Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Speeltechniek en theorie
berichtEen kleine oefendip
Gepost door: Kurt
Datum: 13/03/2016 21:30

Hoi allen,

Ik ben nieuw hier en ook nieuw in gitaarland. Ik ben in het bezit van een blueridge parlor BR361. Zalig gitaarke. Ik volg sinds september vorig jaar les bij een priveleraar. Hij zegt dat ik boven het gemiddelde zit qua vaardigheden maar zelf voel ik het zo niet aan. Ik speel ondertussen if tommorow never comes van Garth Brooks van voor tot achter in finger picking. Ik heb het nummer zeker 50 keer gespeeld en het lukt me niet om het foutloos te spelen. Ik heb ook enkele nummers leren strummen met plectrum maar ook daarmee loopt het niet soepel. Te hard, te zacht, onzuivere akkoorden.Het is eigenlijk altijd wat. Nog maar te zwijgen over de barrés die me het leven zuur maken blij. Kortom, ik geniet er niet meer zo erg van. Het lijkt alsof ik geen stap vooruit geraak. Iemand die kan inspireren of motiveren?

groeten

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2016 21:32 door Kurt.
berichtRe: Een kleine oefendip
Gepost door: scrib
Datum: 14/03/2016 09:21

Klinkt bekend in de oren. Het hoort er gewoon een beetje bij: soms heb je het gevoel dat je met sprongen vooruit gaat en soms lijk je weer nauwelijks vordering te maken. Ik denk wel eens dat je die tijd nodig hebt om de sprongen die je daarvoor hebt gemaakt echt goed in de vingers te krijgen, en je daarna weer verder kan. Als je in september begonnen bent ben je nog helemaal niet zo lang bezig en dan is het echt niet raar als je soms nog een foutje maakt. Het belangrijkste is dat je lol blijft houden en je jezelf niet onnodig gaat lopen frustreren.

--
Keep strumming Phil
Gepost door: balte
Datum: 14/03/2016 16:41

Ach... waarom speel je nu. Om foutloos te zijn, of om gewoon lol te hebben?

Zoals scrib zegt, het belangrijkste is de lol. Soms moet je een nummer ook gewoon even laten rusten.

al zoveel jaar me nog steeds niet voorgesteld...
Gepost door: Kurt
Datum: 15/03/2016 21:41

Bedankt! Fijn om jullie te horen relativeren!
Gepost door: AlphaJuno
Datum: 21/03/2016 15:20

Laat het stuk eens een tijdje liggen en concentreer op iets anders.
Leer wat nieuwe dingen bij, probeer wat moeilijke akkoorden te leren (moeilijke vingerzettingen), en kom daarna terug. Dan zal je zien dat het vanzelf beter gaat!

Als iets niet wil lukken, niet blijven forceren. Daarmee zou je ook slechte gewoontes kunnen aanleren. Meer diversifiëren, zo wordt je op alle vlakken beter!

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen