Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Recording en Software
berichtLine 6 POD Studio UX2 Problemen
Gepost door: Lars Koster
Datum: 26/06/2011 13:51

Een half jaar geleden heb ik mijn POD studio aangeschaft. Hij deed het prima ik had er enorm veel plezier van. Maar een week geleden was ik een vocal aan het inzingen en opeens nam hij maar een zacht geluidje op nog. Ik was eerst bang dat mijn microfoon kapot was, maar toen ik mijn gitaar inplugde waren ook bij de gitaren alle effecten van POD Farm (het programma dat mijn effecten simuleert, bijgeleverd bij de POD studio) uitgevallen. De wat heftigere(met zware distortion) presets geven nu een zwak clean geluid, de rustigere presets geven nog nauwelijks een signaal. Ik ben terug bij de winkel geweest (Nederland Muziek te Almere).
Zij suggereerde dat ik wat updates via line monkey moest downloaden en mijn produkt bij Line 6 registreren. Ik ben geen computer wizzkid, dit was een hels karwei om voor elkaar te krijgen, (maar registreren bij Line 6 schijnt ook geen pretje te zijn), maar het is me gelukt. Alle updates zijn up to date blij, maar.....het probleem is hetzelfde. Als er iemand is die dit probleem herkend? Ik heb een vermoeden dat het aan het programma POD farm ligt, of de POD studio is gewoon kapot?.....Erg gefrustreerd in ieder geval, had er echt heel veel plezier van....Mijn dank is groot bij voorbaat voor degene die het plezier terug in mijn leven kan brengen!

CrookedVulturesRule

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/06/2011 13:54 door Lars Koster.
berichtRe: Line 6 POD Studio UX2 Problemen
Gepost door: Lespet
Datum: 26/06/2011 14:26

In Nederland heb je een jaar garantie (neem de aankoopbon mee) en ga terug naar de winkel, laat ze het bij hun in de winkel proberen.
Doet de Pod het bij hun wel, dan is er mss iets aan de instelling van je Pc gebeurd, doet die het bij hun ook niet, kunnen ze hem gelijk terugsturen.
Datum: 26/06/2011 14:33

Tja dat was ik uiteraard al van plan, ze zijn alleen pas dinsdag weer open....en ik wil nu!!!! haha..Ik ben daar al geweest met mijn eigen laptop ook bij mij, Gek genoeg deed hij het daar natuurlijk weer wel, zodat ik het probleem niet goed aan kon tonen. Daar was ik al bang voor omdat hij het thuis soms in het begin ook even wel deed om na paar minuten weer uit te vallen. Als het dinsdag nog niet opgelost is ga ik inderdaad weer terug naar de winkel....zucht...toch bedankt voor de reactie..

CrookedVulturesRule

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/06/2011 14:33 door Lars Koster.
Datum: 26/06/2011 17:35

Ik schaam me dood!!!!......Mijn broertje heeft aan de volume knop gezeten van mijn gitaar.....Ik zit daar praktisch nooit aan en omdat het exact hetzelfde probleem leek te zijn als met mijn microfoon heb ik er niet aan gedacht naar die knop te kijken....Ja jongens en meisjes ik heb mijzelf voor de spiegel al op sarcastische wijze uitgelachen.
Maar nu dan....toch iets vreemds, ik heb een microfoon waar je dus fantoom voeding voor nodig hebt(condensator), als ik begin te zingen valt hij meteen weg. Op de POD Studio zit een knopje om die fantoom voeding aan en uit te zetten. In het begin als dat knopje uitstond dan deed de microfoon het niet...logisch...maar wat is nu het gekke..als dat knopje nou aan of uit staat de microfoon geeft toch n signaal af, hij blijft wel wegvallen, eigenlijk is er geen verschil met aan of uit meer.
Ik ga er dan van uit dat dat ligt aan de POD studio.....niet de microfoon zelf, maar aangezien mijn vorige stommiteit, moet ik zelf maar niet al te gauw conclusies trekken.
Dit is toch raar????? Dinsdag echt naar die winkel toe, misschien kan iemand mij tips geven om bij de winkel beter mijn probleem uit te leggen of is mijn verhaal al duidelijk? Tja ik vraag het maar want ik begrijp er geen bal meer van....

CrookedVulturesRule

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/06/2011 17:39 door Lars Koster.
Kauffmann shell pink relic stratocaster berichtRe: Line 6 POD Studio UX2 Problemen
Gepost door: Kauffmann stratje
Datum: 26/06/2011 21:37

hahahah je bent in iedergeval wel eerlijk en hebt goeie zelfspot!!

Ik denk dat het aan je volumeknop op je microfoon ligt....(die zit bij een phantomvoeding mic vaak aan de binnen kant net achter het gaasje waar je doorheen zingt.dus even los halen wat harder zetten en niks aan de hand gozert!!grinnikend)

[www.mhmusic.nl]
Datum: 27/06/2011 14:00

Ik heb een SE2200a (SE electronics)
Achter het gaasje zit niks, twee knopjes aan de buitenkant (0 dB en -10 dB) en een low cut filter. Daarbij lijkt mij het niet aan een volume niveau te kunnen liggen, want dan zou hij gewoon zacht zijn en niet eerst op de goeie hoogte om vervolgens compleet weg te vallen en weer aan en weer uit enz.. Ook zou hij geen signaal af moeten geven als het knopje van de fantoomvoeding op de POD Studio uitgeschakeld is, daarom denk ik nog steeds dat het aan de POD ligt, niet aan de microfoon of software.
Toch bedankt voor het meedenken...

CrookedVulturesRule

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/06/2011 14:16 door Lars Koster.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen