Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Recording en Software
Alle bestanden voor deze discussie
Bestandsnaam Bestandsgrootte   Gepost door Datum  
bossBR80-2-530-75.jpg 33.2 KB open | download CoverMark 06/04/2011 Bericht lezen
berichtNieuwe MicroBR op komst!bijlage
Gepost door: CoverMark
Datum: 06/04/2011 23:08

Oef, ik heb niet zo snel last van GAS ....

Op zoek naar een nieuwe top 100 band in de regio Rotterdam

www.soundclick.com/covermark
youtube
berichtRe: Nieuwe MicroBR op komst!
Gepost door: JanVrm
Datum: 06/04/2011 23:22

...maar nu gaat ie er vast komen..ja
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 07/04/2011 08:08

die is wel erg gaaf ja
Ik berichtRe: Nieuwe MicroBR op komst!
Gepost door: Lars
Datum: 08/04/2011 21:38

zit ik toch te denken om er een te kopen

Why do you not like justin bieber? She is fantastic!!!
m'n geupgrade squier (primaire gitaar) berichtRe: Nieuwe MicroBR op komst!
Gepost door: El
Datum: 08/04/2011 21:54

Ja, leuk ding hoor, maar ik vind het behoorlijk tegenvallen in de praktijk. Denk aan kopiŽren, plakken, plugins, mixen, editten van audio, etc. Ik heb dan veel liever een audio-interface met een gratis DAW-versie voor dit geld. Veel meer bedieningsgemak en overzicht.

Maar, misschien werkt het voor iemand anders wel...

El.
Datum: 09/04/2011 11:02

Nou, als die mics nu goed zijn vind ik het een ideaal sketchpad
tsjah dat ben ik berichtRe: Nieuwe MicroBR op komst!
Gepost door: Luuk D
Datum: 10/04/2011 10:41

Quote:
El

Ja, leuk ding hoor, maar ik vind het behoorlijk tegenvallen in de praktijk. Denk aan kopiŽren, plakken, plugins, mixen, editten van audio, etc. Ik heb dan veel liever een audio-interface met een gratis DAW-versie voor dit geld. Veel meer bedieningsgemak en overzicht.

Nou... Ik heb de normale Micro BR en het is een UITKOMST. Juist als je al software een een interface hebt. Je kan namelijk de sporen heel makkelijk uitvoeren dus je kan ergens heen, even een paar sporen opnemen en ze thuis weer in je project zetten.

Lets play it by ear
Datum: 11/04/2011 00:30

Quote:
"Luuk D"

Nou... Ik heb de normale Micro BR en het is een UITKOMST. Juist als je al software een een interface hebt. Je kan namelijk de sporen heel makkelijk uitvoeren dus je kan ergens heen, even een paar sporen opnemen en ze thuis weer in je project zetten.

Een uitkomst waarvoor precies? Ik heb namelijk een vergelijkbaar apparaatje gehad, 2x gebruikt in 3 maanden tijd en maar weer verkocht. In mijn vorige post belichtte ik het bedieningsgemak en overzicht van een DAW t.o.v. een dergelijke portable recorder. Dat een combi DAW/PC/Interface niet bepaald portable is (tenzij op een laptop) is mij bekend. In dat opzicht moet je het ook niet met elkaar vergelijken denk ik.

Verder speel ik gitaar hier thuis en zou ik niet weten waarvoor ik buiten de deur zou willen multitracken blij

Wat Martin zegt kan ik me nog wel voorstellen, dat je hem gebruikt om ideeŽn vast te leggen/te schetsen.

Maar zoals ik al zei, misschien kan een ander er wel iets mee (en dat blijkt).

El.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/04/2011 00:39 door El.
tsjah dat ben ik berichtRe: Nieuwe MicroBR op komst!
Gepost door: Luuk D
Datum: 11/04/2011 00:56

Quote:
El

Een uitkomst waarvoor precies? Ik heb namelijk een vergelijkbaar apparaatje gehad, 2x gebruikt in 3 maanden tijd en maar weer verkocht. In mijn vorige post belichtte ik het bedieningsgemak en overzicht van een DAW t.o.v. een dergelijke portable recorder. Dat een combi DAW/PC/Interface niet bepaald portable is (tenzij op een laptop) is mij bekend. In dat opzicht moet je het ook niet met elkaar vergelijken denk ik.

Verder speel ik gitaar hier thuis en zou ik niet weten waarvoor ik buiten de deur zou willen multitracken blij

Ik bedoel juist in combinatie met een PC met interface! Het ťťn sluit het ander niet persť uit. Ik ben vaak bezig met iets op mijn PC. Maar ik kan niet zomaar mijn interface verslepen etc. dus als ik ergens anders ben maar ik wil nog wel snel wat kunnen opnemen als ik op een idee kom dan neem ik gewoon de br mee en dan laad ik een mixdown in zodat ik er sporen over op kan nemen. Ik snap dat een PC Handiger is! Maar de combinatie met een BR heb ik altijd heel fijn gevonden. Je kunt toch relatief makkelijk even een basale opname maken. En dat jij hem 2x gebruikt in 3 maanden hoeft niet te gelden voor iedereen natuurlijk!knipoog

Edit:

Voorbeeld:
Ik maak een nummer, ik wil mijn bassist erop hebben. Ipv hem naar mij te laten komen kan ik het apparaat daar gebruiken om een spoor op te nemen en dan thuis invoeren in het project. Misschien niet in ieders geval handig in de mijne wel.

Gr.
Luuk

Lets play it by ear

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/04/2011 01:01 door Luuk D.
Datum: 11/04/2011 01:56

Quote:
"Luuk D"

En dat jij hem 2x gebruikt in 3 maanden hoeft niet te gelden voor iedereen natuurlijk!knipoog

Quote:
"Luuk D"

Misschien niet in ieders geval handig in de mijne wel.

Zie ook de laatste zin uit zowel m'n eerste als tweede post. blij:
Quote:
"El"

Maar zoals ik al zei, misschien kan een ander er wel iets mee (en dat blijkt).

Wat ik precies wilde zeggen is dat het voor mij niet de moeite waard is zo'n ding te kopen als alternatief voor een DAW omdat (zoals je zelf zegt) een DAW voor meersporen handiger werkt. Ik wilde alleen duidelijk maken dat kopers moeten overwegen of ze hem speciaal voor meersporen-opnames willen gebruiken en of een DAW dan niet interessanter is. Ik kan nog wel 10 toepassingen vinden waar dit apparaat wel bruikbaar voor is, maar waarvoor ik hem had gekocht (uitgebreid multitracken op andere locaties) is het zeer onhandig, omslachtig, onoverzichtelijk en gewoon kut. vind ik

Overigens wel interessant hoe jij het apparaat gebruikt, ik laat idd de betreffende muzikant bij mij thuis komen hetgeen wel eens door afstand onmogelijk is. Heb je trouwens een opname met een geÔmporteerd spoor? Ik ben eigenlijk wel benieuwd blij

El.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/04/2011 02:01 door El.
Datum: 11/04/2011 10:03

Ik heb sporen im/exporteren ook weleens gedaan, maar had altijd syncproblemen omdat de interne klok van mijn microbr en die van mijn pc verschilden. en de oude microbr kan volgens mij geen timecode meesturen.
Gepost door: Matjuhhh
Datum: 05/12/2011 21:14

Kan deze 80-versie echt zoveel meer dan de micro BR? Zit eraan te denken om zoiets aan te schaffen. Om gewoon van wat songs gitaar+bas+zang opnemen.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen