Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Recording en Software
Mijn gitaren berichtVraagje over emulated line out
Gepost door: Rutger
Datum: 27/04/2011 22:43

Ik heb een vraagje over de emulated line out op mijn Marshall MG50DFX. Ik heb dit een keer naar de mic of lijn ingang op mijn pc gestuurd maar dit heeft kennelijk de geluidskaart opgeblazen. Aangezien ik ook een line 6 pod studio gx heb vraag ik me af of je een kabel van de emulated line out direct in de (gitaar) ingang van de pod kan doen. Misschien een domme vraag maar ik ben toch benieuwd of het kan zonder iets te slopen knipoog Werkt dit trouwens op een blackstar ht-1r of ht-5r hetzelfde? Ik wil binnenkort misschien zo'n versterkertje kopen omdat ze toch wel erg lekker klinken en niet al te hard gaan. Ik vind die mg50 soms zo 'dof, saai en dood' klinken knipoog

Mijn youtube kanaal:
[www.youtube.com]
berichtRe: Vraagje over emulated line out
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 28/04/2011 08:37

Ja, dit zou moeten werken.
Gepost door: Zilty
Datum: 28/04/2011 09:05

Ik ken het bewuste apparaat niet, maar een emulated out is normaal gesporken een aangepast lien signaal en dat is niet hetzelfde als een gitaar signaal. Je geluidskaart 'opblazen' met een line signaal lijkt me dan ook erg sterk...

Daarnaast is je voorstel ook een beetje vreemd: als je de versterker niet fijn vind klinken moet je hem niet meer gebruiken...

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: Lorenzo
Datum: 28/04/2011 09:27

Dat zou geen probleem mogen geven, zoals Zilty al aangeeft is dit een line signaal die je rechtstreeks in je recorder/DAW kan inpluggen.

Blackstar HT-1 (moet ook werken):

Innovative 1 Watt valve combo
1xECC83 and 1xECC82
Unique push-pull power amp design
Based on award winning HT-5
Two channels
8˝ speaker

Patent-Applied-For Infinite Shape Feature (ISF)
Perfect for studio or practice
Speaker emulated output
Stereo MP3 / Line input
External speaker output

[www.theaterofrock.be]
[www.facebook.com]
Datum: 28/04/2011 09:28

ehm, maar ik zeg dat het niet zla werken en dat het ook vrij onzinnig is: waarom zou je die versterker in de pod willen pluggen? Dat geeft geen fraai geluid...

Hartelijke groeten,
Zilt
Mijn gitaren berichtRe: Vraagje over emulated line out
Datum: 28/04/2011 16:16

Bedankt voor de hulp, het werkt en klinkt niet eens slecht. Ik heb nu ook een lekkerdere setting op de versterker en het klinkt nu behoorlijk vol, vet en voorlopig goed genoeg knipoog.

Mijn youtube kanaal:
[www.youtube.com]
Datum: 28/04/2011 16:34

Good for you. Maar waarom wil je perse die Marshall gebruiken dan? Waarom niet gewoon de POD?

Hartelijke groeten,
Zilt
Mijn gitaren berichtRe: Vraagje over emulated line out
Datum: 28/04/2011 16:47

Met de POD krijg ik eigenlijk alleen goede overdrive geluiden en dus voornaamlijk voor lead werk. Met de POD krijg ik niet echt goede clean geluiden, het klinkt ook vaak veel te zacht als ik wat leuks heb terwijl het volume dan op 10 staat van zo'n versterker.. En met de Marshall kan ik makkelijk (met het pedaal) van clean naar overdrive schakelen en eventueel nog een delay aan of uit voor een solo. En het is natuurlijk fijn als ik weet dat het zo kan met een blackstar.

Mijn youtube kanaal:
[www.youtube.com]

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen