Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Recording en Software
Live met SOT berichtMacbook Pro opnemen van geluid en beeld
Gepost door: Joshua
Datum: 16/07/2011 19:47

Hey allemaal!

Sinds een week ben ik de gelukkige eigenaar van een nieuwe Macbook Pro 13" met SSD blij

Echt een super ding! Werkt fantastisch.

Nu ben ik van plan om in het vervolg mijn opnames dus op mijn MBP te doen. Voorheen deed ik dit op mijn oude windows pc met een Line 6 UX2 als interface en GuitarRig en Ableton. Enkel geluid.

Nu zit er op mijn MBP een mooi webcam die ik graag wil gaan gebruiken. Ik heb echter geen idee (met welke software) hoe ik nu moet gaan opnemen.

Ik heb de mac driver van de ux2, dus dat is het probleem niet. Ook heb ik Amplitube. Maar welk programma is er voor nodig om mijn beeld en geluid tegelijkertijd op te nemen? Een compleet filmpje maken is dus mijn bedoeling.

Zijn er hier mensen die hiermee ervaring hebben?

Alvast hartelijk dank!

Greetz

The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.
berichtRe: Macbook Pro opnemen van geluid en beeld
Gepost door: Richard
Datum: 16/07/2011 19:57

Photo boot (standaard op de mac) of iMovie
Live met SOT berichtRe: Macbook Pro opnemen van geluid en beeld
Datum: 16/07/2011 20:48

Ik heb het inmiddels voor elkaar gekregen om supervet geluid uit mijn koptelefoon te krijgen!!!
Ik heb Amplitube 3 in combinatie met een Line 6 UX2.

Maar nu is mijn probleem dus het opnemen. Hoe neem ik dus zowel geluid als beeld tegelijkertijd op?

Iemand?

The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.
Gepost door: Ivo
Datum: 16/07/2011 22:00

Wat Richard zegt, iMovie.
Daar neem ik geluid en beeld mee op met m'n MBP.
Gepost door: Roel
Datum: 16/07/2011 22:11

Bij mij ging beeld en geluid alleen samen icm met Garageband en iMovie, met Guitar Rig 4 is het me nog niet gelukt..
Datum: 16/07/2011 22:13

Ivo, hoe doe jij dat dan precies.
Zou je dat stap voor stap even kunnen schetsen aub? Alvast dank!

Datum: 16/07/2011 22:32

Quote:
Joshua

Ivo, hoe doe jij dat dan precies.
Zou je dat stap voor stap even kunnen schetsen aub? Alvast dank!

Ik open iMovie, dan cmd + i (importeer van camera (dus de webcam) en dan kies je 'leg vast'.
Dat is 't. Daarna menu 'deel', exporteer film, en klaar.
Je kan heel veel instellen en editen e.d. Gewoon eens mee spelen.
Datum: 17/07/2011 15:04

Ivo, hoe werkt dat dan in combi met amplitube? Zeg maar, de input van mijn webcam is gewoon het microfoontje... dat is niet echt de bedoeling. Ik wil zegmaar beeld van de webcam en geluid uit mijn UX2 interface.

Hoe stel je dit in?

Gepost door: Richard
Datum: 17/07/2011 17:19

Dat kun je volgens mij vergeten.
Je kunt wel het geluid later bij je video zetten, maar dan neem je beide apart op met behulp van een click.
Gepost door: Angelo
Datum: 17/07/2011 17:20

Inderdaad gewoon beiden apart opnemen en later synchen. Click is niet echt nodig

------------------------------------------------
Mijn JoeTjoep!
Datum: 17/07/2011 17:37

Quote:
Joshua

Ivo, hoe werkt dat dan in combi met amplitube? Zeg maar, de input van mijn webcam is gewoon het microfoontje... dat is niet echt de bedoeling. Ik wil zegmaar beeld van de webcam en geluid uit mijn UX2 interface.

Hoe stel je dit in?

Ik heb nu een externe microfoon aangesloten via een Apogee interface, en die is weer op de firewire aangesloten. Als je dan iMovie opnieuw opstart, kiest ie automatisch de externe mic.
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik kan me voorstellen dat je ook je gitaar rechtstreeks in de Apogee interface kan gooien, maar ik denk niet dat je dan een goed geluid hebt.
Wat die jongens hierboven schrijven, is dan een stuk handiger. Maar als je gewoon je geluid uit je versterker wilt oppikken(met ext mic) en de webcam, dan gaat dat prima met iMovie.
Datum: 17/07/2011 21:16

Angelo, kun je me dat eens schetsen? Dus ik neem mijn beeld en geluid apart op? Dus eerst zorgen dat mijn video begint te lopen en vervolgens zorgen dat ik geluid ga opnemen (terwijl mijn video opname loopt) en daarna de twee aparte bestanden synchen?

Kan dit alles in Imovie, of heb je daar andere programma's voor?

Hoe doen jullie dat trouwens? Angelo, hoe maak jij je muziekvideo's?

Gepost door: Roel
Datum: 17/07/2011 22:37

Geluid opnemen, en beeld ook, dat los van elkaar en daarna het geluid in iMovie synchroon zetten onder de beeldopname.

Succes blij
Gepost door: Angelo
Datum: 17/07/2011 23:26

Quote:
Joshua

Hoe doen jullie dat trouwens? Angelo, hoe maak jij je muziekvideo's?

Ik neem audio gewoon op in cubase zoals normaal, met het enige verschil dat ik ook mn webcam laat opnemen. Het geluidsbestand en video bestand voeg ik daarna samen. Ik heb geen verstand van mac programma's maar samenvoegen zal in de meest basic videobewerkings programma's moeten kunnen.

------------------------------------------------
Mijn JoeTjoep!
Gepost door: Cas Bukkems
Datum: 22/07/2011 11:53

ik gebruik screenflow die neemt het geluid van de computer op het beeld gewoon van je laptop en je kan ook nog eens jezelf filmen met je webcam
je kan het kopen maar als ff op youtube zoekt vind je zowiezo een filmpje hoe je het kan krijgen knipoog

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen