Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Recording en Software
berichtPod icm UCG102
Gepost door: Da Vinci
Datum: 28/11/2011 13:20

Hello,

ik moet voor een eenmalig projectje ff wat gitaar opnemen. Ik dacht ff m'n pod in m'n geluidskaart te pluggen en dan met audacity over een track te gassen, maar dat kraakt nogal. Ik ben daarom maar even op deze site gaan zoeken over hoe ik cheap-ass kan opnemen en zag toen de Behringer UCG102 (en UCG202). Hier zit software bij waarmee je ook je sound kan maken.

Ik vroeg me af, kan ik hier ook de line-out van m'n pod in sturen en dan zo gebruik maken van de geluiden die ik uit m'n pod haal?

Of zijn er andere/betere manieren het geluid van m'n pod rechtstreeks op te nemen met bijvoorbeeld Audacity?

Alvast bedankt!

Hier had uw advertentie kunnen staan.
berichtRe: Pod icm UCG102
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 28/11/2011 13:23

Volgens mij ooit, 3 jaar geleden die 102 gebruikt bij iemand thuis. Geluid werd gewoon opgenomen en ik merkte er niks raars aan, kan dus prima werken voor eenmalig.
Misschien is een andere optie iets lenen van een gitaar.netter. Van mij mag je wel mn gx-1 lenen, maar ik woon denk ik redelijk uit de richting.
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 28/11/2011 13:25

Gaat prima met die UCG102

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/11/2011 13:29 door Rob de Jong.
Gepost door: Eric
Datum: 28/11/2011 16:09

Wat voor een POD heb je? Op zich vreemd dat het kraakt, PODs zijn juist ook ontworpen om te kunnen opnemen.
Datum: 28/11/2011 18:02

Xt live. Ik doe 'm nu via een mengtafel in mijn geluidskaart maar dat gaat niet zo lekker...

@rob ook als je de sound in de pod maakt?

@tom bedankt voor het aanbod. Maar voor die drie tientjes vind ik het ook wel handig om zelf iets te hebben knipoog

Gepost door: Rob de Jong
Datum: 28/11/2011 18:05

Yep, werkt prima. Verloopstekkertje ertussen en klaar. Wel zorgen dat de output van je Pod niet te hoog staat.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Gepost door: Eric
Datum: 28/11/2011 22:34

Inderdaad, als je de output van de POD te hoog hebt kraakt het (been there, done that).
Datum: 30/11/2011 15:20

Is deze dan misschien niet handiger:
[www.behringer.nl]
[www.behringer.nl]

Ik zou dan m'n Pod in de mixer kunnen prikken die dan rechtstreeks naar m'n hifi gaat en de monitoruitgang naar de UCA202 sturen... Of in geval van latency de track en pod samen uitsturen naar dat ding en ineens opnemen...
Of m'n Pod naar de UCA202 en de output van de UCA202 naar de mixer voor monitorgeluid.

In beide gevallen gaat m'n pc direct naar de mixer zodat ik over een track kan meespelen.

Sounds haal ik uit m'n Pod en dat lijkt me het enige voordeel van de UCG102 toch? En monitorgeluid komt bij de UCG102 alleen over een koptelefoonuitgang en daar krijg ik dan de track vanuit m'n pc weer niet over, toch?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/11/2011 15:34 door Da Vinci.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 30/11/2011 18:40

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen