Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Recording en Software
berichtakkoorden
Gepost door: sujono
Datum: 10/07/2011 14:38

Hallo,

Vraagje, weet iemand een truc, hoe je de akkoorden kan achterhalen van een liedje die niet ergens op internet kan vinden?
Ik denk aan een apparaat die je kan downloaden en een liedje (mp3) op los laten.
Of denk ik te simpel boys ?
Geeft wat reactie graag.
Gr,

Sujono
berichtRe: akkoorden
Gepost door: (s)Tom
Datum: 10/07/2011 15:53

Quote:
sujono

Ik denk aan een apparaat die je kan downloaden en een liedje (mp3) op los laten.

Heeft iedereen al.....oren.

Quote:
Angus Young

I'm sick to death of people saying we've made 11 albums that sounds exactly the same, Infact, we've made 12 albums that sound exactly the same.
Gepost door: Just-a-Beaver
Datum: 10/07/2011 15:56

Yup. Oefen je oren zodat je het zelf kan doen, en als je het niet hoort maakt het ook niet uit welke akkoorden je speelt. knipoog

Quote:
JanVrm

De Bever zit er niet naast. Het is alleen even wennen aan zijn geknaag.
Hoort me hier knagen!
Gepost door: Quintijn
Datum: 10/07/2011 18:11

Quote:
"Le Castor Gras"

Yup. Oefen je oren zodat je het zelf kan doen, en als je het niet hoort maakt het ook niet uit welke akkoorden je speelt. knipoog

Erg netjes.
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 10/07/2011 18:23

Ik wil ook een apparaat downloaden!

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 10/07/2011 18:44

My gear (excl gitaren) berichtRe: akkoorden
Gepost door: Felix
Datum: 11/07/2011 00:06

Je kan ook gewoon eerst de 'bas'noot zoeken. Bij een A-akkoord is dit dus een A. Dan hoef je alleen nog maar te bepalen of het een majeur of mineur akkoord is. Bij niet gebruikelijke jazz akkoordjes wordt dit lastiger, maar bij de meeste nummers moet dit toch wel een handige manier zijn...
Datum: 11/07/2011 09:49

alleen als de bastoon ook de grondtoon is!
Datum: 11/07/2011 21:29

Quote:
oNNo

alleen als de bastoon ook de grondtoon is!

jaja, maar dat geeft voorgaande poster ook al aan onno!!! Misschien moet je even beter gaan lezen voordat je betweterige mening door het forum laat shinen!!!!

Whooopwhoop!!!

Je moet ergens beginnen als beginner dus de post van felix lijkt me zo gek nog niet... onno....
Datum: 12/07/2011 11:29

Quote:
Tom
Whooopwhoop!!!
Felix
'bas'noot zoeken. Bij een A-akkoord is dit dus een A.
dat is niet "dus" zwaaiend
Gepost door: Gnoom
Datum: 13/07/2011 19:26

Ik vind dit wel echt een zeer goede vraag clownesk

grinnikend

Een heuse kabouter.
Gepost door: Ronnie
Datum: 13/07/2011 23:38

Hallo sujono,
Zoals al eerder gezegd: zoek eerst de grondtoon. Voor het zoeken naar accoorden
heb ik het volgende steeds geprobeerd maar dat gaat niet altijd op.
Voorbeeld: stel iets staat in F. Dan is het in de Jazz vaak gebruikelijk naar een ander accoord te gaan om dan via kwarten weer naar F terug te keren.
Voorbeeld: F - A - D - G - C - F. Of dat dan majeur, mineur, septiem of dim moet zijn: zoals als eerder gezegd: oren. Het puzzelen naar de juiste accoorden is vermakelijk en als je er op eigen manier niet uitkomt, er zijn websites waar je voor bepaalde nummers de accoorden kunt vinden. Dat geldt wel voor Jazz nummers en dan bedoel ik de echte Jazz want tegenwoordig wordt alles, ook elektronisch voorgeprogrammeerd lawaai als Jazz gekenmerkt. Daarvan houd ik me verre.
Succes en hoop iets geholpen te hebben, Ronnie

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen