Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Vraag en aanbod
berichtFender Stratocaster SCN middle bridge pickup (HSS)
Gepost door: Peter Van Geenhoven
Datum: 07/12/2015 10:34

Aangezien mijn SCN neck pickup uit mijn American Strat Deluxe dood is en er geen SCN replacements meer te krijgen zijn, ben ik verplicht alle 3 de pickups te vervangen.

Ik bied dus de middle (single coil) en bridge (humbucker, splittable) pickups te koop aan voor zij die ze als spare part kunnen gebruiken. Ze komen dus uit een amerikaanse strat deluxe met 5-way selector en S-1 switch.

Msschn interessant voor zij die ook dergelijke pickups in hun gitaar hebben zitten en graag een reserve exemplaar hebben. Natuurlijk ook interessant als je aan een gitaar projectje bezig bent.
Scheuren berichtRe: Fender Stratocaster SCN middle bridge pickup (HSS)
Gepost door: Jord
Datum: 07/12/2015 11:13

Ik snap niet helemaal waarom je 'verplicht' bent ze alle 3 te vervangen??? Die moet je toch een beetje uitleggen.

Op het moment dat je tevreden bent over je humbucker brug geluid en je middle element geluid, dan kan je toch gewoon een nieuw nek element kopen en klaar is Bassie...

Verder ben ik erg verbaasd over een 'dood' element. Wat bedoel je daar precies mee. Ik zou niet weten hoe ik mijn element van mijn strat zou moeten slopen. Weet je zeker dat het niet een draadbreuk, 5-way switch, of potmeter is die kapot is?

Anyhow, wat wil je ervoor hebben is een logische volgende vraag...
Ik heb Samarium elementen. Dus wellicht ben ik wel ge´nteresseerd in een reserve. Tegelijkertijd denk ik: "ik zou niet weten hoe ik mijn element van mijn strat zou moeten slopen'. Dus waarom zou ik een reserve nodig hebben.

EDIT: In retroperspectief weet ik eigenlijk heel goed hoe ik een element van mijn strat zou moeten slopen. Zoals daar zijn, openschroeven en er met een schroevendraaier in gaan zitten peuren, of er gewoon een paar goede klappen op geven met een klauwhamer. Maar ik bedoelde dus 'met gewone omgangsvormen / gitaarspelend' knipoog .

Cheesy google page ranking marketing tekst:
Voor een geweldige cover- feestband uit Delft, ga naar -> [www.jalekker.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/12/2015 11:54 door Jord.
berichtRe: Fender Stratocaster SCN middle bridge pickup (HSS)
Datum: 07/12/2015 15:53

blij Die SCN hebben toch een vrij bepaald geluid...als je eentje gaat vervangen door iets anders, dan is de kans toch wel nogal groot dat die sound danig afwijkt van de andere 2 pickups... bovendien zijn er geen 1000 soorten noiseless pickups. Ik zou de N3 kunnen nemen ja, en dan enkel een neck pickup... maar zoals gezegd: die specs zijn anders, dus mij lijkt dat top plan...doenbaar, uiteraard, maar ideaal niet.

Ik heb niks speciaals gedaan...de pickup is ermee gestopt...geen output meer. weerstand gemeten van alle drie de pickups...bridge en neck gaven respectievelijk DC weerstand van 11.6K en 6.3K ... neck pickup geeft geen reading ... op de MOhm krijg ik soms iets...continuiteit van het circuit is noppes... Gitaar staat al een hele tijd ongebruikt en nee, er is niks mee gebeurd.

Mja...msschn moet ik maar N3s kopen, maar ik zie daar enkel setjes van 3 single coils in...humbuckers zijn natuurlijk van nature noise onderdrukkend blij dus msschn geeft dat niet zo...? In alle eerlijkheid: ik ken weinig van pickups...ik weet enkel wat ik graag hoor. En Lollar hoor ik graag (degene die ik al hoorde waren wel noisy, maar ja, dat kan aan zoveel liggen dat ik dat niet meteen op de pups wil afschuiven).

Geen idee wat ik daarvoor wil...een eerlijk bod lijkt me blij

Indien iemand natuurlijk een SCN neck pickup heeft liggen, ook goed, dan blijft de gitaar op de originele specs.
Gepost door: Da Vinci
Datum: 07/12/2015 16:05

Misschien Fender (of de importeur) een mailtje sturen? Wellicht dat zij iets hebben liggen of een advies kunnen geven welke pup een goede match is?

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Scheuren berichtRe: Fender Stratocaster SCN middle bridge pickup (HSS)
Gepost door: Jord
Datum: 07/12/2015 18:32

Wat een vreemd verhaal zeg! Ik zou inderdaad Fender even bellen. Het zou toch niet zomaar moeten kunnen gebeuren dat er een element mee ophoud door stil te staan.

Dan zouden er al een hele roedel vintage gitaren naar de sloop moeten zijn gebracht.

Cheesy google page ranking marketing tekst:
Voor een geweldige cover- feestband uit Delft, ga naar -> [www.jalekker.com]
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 07/12/2015 19:41

Quote:
Jord
Het zou toch niet zomaar moeten kunnen gebeuren dat er een element mee ophoud door stil te staan.
heb ik ook wel eens gehad, de middelste van m'n '79 strat...
Datum: 07/12/2015 20:23

Ik denk dat er al meer gitaren naar de sloop zijn gegaan dan er overleefd hebben ... anders zouden die vintage niet zo duur zijn :grinnikend blij
Gepost door: Rob
Datum: 24/12/2015 16:03

Beetje late reactie maar als die pickup echt "dood"is; je meet namelijk een "oneindige" weerstand, dan is er een draadbreuk en waarschijnlijk in de windingen van de spoel.
Ik zou dit element gewoon opnieuw laten wikkelen door een gitaarbouwer. Ben je voor een paar tientjes klaar en hou je je originele geluid.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen