Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Speeltechniek en theorie
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
d activator.jpg 54.9 KB open | download Vincent van Haperen 15/08/2012 Bericht lezen
custom.jpg 58.5 KB open | download Anonieme bezoeker 16/08/2012 Bericht lezen
berichtVraag over Djent
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 15/08/2012 08:48

Ik wil een 6-snarige gitaar van mahonie, de Ibanez SZ520QM FAB, omtoveren naar Djent monster. De stock pickups zijn totaal ongeschikt. Ik heb me wat ingelezen en heb als voorlopige ideeen de Seymour Duncan Distortion of een Bareknuckle (bestaan die wel 6-snarig?). Het moet dus een high output, liefst passieve pick-up zijn die erg strak klinkt, ook in t laag, veel high-mid, niet al te warm, veel compressie etc. Iemand tips of ervaring?

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, “I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Vraag over Djent
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 15/08/2012 09:21

Is een Dimarzio D Activator misschien een goede optie?

Ongenode Gaste
Woods on Fire
berichtRe: Vraag over Djent
Gepost door: Zilty
Datum: 15/08/2012 09:38

BAreknuckle hebben vnl 6 snarige modellen. ALs je een DJent gitaar wil maken zou ik een baritone nemen. Mahonie is ook al niet ideaal. Maar goed, ik begrijp je vraag eigenlijk niet zo goed: Djent is vooral een kwestie van versterking. Dat all-out preamp fizz gain. En dikke snaren.

Maar goed, de standaard verdachten: EMG 81 of 85, Gibson 500t, Seymour duncan Invader, bareknuckle warpig (de naam alleen al is een reden voor die te gaan imho) etc.

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 15/08/2012 10:08

Djent is vooral n nanier van spelen! Uiteraard zijn de amp settungs en snaren belangrijk, maar mijn vraag gaat over dat andere, minder maar niet on- belangrijke schakeltje in t totaalplaatje: de elementen (ik snap niet zo goed waarom jij dat niet snapt blij ).

Bariton, i know, maar geen budget. Waarom geen mahonie??

EMG, heeft die ook passieve elementen eigenlijk?

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, “I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 15/08/2012 10:10

Waarom D Activator Vibncent? Ervaring mee? Ken m alleen van naam eigenkijk, zit geloof ik op de Ibby Xiphos?

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 15/08/2012 10:19

waarom passief is de tegen vraag? Daarnaast is Djent nou een van de weinige metal soorten waarbij ik durf te wedden dat ik ongeacht wleke high output puckup jij ook kiets ik een Djent soudn eruit krijg. De djent sound is het gemis aan karakter van de gitaar. IMHO. Een BBE sonic maximizer lijkt me erg geschikt.

Hartelijke groeten,
Zilt
Wall of sound berichtRe: Vraag over Djent
Gepost door: Rob van der Sterren
Datum: 15/08/2012 10:51

je bent Meshuggah als je niet voor BareKnuckle gaat

I have a fine sense of the ridiculous, but no sense of humor.
Edward Albee
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Gepost door: Lion king
Datum: 15/08/2012 11:10

bareknuckle aftermath heb ik in de 7 snaar erg, tevreden mee, die djent sound krijg je er ook erg goed mee. veel attack, strak laag, genoeg mid en niet dat schreeuwerige hoog. de output zelf valt best mee, niet mega hoog, alhoewel voor de bareknuckle standaard zijn ze high output. Verder een elementje met veel definitie.

zelf ben ik aan het kijken naar een nieuw elementje de black hawk van bareknuckle voor in mijn rg570. van wat ik er van gehoord hebt schijnt dat ook een Br0000t@@@l element te zijn.

bareknucklepickups.co.uk

Toedels
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Vraag over Djentbijlage
Datum: 15/08/2012 12:57

@ Fu, nee zelf geen ervaring mee. Wel heb ik er een andere gitarist heel enthousiast over gehoord.
Zoekend op de Dimarzio site staan ze in het rijtje high output humbuckers en als je naar het grafiekje kijkt, zijn ze goed helder, met niet teveel zompig laag.

Het verhaaltje leek me aan te sluiten bij je wensen, hoewel ik verder lezend bedenk dat ze misschien te dynamisch voor je zijn:

Quote:
Verhaaltje bij de pickup op Dimarzio site
The purpose is to shift the resonant points of the pickups to the fundamentals and harmonics that you want to accentuate from the guitar, and they respond instantly to hard or light pick attack. The sound is powerful, clean, and open, with excellent harmonic overtones and very tight lows. The best way to describe the D Activator™ Neck pickup is that it is big, bright, and open sounding with surprising string - to - string balance. The D Activator™ Bridge has an enriched harmonic quality and the notes want to sing.

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Datum: 15/08/2012 16:38

Hoi Vincent, thanks voor de info. Ik heb zelf een DiMarzio X2N in een andere gitaar, maar ik wil eigenlijk nu eens een Duncan proberen. Ben wel tevreden over de X2N, maar t kan altijd beter.

@Leon: hoeveel kost een losse Aftermath (dus NIET een set)?

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Gepost door: Lion king
Datum: 15/08/2012 21:29

rond de 130 euro denk ik.

Toedels
Datum: 16/08/2012 12:01

Quote:
fuzzyness777

Hoi Vincent, thanks voor de info. Ik heb zelf een DiMarzio X2N in een andere gitaar, maar ik wil eigenlijk nu eens een Duncan proberen. Ben wel tevreden over de X2N, maar t kan altijd beter.

@Leon: hoeveel kost een losse Aftermath (dus NIET een set)?

Ik vind zelf SD meestal wat fijner dan dimarzio. Ik zou dus naar een invader kijken. als ik jou was (maar dat vraagt nogal wat van de verbeelding, denk je niet knipoog ).

Hartelijke groeten,
Zilt
berichtRe: Vraag over Djentbijlage
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 16/08/2012 13:07

Quote:
Zilty
een invader
...je mag de mijne wel een tijdje lenen. Daar zit een invader in.
Datum: 16/08/2012 13:12

Hoi oNNo thanks maar ik heb de knoop doirgehakt en ga n Seymour Duncan Distortion laten inbouwen blij

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 16/08/2012 13:22

Onno, held wat je bent! Er zit ook schoonheid in absolute lelijkheid. Heb je net de fotoshop demo gedownload ofzo?

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 16/08/2012 13:25

nee hoor is nix aan geshopt, het is een zellufbouw dingetje van een kleine 20jaar terug blij hij ligt in een flightcase in de berging...
Datum: 16/08/2012 13:26

Quote:
oNNo

nee hoor is nix aan geshopt, het is een zellufbouw dingetje van een kleine 20jaar terug blij hij ligt in een flightcase in de berging...

JE was een held, nu ben je een koning. Wat een gitaar zeg. tandpastagrijns

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: Wuls
Datum: 27/08/2012 22:37

Hey ladies,

Ik voeg heel laat in, scuzi voor dat. Fuzz, heeft djent niet alles te maken met gates e.d.? Compressors, limiters (doe daar eens wat mee!). Volgens mij doet de rest er dan niet toe. Of vergis ik me?
Datum: 28/08/2012 08:51

Klopt! Een van de bekende configuraties is geloof ik noise gate-> compressor -> noise gate -> drive als boost -> amp -> noise gate (!)

Om met distortion (net zo veel als bij 'normale' metal, maar toch) toch hele abrupte stops en stille palm mutes te realiseren. Ik ben daar ook mee aan t experimenteren duim omhoog

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: Vraag over Djent
Datum: 28/08/2012 10:05

wtf, 3 gates? geschokt
Ik ben wel benieuwd hoe je die afstelt en wat de functie is van de tweede gate, na de compressor. Wat doet die wat de eerste gate niet kan?

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Datum: 28/08/2012 11:09

Quote:
fuzzyness777

Klopt! Een van de bekende configuraties is geloof ik noise gate-> compressor -> noise gate -> drive als boost -> amp -> noise gate (!)

Grapje...toch?
Datum: 28/08/2012 11:44

Nee.

Zie:

[youtube]

[/youtube]

ongeveer 02:05

dit is volgens mij de comp -> noise gate -> drive -> noise gate -> amp combo

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 28/08/2012 14:42

Nou, dat ze met z;n drie mannen zijn past wle gelijk bij de gay-lord signal chain.

Dat is een de tone-suck naar een nieuw nivo heffen en dan lig jij te zeiken over welke pickup nou het beste is. Anything will do. Bedoel, je knijpt eerst alles af. Dat boost je, dat knijp je weer af, dat boost je weer en dan knijp je het weer af. Ik vermoed dat je alleen nog naar de gitaar hoeft te kijken, wil er dat oomph geluid uit komen.

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 28/08/2012 15:00

Lol@2:44 'The star of the pedalboard is this Keeley compressor, which is always on, just because it makes everything sound better'.

Op 1:22 uitleg over tone.
Datum: 28/08/2012 15:40

Quote:
Zilty

Dat is een de tone-suck naar een nieuw nivo heffen en dan lig jij te zeiken over welke pickup nou het beste is. Anything will do. Bedoel, je knijpt eerst alles af. Dat boost je, dat knijp je weer af, dat boost je weer en dan knijp je het weer af. Ik vermoed dat je alleen nog naar de gitaar hoeft te kijken, wil er dat oomph geluid uit komen.
Natuurlijk niet will any pickup do. Als ik een pickup heb die heel wollig is en geen scherpe attack heb, kan ik mooi noise weghalen en met compressie de attack fase van de ADSR envelope oppompen, maar dan pomp ik alleen maar een wollige attack op. Daarnaast, hoe minder ruis en hoe meer compressie al in de pickup zit, hoe minder hard de noise gate en de compressor hoeven te werken om het resultaat te halen en hoe makkelijker het dus in te dialen is.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 28/08/2012 15:42

Quote:
MK

Lol@2:44 'The star of the pedalboard is this Keeley compressor, which is always on, just because it makes everything sound better'.
Vond ik ook een errug goeie haha.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 29/08/2012 19:29

Wil je een element met compressie, dan zit je bij SD 9 van de 10 keer al goed.
Wat betreft noise gate, als je geen multi FX hebt, kan ik je de iSP Decimator G-string van harte aanbevelen.
Datum: 03/09/2012 10:17

Quote:
fuzzyness777

Zilty
Natuurlijk niet will any pickup do. Als ik een pickup heb die heel wollig is en geen scherpe attack heb, kan ik mooi noise weghalen en met compressie de attack fase van de ADSR envelope oppompen, maar dan pomp ik alleen maar een wollige attack op. Daarnaast, hoe minder ruis en hoe meer compressie al in de pickup zit, hoe minder hard de noise gate en de compressor hoeven te werken om het resultaat te halen en hoe makkelijker het dus in te dialen is.

Ja, wat jij wil hoor. Tuurlijk kan je het in de extremen gaan lopen zoeken, maar ik ben awesome en kan met 95 procent van alle pickups dat geluid creeren. Maar goed, ik ben dus awesome.

Hartelijke groeten,
Zilt
Datum: 03/09/2012 10:47

Good for you.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen