Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Recording en Software
berichtopname apperatuur
Gepost door: Jessederoon
Datum: 20/04/2011 20:06

Hallo allemaal,
ik zou graag mijn gitaar en zang willen opnemen en op de pc zetten.
Ik heb helemaal geen verstand van opname apparatuur enz.
dus weet iemand een goedkoop iets waarmee ik kan opnemen?
Met vriendelijke groet Jesse
berichtRe: opname apperatuur
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 20/04/2011 21:22

Wat wil je er aan uitgeven, en hoe degelijke kwaliteit wil je? is het prima met een stereo microfoontje. Iets zoals een zoom? of zoek je toch wat uitgebreidere opname mogelijkheden. Kijk eens hier [www.homerecording.be] lees dat eerst eens door, dan heb je wat beter idee wat er allemaal is. En staan ook tips in voor dingen aanschaffen, en keuzes die worden aangeraden voor de beginner.

Persoonlijk denk ik als je goedkoop wilt opnemen dan zul je moeten kijken naar een portable/field recorder heet dat volgensmij zoals zoom h2, tascam dr-01 dacht ik. Daar heb je behoorlijke qualiteit mee, en bijv. de zoom kan je ook als geluidskaart gebruiken.
Gepost door: Jessederoon
Datum: 20/04/2011 21:28

ik denk iets van 200 euro. zou ik het daarmee kunnen redden?
ik las net iets over een toneport UX1/UX2. Is dat goed apparatuur? Het lijkt me wel makkelijk om zo direct naar de pc op te nemen.
Datum: 20/04/2011 22:10

je kunt de interne geluidskaart gebruiken, die heb je al dus dat kost je nix...
Datum: 21/04/2011 00:23

Quote:
Jessederoon

ik denk iets van 200 euro. zou ik het daarmee kunnen redden?
ik las net iets over een toneport UX1/UX2. Is dat goed apparatuur? Het lijkt me wel makkelijk om zo direct naar de pc op te nemen.
ux1 is prima. je krijgt er ook een goede gitaar plug in bij (podfarm). enigste nadeel: geen fantoom voeding voor je mic
Datum: 22/04/2011 10:10

met 200 kun je genoeg leuks doen. Denk aan een geluidskaart voor rond de 100, misschien nog 30 40 voor een mic. Heb je nog wat redelijke speakers of headphones? koptelefoontje voor 20 of 30 euro. En een mic stand uiteraard. Kijk eens bij musicstore of thomann, daar heb je ook wel van die bundels, misschien zit daar nog wat interessants tussen.

Je on-board geluids kaart kun je wel gebruiken, maar vaak is over elkaar opnemen dan niet te doen vanwege vertraging. Alles in 1x kan zowiezo wel. Maar latency en kwaliteit is gewoon niet fijn.

Met een mac, of alles goed op een windows bak dan kan t aardig wel denk ik.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen