Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Recording en Software
berichtSoftware voor live geluid
Gepost door: Wouter
Datum: 22/04/2011 11:52

Hoi,

Dit is mijn probleem:

Ik heb mijn gitaar verbonden met mijn computer door hem eerst door een multi-effectenpaneel (Digitech Genetix 3) te sturen en dan door en klein adaptertje naar de micro-ingang van de PC. Wat ik wil doen is het geluid onmiddellijk op mijn PC laten horen. Als ik bij de micro-instellingen de functie 'Naar dit apparaat luisteren' aanvink, dan hoor ik wel geluid maar met wat vertraging, en dat is natuurlijk niet wat ik wil.

Is er een oplossing om die vertraging weg te werken, eventueel met andere software?

Bedankt!
Live met SOT berichtRe: Software voor live geluid
Gepost door: Joshua
Datum: 22/04/2011 12:19

Vetraging of te wel latency is normaal. Volgens mij heeft dat te maken met het feit dat je je signaal vanje gitaar digitaliseert door je pc. Je kunt de vertraging verhelpen/verminderen door een hele goede zware pc te kopen, veel ram, snelle processor, zodat die flink wat kan verwerken. Of je kunt je buffersize verkleinen, hierdoor vermindert wel je kwaliteit van je geluid.

Maareh... Wil je zo gaan optreden? Met een pc? Indien, dan raad ik je aan om software als guitarrig te gebruiken ipv een multieff in een pc.

The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.
berichtRe: Software voor live geluid
Gepost door: Wouter
Datum: 22/04/2011 12:29

Bedankt voor de informatie blij

Het dient niet om op te treden, enkel om mezelf te horen zonder mijn versterker te moeten gebruiken (mijn Blackstar HT 60 is nog al groot om bijvoorbeeld buiten te gebruiken, en dan zijn een multieffectenpaneel en een laptop handiger knipoog )

Ik ga wel eens kijken wat Guitarrig precies is, het ziet er goed uit!

Cheers
Gepost door: Anton B
Datum: 22/04/2011 14:52

Een andere manier om latency weg te krijgen is door een interface aan te schaffen, zoals de ToneportUX1/UX2 bv...
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 22/04/2011 15:09

of asio drivers installeren.
Dat is gratis...
Gepost door: Richard
Datum: 22/04/2011 16:09

als het alleen om te luisteren/oefenen is, waarom dan geen (tweedehands) line6 pod of zo?

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen