Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Recording en Software
berichtGitaar opnemen
Gepost door: Dreke
Datum: 08/09/2011 15:52

Hey
ik wil eens iets nieuws proberen (voor mij althans)Tegenwoordig speel ik veel via guitar rig 4 pro of amplitube 3.Nu zou ik eens samen willen spelen met backing traks en daar opnamens van doen.
Maar ik weet niet hoe dit allemaal te werk gaat en wat ik er juist voor nodig heb.
Wat ik nu bezit zal niet voldoende zijn denk ik.
- gitaren
- pc
- interface:tascam 144 en studio pod GX(LINE6)
- studio monitors: M-AUDIO BX8a
- software: guitar rig 4 ,amplitube 3,cubase SX 3 en Audacity 1.3 (maar van die cubase en audacity snap ik niet hoe dat te werk ga) verder bezit ik nog battery 3
Moet ik nu nog een klein mixer aanschaffen (in plaats van cubase) of gewoon leren werken met die cubase of een andere programma.Hier zijn er zeker mensen bij die al ervaring met studiowerk hebben denk ik,dus als jullie wat tips of raad kunnen geven ... zou erg tof zijn.
Thnxbiertje

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/09/2011 19:25 door Dreke.
berichtRe: Gitaar opnemen
Gepost door: Zilty
Datum: 08/09/2011 15:54

JE moet leren werken met cubase of audacity ja... hehehe. Daar maak je neiuwe sporen aan, daar zet je de backing in. Op het bestaande spoor druk je de R (record) button in, en spelen maar...

Hartelijke groeten,
Zilt
Gepost door: Bug Eye
Datum: 09/09/2011 18:36

Gebruik Audacity. Zo ingewikkeld is dat niet.
Gewoon een jamtrack erin zetten en op de ander spoor neem je je eigen gitaar op.
Gepost door: Dreke
Datum: 09/09/2011 19:30

Quote:
"Peter Ho"

Gewoon een jamtrack erin zetten en op de ander spoor neem je je eigen gitaar op.
Thnx voor de tip ... en hoe doe je dat dan ik heb die programma's nog nooit gebruikt schouderophalend
Gepost door: Just-a-Beaver
Datum: 09/09/2011 20:13

[audacity.sourceforge.net]

Quote:
JanVrm

De Bever zit er niet naast. Het is alleen even wennen aan zijn geknaag.
Hoort me hier knagen!
Gepost door: Bug Eye
Datum: 09/09/2011 21:15

Quote:
Dreke

Peter Ho
Thnx voor de tip ... en hoe doe je dat dan ik heb die programma's nog nooit gebruikt schouderophalend

Een jamtrack laden is gewoon een kwestie van het mp3tje slepen naar Audacity.
Druk dan op record knop om je gitaar op te nemen. Je opname wordt meteen gemaakt op een nieuw spoor tot je op stop drukt.

Controleer bij Preferences je Devices of je studio pod GX geselecteerd is. blij

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/09/2011 21:46 door Peter Ho.

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen