Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Speeltechniek en theorie
berichtHet nut van theorie
Gepost door: Tommie49
Datum: 20/08/2018 22:56

Dag mensen. Hoe belangrijk is theorie voor jullie? Ik heb recent en in het verleden ervaren dat veel gitaristen maar wat doen. Het is verbijsterend om te zien hoe sommige gitaristen lopen te raaskallen wanneer het om theorie gaat. En dan zijn ze nog eigenwijs ook.
Je kunt alles op gehoor doen, maar kennis van theorie kan je horizon enorm verbreden en dus ook je mogelijkheden als gitarist.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/08/2018 10:59 door Tommie49.
berichtRe: Het nut van theorie
Gepost door: Tommie48
Datum: 21/08/2018 17:02

Wat?
Gepost door: Da Vinci
Datum: 22/08/2018 14:01

Ik merk het vooral nu ik van de pop/rock naar soul/funk aan het verschuiven ben. Dan is het toch weer even graven naar akkoordenleer en toonladders. Helemaal omdat ik merk dat er, itt classic rock/hard rock/pop rock weinig fatsoenlijk uitgeschreven te vinden is.
Worstel er dermate mee dat ik zelfs overweeg weer een paar lessen te gaan nemen.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Datum: 22/08/2018 20:34

Goed dat je je met theorie bezighoudt Da Vinci. Ik had onlangs te maken met een gitarist die geen bal van theorie weet. Maar hij geeft wel les?huh? Lekker is dat wanneer je bij zo iemand les hebt.
Datum: 22/08/2018 20:35

Quote:
Anuslikker

Wat?
Wat is er niet duidelijk Anuslikker?
Gepost door: Da Vinci
Datum: 24/08/2018 15:31

Tja, tot op zekere hoogte kunnen jij en ik ook wel iemand les geven. De open akkoordjes, barré akkoordjes, pentatonisch ladertje en dan via UG wat liedjes aanleren.

Feit is dat een beginner waarschijnlijk vindt dat ik goed kan spelen en als ik hem help te bereiken dat hij uiteindelijk ook Highway to Hell in een matig coverbandje kan mee pingelen issie misschien nog blij ook.

Sterker nog, het is me meer dan eens gevraagd door mensen die wisten dat ik speelde en een zoon/dochter hadden die ook gitaar wilde leren spelen. Maar ik wil het ze niet aandoen dus heb ze toch maar naar een echte leraar verwezen knipoog

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Datum: 25/08/2018 11:44

Ja maar ben dus pas op een ander forum iemand tegengekomen die niet eens wist wat een bluesladder theoretisch inhoudt. Maar hij zei wel dat hij les gaf. Als je zelfs dat niet weet dan kun je leerlingen alleen dingen voorspelen die ze dan na kunnen spelen.

Daar kun je veel aan hebben maar het onderricht naar zo een leerling toe is dan allesbehalve volledig.

Overigens, van jou weet ik het niet maar mijn kennis reikt heel wat verder dan alleen de pentatonische ladder.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/08/2018 11:46 door Tommie49.
Datum: 26/08/2018 01:38

Quote:
Tommie49

Ja maar ben dus pas op een ander forum iemand tegengekomen die niet eens wist wat een bluesladder theoretisch inhoudt. Maar hij zei wel dat hij les gaf. Als je zelfs dat niet weet dan kun je leerlingen alleen dingen voorspelen die ze dan na kunnen spelen.

Daar kun je veel aan hebben maar het onderricht naar zo een leerling toe is dan allesbehalve volledig.

Overigens, van jou weet ik het niet maar mijn kennis reikt heel wat verder dan alleen de pentatonische ladder.
Je kan best wel iemand dingen die niet theoretisch zijn uitleggen.
Datum: 26/08/2018 11:10

Jij bent in de war met bezigheden van andere aard. Ja dat kan je het beste in de praktijk ervaren.
Datum: 26/08/2018 18:18

Quote:
Tommie49

Jij bent in de war met bezigheden van andere aard. Ja dat kan je het beste in de praktijk ervaren.
Ouwe viespeuk ben je he.

Ik zal de volgende keer wel aan een conservatoriumstudent vragen hoe ik het best wisselslag kan doen.
Datum: 26/08/2018 21:42

Ik een viespeuk? Ho ho, kijk eens naar mijn forumnaam en dan naar de jouwe.
Datum: 27/08/2018 18:19

Quote:
Tommie49

Ik een viespeuk? Ho ho, kijk eens naar mijn forumnaam en dan naar de jouwe.
Ouwe viespeuk, ik denk dat die 49 je geboortejaar moet voorstellen.
Datum: 28/08/2018 09:06

Nee, die 49 is niet mijn geboortejaar. Maar er lopen op fora wel degelijk ouwe overjarige viespeuken rond, dat is zeker.
Maarre, als we het dan over forumnamen hebben, die naam van jou laat weinig aan de verbeelding over.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2018 09:07 door Tommie49.
Datum: 28/08/2018 12:56

Correct.
Datum: 02/09/2018 10:45

Toegegeven, je bent wel eerlijk met je naam. Er zijn mensen met funk in de forumnaam maar zijn allesbehalve funky.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen