alles eigenlijk bedenk ik me nu. Wat een generiek antwoord Zilty! *klopt zichzelf op de rug*

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 07/11/2011 16:46

Nauwlijks aan je spullen ligt? Het eerste wat je leert als je wilt squealen is , zorg dat je actie niet te laag staat en dat je verse snaren hebt.
Een pinch harmonic doe je met je aanslaghand ongeacht de positie van je fretting hand kun je squealen. Naast technieck, positie van je aanslaghand en actie heeft de versheid van je snaren wel degelijk een grote invloed bij het krijgen van een sterke squealie.

Mijn JoeTjoep!
Datum: 07/11/2011 17:09

Quote:
Angelo
Het eerste wat je leert als je wilt squealen is , zorg dat je actie niet te laag staat en dat je verse snaren hebt.

Het eerste wat jij leerde Angelo. Tuurlijk ligt het ook aan je spullen. Gain helpt he. Maar als het niet lukt op oude snaren lukt het op verse ook niet. Of je bent een prutser. OF je hebt een deal met D'Addarioknipoog

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 07/11/2011 17:37

Ok als je het niet kan is iets anders maar de vraag was het gaat maar moeilijk. En oude snaren geven gewoon een stuk minder sterke squealies. En je gear maakt zeker wat uit de ene gitaar/pickup combinatie geeft gewoon vele sterkere squeals dan de andere. Op mijn bv ibby maakt het geen reet hoge actie, lage actie, oud nieuw. Op mijn lp kloon klinken ze met oude snaren toch echt heel erg lafjes.

Probeer maar eens op een dode set snaren op een akoestische gitaar sqealies te maken. Grote kans dat ze met oude snaren niet te horen zijn en met verse snaren wel.

OF

ik ben idd gewoon een prutser

Mijn JoeTjoep!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/11/2011 17:39 door Angelo.
Gepost door: Br@m
Datum: 07/11/2011 20:06

Quote:
Zilty

bedoel je de natuurlijk op de vijfde en 7de of de artificials?

Gezien zijn vraag bedoelt ie denk ik niet de natuurlijke maar de pinch harmonics (met plectrum)

On the internet you can be anything you want.

It's strange that so many people choose to be stupid.
Datum: 08/11/2011 08:07

Quote:
Angelo

Probeer maar eens op een dode set snaren op een akoestische gitaar sqealies te maken. Grote kans dat ze met oude snaren niet te horen zijn en met verse snaren wel.

OF

ik ben idd gewoon een prutser

Ehm, daar moest ik aan denken, aan die akoestische. Ik ben te lui om m;n snaren vaak te vervangen en maak er een sport van om dan harmonics eruit te krijgen. Da's wel werken ja, maar dat kan ook.

En ik speel op d'addarios maar moet ze gewoon zelf betalen. Maar kom op, zo duur zijn snaren niet knipoog knipoog

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 08/11/2011 08:53

Nou dat je er op oude snaren een sport van moet maken en hard moet werken geeft dus al aan dat oude snaren inderdaad het hele gedoe vermoelijkt tov verse snaren, wat in eerste instantie de vraag van de topicstarter was.

Case closed

Mijn JoeTjoep!
Datum: 08/11/2011 09:00

point taken blij

Hartelijke groeten,
Zilt
Ikke en Les Paul bij Epycenter berichtRe: pinched harmonics
Datum: 09/11/2011 11:14

Nieuw snaren setje steken dus, gelijk ook naar dunnere 3 hoogste snaren gaan dan de huidige. Maakt het benden iets makkelijker.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 10/11/2011 14:57

Tuurlijk. Hoe dunner hoe beter. Who cares about tone. knipoog
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 10/11/2011 16:31

Tone zit in je vingers toch?
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 10/11/2011 16:31

Welnee, die zit in het logo op je gitaar

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Ikke en Les Paul bij Epycenter berichtRe: pinched harmonics
Datum: 11/11/2011 14:21

Nieuwe snaartjes gestoken, 3 laagste EB Power Slinky's (48,38,28), 3 hoogste EB Regular slinky's (17,13,10). Piched harmonics zijn nu piece of cake, benden gaat ook veel vlotter. Nu nog alleen de fying tremelo bijwerken en we zijn weer helemaal klaar...

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen