Gitaar.net

Wachtwoord kwijt?    Nog geen lid?
Forum: Recording en Software
Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2
berichtInterface of mengpaneel?
Gepost door: Dave
Datum: 03/05/2012 12:14

Dag mensen,

Ik wil graag nu ik naar mijn eigen mening een redelijk niveau heb bereikt qua gitaren mijn eigen nummers op gaan nemen. Ik heb al verschillende topics hierover gelezen, en heb nu 1 vraag. Wat is beter, een interface of een mengpaneel? En wat raden jullie mij aan binnen mijn budget van ong. 150?
Bij voorbaat dank,

Dave
berichtRe: Interface of mengpaneel?
Gepost door: Lion king
Datum: 03/05/2012 12:25

Toedels
Datum: 03/05/2012 12:29

ik zou trouwens 100 euro meer sparen en gaan voor de native instruments interface omdat, je er ook software bij krijgt.

Toedels
Gepost door: FUnkadelic
Datum: 03/05/2012 12:39

Waarom een mengpaneel? Hoeveel instrumenten wil je *tegelijkertijd* opnemen?

Je hebt sowieso een interface nodig. Is geen kwestie van 'of' tong uit de mond grijns

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
Datum: 03/05/2012 12:57

Een vriend van mij beweerde dat hij met deze opstelling kon opnemen:

gitaar ------> versterker ---------> Behringer Xenyx 502 (zijn mengpaneel)-------> laptop met audacity.

Klopt dat?
Datum: 03/05/2012 13:07

het kan, maar ik zou geen kwaliteit verwachten.

Toedels
Datum: 03/05/2012 13:28

Ok, dus als ik voor de kwaliteit wil gaan (die ik echt wil) moet ik dus een interface kopen? Bedankt voor de informatie. Welke interface is goed en valt binnen mijn budget?
Datum: 03/05/2012 13:34

[www.thomann.de]

Toedels
Datum: 03/05/2012 14:11

Nou, nou, ziet er behoorlijk goed uit voor zo'n prijs. Tnx Leon!
Datum: 03/05/2012 15:31

Dave,

1) wil je meerdere instrumenten tegelijkertijd opnemen? Of 1 voor 1?

2) is t alleen voor pc of speciaal voor lapto0p?

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

"Then God said, I give you every seed-bearing plant on the face of the whole earth and every tree that has fruit with seed in it. They will be yours for food."
bericht.
Gepost door: Anonieme bezoeker
Datum: 03/05/2012 15:34

.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/05/2012 07:45 door a.
Datum: 03/05/2012 15:36

Doe ff normaal zeg. Een budget van 150 euro en t moet bij een laptop blij

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 03/05/2012 15:43

Fuzzy, ik wil ze 1 voor 1 opnemen en het is voor een laptop (ik heb namelijk geen desktop-pc)
bericht.
Datum: 03/05/2012 15:45

.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/05/2012 07:45 door a.
Gibson en Fender berichtRe: Interface of mengpaneel?
Gepost door: Spollie
Datum: 03/05/2012 15:53

Quote:
"antoon alexander"

Richt je blik op de toekomst. Investeer meteen in 19" units (ook als je b.v. op enig moment een nieuwe desktop pc zou gaan kopen)! Laat je bij eens een zaak als Feedback voorlichten.
Hij wil wat op gaan nemen, geen thuisstudio aanleggen. Tegenwoordig hebben de meeste laptops overigens genoeg rekenkracht.
Bij Feedback hebben ze overigens geen verstand van de spullen die ze verkopen.

Lid van het elite groepje gitaarspelers die de mooiste kleur gitaar hebben: ROOD!
Het groepje waar ondere andere Stefhan, Benwave, Rink, Zilty, Chris, Arjan, oNNo, DML, Michel, Gibu, Nik, Marcel, Bas, Carien, Maurice Makaay, Paul Beerens, Olaf Tuulen, E.R. Kanters, Jeroen en andere virtuozen bijhoren!
Datum: 03/05/2012 15:59

oja een toneport van line 6 wil denk ik ook nog wel.

Toedels
Datum: 03/05/2012 16:07

Zoals Spollie zegt wil ik echt geen thuisstudio, ik wil gewoon mijn eigen gitaarpartijen opnemen en misschien wat zang of keyboard, meer niet!
Gepost door: Rob de Jong
Datum: 03/05/2012 16:08

Ik zou zeker voor een toneport gaan, krijg je ook alle software bij die je nodig hebt om direct op te kunnen nemen en heeft een geweldig lage latency door de direct monitoring. Ik gebruik al jaren een TonePort GX en ben er erg tevreden over.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 03/05/2012 16:25

Deze vraag faalt waarschijnlijk een beetje, mijn excuses hiervoor, maar hoe doe je dat dan met de livesound? Ik wil niet dat de sound die opgenomen wordt erg afwijkt van de livesound.
Datum: 03/05/2012 17:06

Daar ontkom je toch niet aan. Je live sound wordt door zoveel andere factoren bepaalt dan je interface. Ik zou me er ook niet druk om maken.

Torque: 347 ft-lbs torque @ 3,900 RPM. Torque is what shoots the SL500 forward as smoothly as if moved by the very Hand of God or a hydraulic carrier jet launcher. Many people exclaim "Jesus Christ!" the first few times they undergo this acceleration, which confirm's the involvement of the Hand of the Almighty.
Datum: 03/05/2012 17:16

Quote:
"antoon alexander"

Ik zou dan toch willen adviseren: heb geduld, ga sparen en zoek ook op de 2e hands markt. Je zult er achteraf geen spijt van krijgen. Een acceptabele 19" multi channel interface heb je nieuw al voor rond de 400 euro (en @ Fuzzy: een laptop kun je handig boven op een 19" rack zetten knipoog ).
Sorry maar t slaat echt nergens op. Wat nou geduld en sparen? Hij wil toch NU wat opnemen?

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 03/05/2012 17:19

Dave, die link van Leon Kloosterman is prima. Top interface, sequencer software erbij. Moet je wel ff nadenken hoe je de gitaar opneemt, gebruik je een effectenbak? Die hebben meestal een line-out en amp simulatie. Heb je een versterker? Die hbben som ook een line-out.

De suggestie van Rob is ook top, weet alleen niet of je daar seqencuer bij krijgt? Is wel handig als je 1 voor 1 wilt opnemen.

Mystic op YouTube
Mystic op BandCamp

Datum: 03/05/2012 17:43

Quote:
"antoon alexander"
Investeer meteen in 19" units
ROTFL jij spoort echt niet h? ROTFL
Datum: 03/05/2012 21:03

Er zit een sequencer achtig ding bij, Ik zou 'm zelf niet gebruiken en gewoon Audicity of Cubase downloaden

Datum: 03/05/2012 21:07

Ik heb zelf Audacity gedownload op mijn laptop, om te gebruiken zodra ik er de juiste spullen voor heb.
Gepost door: Roberto sin-o
Datum: 03/05/2012 21:48

Audacity werkt (bij mij) niet met de line6 ux2. Ik heb reaper gedownload en dat werkt uitstekend. bijgeleverde software werkt ook goed maar evt backingtracks kunnen alleen in wav formaat gebruikt worden en niet mp3. was voor mij een groot nadeel, misschien is het voor jouw geen punt.
Voor de rest, prima interface.

Niks
Datum: 09/05/2012 21:06

Als je dan fatsoenlijke software wilt, sla Audacity dan over en download Reaper.
Datum: 09/05/2012 21:15

Of Cubase

Datum: 09/05/2012 21:56

Of wat anders.
Datum: 09/05/2012 22:26

Pagina's: 1 2 Alle Volgende Huidige pagina: 1 van 2

Bericht
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen