Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Recording en Software
berichtaudacity
Gepost door: JoŽl
Datum: 02/12/2011 13:33

Ik heb net audacity gedownload en heb wat lopen kloten.
Het vreemde is dat het geluid een bijzonder irritant en onbedoeld vervormd wordt.
Moet ik gewoon een goede studio mic kopen of legt het aan audacity zelf?

_________________________________________________________________________________________
"There must be some kind of way out of here,"
Said the joker to the thief,
berichtRe: audacity
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 02/12/2011 14:10

Quote:
JoŽl

Ik heb net audacity gedownload en heb wat lopen kloten.
Het vreemde is dat het geluid een bijzonder irritant en onbedoeld vervormd wordt.
Moet ik gewoon een goede studio mic kopen of legt het aan audacity zelf?

Al mijn post zijn opgenomen met Audacity. Ik denk dat het niet aan Audacity ligt.
Datum: 02/12/2011 14:20

Ok, er komt namelijk een vreselijk vervormd phaserachtig geluid uit.
Het ligt er misschien aan dat het de bťta versie is.

_________________________________________________________________________________________
Gepost door: Da Vinci
Datum: 02/12/2011 14:51

Hoe sluit je je audio aan? Ik heb dat eens geprobeerd via de geluidskaart van m'n computer. Dat is helemaal kut dus.

Hier had uw advertentie kunnen staan.
Gepost door: Angelo
Datum: 02/12/2011 15:08

Nooit problemen gehad en altijd via de geluidskaart van mn computer gedaan, den k eerder dat het aan je drivers/instellingen ligt

------------------------------------------------
Mijn JoeTjoep!
Datum: 02/12/2011 15:12

Interessant! Ik heb namelijk de ballen verstand van die dingen. Ik plug nu m'n pod in m'n mengtafel en die stuur ik terug naar m'n geluidskaart en neem op met audacity. Dat klinkt echt allemaal heel ver weg enzo. En het lijkt of ie clipt terwijl het uitgangssignaal minimaal is en de parameters in audacity aangeven dat het ingangssignaal goed is.

Kan je iets aangeven over instellingen die ik kan checken of wijzigen zodat ik wel gewoon fatsoenlijk kan opnemen?

Datum: 02/12/2011 15:22

Ik had gewoon m'n gitaar op versterker aangesloten en toen gaan opnemen, waarschijnlijk via ingebouwde mic van m'n laptop, zo te lezen een enorme faal.

Datum: 02/12/2011 15:34

Quote:
"Da Vinci"

Interessant! Ik heb namelijk de ballen verstand van die dingen. Ik plug nu m'n pod in m'n mengtafel en die stuur ik terug naar m'n geluidskaart en neem op met audacity. Dat klinkt echt allemaal heel ver weg enzo. En het lijkt of ie clipt terwijl het uitgangssignaal minimaal is en de parameters in audacity aangeven dat het ingangssignaal goed is.

Kan je iets aangeven over instellingen die ik kan checken of wijzigen zodat ik wel gewoon fatsoenlijk kan opnemen?

Heb je asio4all drivers geinstalleerd? die zijn met de meeste cheap ass geuidskaarten en on board geluidskaarten compatible? als dat niet werkt kun je een beetje pielen met de buffer instellingen, geen idee wat mijn instellingen waren want ik ben al een lange tijd op cubase over gestapt.

an independent universal ASIO driver for Windows that brings ASIO support to users of virtually all consumer-grade soundcards and integrated audio chipsets. It also supports semi-pro and pro digital audio systems.

[www.asio4all.com]

Mijn JoeTjoep!
Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: audacity
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 02/12/2011 15:41

Quote:
JoŽl

Ok, er komt namelijk een vreselijk vervormd phaserachtig geluid uit.
Het ligt er misschien aan dat het de bťta versie is.
Zou het kunnen dat je directe monitoring en afluistering door de software heen tegelijk hoort? Daar zit een kleine nlatency tussen, die voor een faseverschuiving zorgt.
Dan zou het nog steeds niet vreselijk moeten vervormen, maar het zou wel de phaser kunnen verklaren.

Ongenode Gaste
Woods on Fire
Datum: 02/12/2011 15:55

Quote:
"Vincent van Haperen"

Zou het kunnen dat je directe monitoring en afluistering door de software heen tegelijk hoort? Daar zit een kleine nlatency tussen, die voor een faseverschuiving zorgt.
Dan zou het nog steeds niet vreselijk moeten vervormen, maar het zou wel de phaser kunnen verklaren.

En betekenen al die termen?!?

Datum: 02/12/2011 16:38

Quote:
Angelo

Da Vinci

Heb je asio4all drivers geinstalleerd? die zijn met de meeste cheap ass geuidskaarten en on board geluidskaarten compatible? als dat niet werkt kun je een beetje pielen met de buffer instellingen, geen idee wat mijn instellingen waren want ik ben al een lange tijd op cubase over gestapt.

an independent universal ASIO driver for Windows that brings ASIO support to users of virtually all consumer-grade soundcards and integrated audio chipsets. It also supports semi-pro and pro digital audio systems.

[www.asio4all.com]

Nope, geen idee wat het is blij Maar zal het dit weekend eens proberen.

Thx voor de tip iig.

Selmer top + Mesa cab bij Woods on Fire berichtRe: audacity
Gepost door: Vincent van Haperen
Datum: 02/12/2011 16:41

je moet het je zo voorstellen:

-gitaar in geluidskaart
-gitaarsignaal wordt in geluidskaart in tweeen gesplitst
-een "helft" wordt meteen teruggekoppeld naar je speakers, zodat je onbewerkt en onvertraagd geluid hoort (handig voor bij 't inspelen)
-andere helft gaat naar je software en wordt pas daarna naar je speakers gestuurd (dit gebeurt met een lichte vertraging, dat heet latency)
-je speakers geven dus het onvertraagde en het vertraagde signaal tegelijk weer
-dit zorgt voor een effect dat vergelijkbaar is met wat een phaser doet (faseverschuiving)

EDIT: en dat is dus lelijk, maar hoeft verder niet per se overstuurd te zijn.
Ik Vertel je dit omdat je het over een "phaser" hebt

Ongenode Gaste
Woods on Fire

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/12/2011 16:43 door Vincent van Haperen.
Datum: 02/12/2011 17:10

Maar als je het dan opslaat en dan herbeluisterd, heb je dan nog steeds dat kŲtgeluid?

Gepost door: Bob
Datum: 02/12/2011 18:24

Denk dat je gewoon een te hoge input hebt!
Datum: 02/12/2011 18:27

Yep, computer dus op de grond zetten

Mijn JoeTjoep!
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 02/12/2011 18:28

Quote:
Angelo

Yep, computer dus op de grond zetten

ROTFL
Flauw, maar daarom wel weer leuk!
Datum: 02/12/2011 18:29

Quote:
Robin

Denk dat je gewoon een te hoge input hebt!

Ok, en wat betekent dat?

Gepost door: Bob
Datum: 02/12/2011 21:06

Dat je ingangssignaal te hoog/luid is waardoor je opgenomen geluid gaat oversturen.
Maar dat van Angelo moet je ook proberen!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/12/2011 21:07 door Robin.
Datum: 03/12/2011 07:49

Serieus?

Datum: 03/12/2011 17:47

Quote:
"Da Vinci"

Angelo
Da Vinci

[www.asio4all.com]

Nope, geen idee wat het is blij Maar zal het dit weekend eens proberen.

Thx voor de tip iig.

Heb er eens mee zitten hannssen. Als ik het programma download en istalleer krijg ik een manual, een pictogam die link naar de website, 2 .dll bestanden een de uninstall. Verder zie of vind ik niks waar ik iets van instellingen oid kan wijzigen... Wat doe ik niet goed?

Datum: 03/12/2011 18:00

Als het goed is moet je in het opname programma wat je gebruikt nu asio4all als driver kunnen kiezen, meestal is dat ergens bij options/ preferences/devices etc

Daar kun je dan ook het instellingen scherm van asio4all vinden.

Mijn JoeTjoep!

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen